ترکیب کی روش اشک ایرانی ها را در آورد

تيم ملي فوتبال ايران در نخستين بازي از مرحله گروهي رقابت‌هاي جام جهاني 2022 قطر به مصاف انگليس رفت و با نتيجه تحقيرآميز 6-2 از ميدان بيرون آمد.
تيم ملي فوتبال ايران در نخستين ديدار خود در گروه B جام جهاني 2022 قطر، از ساعت 16:30 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بين‌المللي الخليفه شهر دوحه به مصاف تيم انگليس رفت که اين بازي با شکست سنگين 6-2 تيم کشورمان خاتمه يافت تا شاگردان کي‌روش کار خود در جام جهاني را با يک شکست سنگين آغاز کنند.
جود بلينگهام در دقيقه 35، بوکايو ساکا در دقايق 43 و 62، رحيم استرلينگ در دقيقه 1+45، مارکوس رشفورد در دقيقه 71 و جک گريليش در دقيقه 90 گل‌هاي انگليس در اين بازي را به ثمر رساندند و مهدي طارمي نيز در دقايق 65 و 13+90 (از روي نقطه پنالتي) گل‌هاي ايران را در اين بازي وارد دروازه حريف کرد.
شاگردان کي‌روش در دومين ديدار خود از ساعت 13:30 روز جمعه به مصاف ولز خواهند رفت.


ترکيب انگليس: جردن پيکفورد، کيران تريپيه، جان استونز، هري مگواير (70 - اريک داير)، لوک شاو، دکلان رايس، جود بلينگهام، ميسون ماونت (70 - جک گريليش)، بوکايو ساکا (70 - مارکوس رشفورد)، رحيم استرلينگ (70 - فيل فودن) و هري کين (76 - ويلسون).
ترکيب ايران: عليرضا بيرانوند (20 - سيدحسين حسيني)، صادق محرمي، مرتضي پورعلي‌گنجي، احسان حاجي‌صفي، ميلاد محمدي (63 - مهدي ترابي)، مجيد حسيني، علي کريمي (46 - سعيد عزت‌الهي)، احمد نورالهي (77 - سردار آزمون)، روزبه چشمي (46 - حسين کنعاني‌زادگان)، عليرضا جهانبخش (46 - علي قلي‌زاده) و مهدي طارمي.
نيمه اول
دقيقه 2: ضربه کرنر تريپيه براي تيم انگليس مستقيم به بيرون رفت.
دقيقه 7: سانتر هري کين روي پاس فرار از سمت راست شکل خطرناکي از مقابل مهاجمان و مدافعان دو تيم رد شد و پس از برخورد به يکي از بازيکنان انگليس به بيرون رفت. روي اين توپ ارسالي مجيد حسيني با عليرضا بيرانوند برخورد شديدي داشت و منجر به مصدوميت دروازه‌بان تيم ملي کشورمان شد و به همين خاطر دقايقي از بازي به اين خاطر متوقف شد.
دقيقه 18: پس از اينکه بازي با اعلام داور مسابقه ادامه پيدا کرد بيرانوند قادر به بازي نبود و در نهايت دروازه‌بان تيم ملي کشورمان جاي خود را به سيد حسين حسيني داد.
دقيقه 21: تيم ملي ايران از سمت چپ  محوطه جريمه انگليس صاحب يک ضربه کاشته شد که سانتر جهانبخش پس از برخورد به مدافعان انگليس توپ در سمت راست به احمد نوراللهي رسيد. حرکت روبه جلو و سانتر نوراللهي از روي سر بازيکنان ايران رد شد.
دقيقه 27: شوت بوکايو ساکا از پشت محوطه جريمه ايران در اختيار سيد حسين حسيني قرار گرفت.
دقيقه 29: سانتر خطرناک ساکا روي يک کار ترکيبي از انگليسي‌ها به ميسون مانت رسيد و ضربه اين بازيکن به بيرون رفت.
دقيقه 31: ضربه سر هري مگوآير بالاتر از روزبه چشمي روي کرنر انگليسي‌ها به تيرک دروازه ايران برخورد کرد.
دقيقه 35: جود بلينگام روي سانتر لوک شاو با ضربه سر دروازه ايران را باز کرد و انگليس را به گل اول رساند.
دقيقه 42: ضربه کرنر تيم انگليس پس از اشتباه مدافعان ايران به بوکايو ساکا رسيد و شوت دقيق اين بازيکن به گل دوم انگليس تبديل شد.
دقيقه 45: پاس هري کين از سمت راست به بوکايو رسيد و تيم انگليس با ضربه مهاجم خود به گل سوم در مقابل ايران رسيد.
نيمه دوم
دقيقه 53: حرکت توي عمق رحيم استرلينگ و يک دو با هري کين در پشت محوطه جريمه ايران صاحب موقعيت شد که مجيد حسيني با حضور به موقع توپ اين بازيکن را به کرنر فرستاد.
دقيقه 61: حرکت انفرادي بوکايو ساکا در محوطه جريمه ايران و ضربه فني اين بازيکن دو گله انگليس پس از برخورد به مدافعان ايران به تور دروازه حسيني چسبيد تا انگليس به گل چهارم برسد.
دقيقه 65: تيم ملي ايران روي حرکت صادق محرمي از سمت راست با يک پاس توپ را به علي ‌قلي‌زاده رساند و اين بازيکن با يک پاس توي عمق مهدي طارمي در موقعيت گل قرار داد و شوت طارمي ايران را به گل اول رساند.
دقيقه 70: هري کين روي ضد حمله مارک رشفورد در محوطه جريمه ايران صاحب توپ کرد و اين بازيکن که به عنوان يار تعويضي تازه وارد زمين شده با يک حرکت توي عرض پس از عبور از مدافعان ايران گل پنجم انگليس را به ثمر رساند.
دقيقه 83: حرکت رشفورد در محوطه جريمه و شوت اين بازيکن پس از برخورد به مدافعان ايران از منطقه خطر دور شد و در ادامه با حضور به موقع صادق محرمي روي پاس در عمق جک گريليش در محوطه جريمه توپ به کرنر رفت.
دقيقه 89: مارک رشفورد در ميانه ميدان روي يک ضدحمله با پاس توي عمق خود را به محوطه جريمه ايران رساند و در موقعيت سه به يک توپ را به بازيکن کناري خود پاس داد و جک گريليش دروازه خالي سيد حسين حسيني را براي بار ششم باز کرد.
دقيقه 90: فرار تند و تيز رشفورد پشت مدافعان ايران و پاس در عرض اين بازيکن به گريليش گل ششم انگليسي‌ها را هم وارد دروازه ايران کرد تا شکست شاگردان کي‌روش سنگين‌تر شود.
دقيقه 8+90: آزمون بهترين فرصت را داشت تا حداقل گل دوم ايران در اين بازي را به ثمر برساند، اما ضربه آزمون در موقعيت تک به تک با پيکفورد پس از برخورد به دست دروازه‌بان انگليس به تير دروازه برخورد کرد تا اين موقعيت هم براي ايران از دست برود.
دقيقه 9+90: جان استونز روي يک ضربه ايستگاهي پيراهن پورعلي‌گنجي را کشيد تا داور پس از بررسي VAR يک ضربه پنالتي به سود ايران اعلام کند.
دقيقه 13+90: مهدي طارمي ضربه پنالتي اعلام شده به سود ايران را بر خلاف جهت حرکت پيکفورد وارد دروازه انگليس کرد.