آمیختگی جنایت و ترور با اغتشاش و آشوب

از جمله ویژگی‌های یک جنبش یا قیام مردمی، حضور یا همکاری داوطلبانه مردم با آن است که به ایدئولوژی، اهداف یا منافع مشترک بین جنبش و مردم برمی‌گردد.
همین مشارکت داوطلبانه است که امکان تداوم را برای جنبش‌ها فراهم و نیل به هدف را ممکن می‌سازد.
معرکه گردان‌های اغتشاشات اخیر که تلاش می‌کنند آن را با ماهیت جنبشی معرفی کنند، با اقدامات، رفتار‌ها و حتی شعار‌هایی که با ارزش‌ها، عقاید و حتی عرف مردم در مغایرت تام و آشکار قرار دارد، با بی‌اعتنایی مردم و ریزش شدید در بدنه هیجانی و فریب‌خورده خود مواجه و دچار میرایی شده‌اند.
رفتار خشن، هتاکی، دین‌ستیزی اغتشاشگران و حمایت و همراهی آشکار بیگانگان و عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلب از آنان موجب طرد و انزوایی شده که پریشانی خاطر طراحان و معرکه‌گردانان را رقم زده و به سوی اقداماتی برای جبران سوق داده است. اقداماتی که دور اغتشاشات را حفظ و به استمرار آن کمک نماید.


از نگاه مغز‌های بیمار و معرکه‌گردانان جنایتکار اغتشاشات برای تداوم آن لازم است.
۱- مدافعان امنیت نظام منفعل شده و ادامه دفاع را پر هزینه و خطرناک تلقی نمایند.
۲- نیرو‌های پیاده نظام و عناصر پادوی کف خیابانی اغتشاشات احساس امنیت و اقتدار کنند.
۳- نارضایتی و روحیه اعتراض در توده مردم تقویت و به صف اغتشاشگران بپیوندند.
۴- حمایت و هواداری از نظام و حتی همراهی با آن با تهدید مواجه شود.
برای تحقق چنین اهدافی، ترور، تهدید و تخریب را این جنایتکاران در دستورکار خود قرار داده‌اند که اقداماتی، چون ترور برخی مدافعان امنیت، ربایش و به شهادت رساندن مولوی ریگی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، تهدید رانندگان کامیون و حمله مسلحانه به کامیون‌های در حال تردد، تهدید بازاریان و... شواهدی است که به این سناریوی کثیف مربوط می‌شود.
به عبارتی پیوند بین اغتشاشات و ترور را سناریوسازان و معرکه‌گردانان پشت‌پرده برای نجات اغتشاشات از میرایی طراحی کرده‌اند که البته خود آن می‌تواند به مثابه پاشنه آشیل نیز به حساب آید.
چرا که ترور، تخریب و تهدید، خود ماهیت اصلی طراحان اغتشاشات را نیز برملا ساخته و نقاب از چهره کریه و زشت لایه‌های براندازانه و تجزیه‌طلبانه این ماجرا کنار زده و به افشای چهره واقعی آنان کمک می‌نماید.
از سوی دیگر وقتی تهدید و ترور علیه اصناف یا گروه‌هایی از مردم، برای اجبار به همکاری با اغتشاشگران و یا عدم همکاری و حمایت از نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته می‌شود، نه تنها هراس، بلکه نفرت را نیز به ضرر اغتشاش دامن می‌زند، چرا که اغتشاشگران با رفتن به سمت تهدید و ترور، ناخواسته به جامعه این پیام را منتقل می‌کنند که اگر روزی به قدرت برسند، روی تمامی دیکتاتور‌ها و جنایتکاران تاریخ را سفید خواهند کرد. کسانی که هنوز به قدرت نرسیده برای واداشتن مردم به همکاری دست به سلاح و تهدید می‌برند، اگر روزی به قدرت برسند، حتماً برای تحمیل اطاعت‌پذیری بر مردم از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند بود.
افتضاح بالاتر اینکه خبر مربوط به تجهیز اغتشاشگران به سلاح گرم و آماده‌سازی برای ورود به فاز مسلحانه و ترور را مدت‌ها پیش از این، افرادی مثل جان بولتون اعلام کرده و گروه‌های تروریستی در شمال غرب و جنوب شرق عهده‌دار وارد کردن سلاح گرم به داخل کشور و اعزام تیم‌های ترور و جنایت شده‌اند.
گروهک‌هایی که پرچمدار تجزیه‌طلبی و وابستگی به بیگانگان بوده و پرچم‌های سرزمین‌های موهوم و خیالی جدا شده از ایران را نیز همزمان با اغتشاشات برافراشته و سابقه جنایت را با خیانت به سرزمین مادری و وطن‌فروشی درآمیخته‌اند.