کروات‌ها برنزی شدند

تیم ملی فوتبال کرواسی با برتری ۲ بر یک مقابل مراکش به عنوان سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دست یافت.
دیدار رده‌بندی جام جهانی شب گذسته در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار شد. دیداری میان دو تیم جذاب جام جهانی که با برتری مقابل حریفان نامدار به نیمه نهایی رسیده بودند، اما هر دو مغلوب دو غول فوتبال جهان شدند تا در رده‌بندی به مصاف هم بروند. برخلاف تصور مراکش از همان ابتدای بازی در لاک دفاعی فرو رفت و توپ و میدان را به کرواسی سپرد تا این شاگردان دالیچ باشند که با مدیریت مودریچ در زمین همه کار انجام دهند و خیلی زود با یک حرکت تمرین شده زیبا توسط گواردیول به گل برسند. البته این گل بلافاصله توسط مردان الرکراکی پاسخ داده شد و اشرف داری یک دقیقه بعد کار را به تساوی کشاند در حالی که بازی هنوز به دقیقه ۱۰ نرسیده بود.
بعد از گل بازهم این کرواسی بود که بازی را در اختیار داشت، اما بدشانسی، آن‌ها را چند بار از رسیدن به گل دوم محروم کرد تا اینکه بازی روند متعادلی به خود گرفت و مراکش هم چند حمله انجام داد که ناموفق بود. در دقیقه ۴۲ و در حالی که باز هم کرواسی از جناحین روی دروازه مراکش حمله می‌کرد اورشیچ با یک ضربه فنی زیبا گل دوم کروات‌ها را دور از دستان یاسین بونو به ثمر رساند تا آن‌ها پیروز نیمه اول راهی رختکن شوند. نیمه دوم بازی بازهم با برتری کرواسی همراه بود. جالب اینکه مراکشی‌ها برخلاف بازی‌های قبل کاملاً سردرگم بودند و توپ‌ها را با عجله و بدون دقت تقدیم بازیکنان کرواسی می‌کردند که اگر مهاجمان کروات کمی بیشتر دقت می‌کردند می‌توانستند اختلاف را بیشتر کنند. اما این فرصت‌ها از دست رفت تا بازی بازهم متعادل شود و مراکش کمی از لاک دفاعی بیرون آید. بازی متعادل پیش می‌رفت و دو تیم حملات جسته و گریخته‌ای روی دروازه هم ترتیب می‌دادند که هیچ‌کدام نتیجه نمی‌داد.
دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه دو تیم در دقایق ۷۵ و ۷۶ بسیار بحث‌برانگیز شد؛ صحنه‌هایی که برخلاف بازی‌های اول جام جهانی VAR هیچ تصمیمی در خصوص آن‌ها نگرفت. در ۱۵ دقیقه پایانی مسابقه مراکش بهتر کار کرد، اما بازی احساسی آن‌ها کار به جایی نمی‌برد تا نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی برای دومین بار عنوان سومی جام را از آن خود کند.