هشدار نارنجی بارش برف و باران

 
 
سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در ۱۰ استان، همچنین با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به  بارش باران در مناطق گرمسیر با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق سردسیر و بارش برف هشدار داد.
این وضعیت در روز پنج‌شنبه (اول دی‌ماه) در ایلام، خوزستان، لرستان، نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری، روز جمعه (۲ دی‌ماه) در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس و شنبه (۳ دی‌ماه) در ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان، جنوب کرمانشاه مورد انتظار است.


سازمان هواشناسی تسریع در کشت های تاخیری گندم در مناطق سرد استان اصفهان، آخرین زمان کاشت محصولات دیم پاییزه (گندم، جو، گلرنگ و ...) تا پایان آذر در مناطق گرم استان لرستان، تسریع در برداشت چغندرقند و انتقال سریع به کارخانه در استان لرستان، تسریع در برداشت مزارع ذرت و نیشکر باقیمانده در استان خوزستان را توصیه می‌کند. در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.