ارتش یک نفره

 
آرمان امروز- رضا پور حسين: امانوئل مکرون، رئيس ‌جمهوري فرانسه که از مدت ها قبل به تنهايي و با نگاهي ميانه در تلاش است تا روند مذاکرات ميان روسيه و اوکراين را هر چه سريع تر آغاز کند در جديدترين صحبت‌هاي خود در اين رابطه گفت، بحران اوکراين بي ‌شک از طريق مذاکرات مرتفع خواهد شد. غرب و ناتو بايد تضمين ‌هاي امنيتي را نه تنها به کي‌يف بلکه به مسکو هم ارائه دهند تا صلحي بادوام ايجاد شود.
وي افزود: براي رسيدن به صلح بايد گفت ‌و گوها آغاز شوند. اول از همه بايد به اوکراين براي تماميت ارضي و امنيت بلند مدتش تضمين‌هايي داده شود اما اين تمام ماجرا نيست زيرا از طرفي روسيه هم به عنوان يک بازيگر در اين معاهده صلح، به چنين تضمين‌‌هايي نياز دارد.
رئيس‌جمهور فرانسه مساله تضمين‌ هاي امنيتي براي روسيه را براي چندمين بار است که مطرح مي کند و بر اين باور است که نزديک شدن ناتو به روسيه و استقرار تسليحات که تهديدي براي مسکو است از نکات ضروري هستند که اين ائتلاف نظامي بايد آن ها را در نظر بگيرد و از اقدامات مشابه آن پرهيز کند.


در آن زمان، اظهارات امانوئل ماکرون با انتقادات فراواني نه تنها از سوي کي‌يف بلکه از جانب برخي رهبران کشورهاي اتحاديه اروپا از جمله لهستان، اسلواکي، بريتانيا و کشورهاي حوزه بالتيک مواجه شد.
مکرون در تازه ‌ترين مصاحبه خود از منتقدان خواست تا توضيح دهند که چه جايگزيني به جاي گفت ‌و گو و مذاکره با مسکو پيشنهاد مي ‌دهند. مکرون خاطرنشان کرد: عدم انجام مذاکرات ميان اوکراين و روسيه به منزله ايجاد يک جنگ تمام عيار است که کل اروپا را درگير خواهد کرد.
اين اظهارات رئيس جمهوري فرانسه در حالي مطرح مي شود که تقريبا هيچ يک از رهبران اروپايي او را در اين مسير همراهي نمي کنند و بعضا حتي او را متهم به خيانت به اتحاديه اروپا مي کنند. امري که سبب شده تا امانوئل مکرون، رئيس جمهوري فرانسه به ارتش يک نفره اي تبديل شود تا با نگاهي ميانه قصد دارد تا جنگ را در اوکراين خاتمه دهد.