70 میلیارد هزینه بدون حضور تماشاگر!

آرمان ملي: باشگاه نساجي مازندران به رغم داشتن هواداران متعصب اما نتوانسته در رقابت‌هاي ليگ برتر ميزبان تماشاگران خودي باشد.
استعفا؟!
ايزد سيف‌ا...‌پور مديرعامل نساجي، ظهر روز اول شهريور به دليل آماده نبودن ورزشگاه وطني و احتمال برگزاري مجدد بازي نساجي در خارج از خانه استعفا داده بود، اما در تمرين عصر که در ورزشگاه وطني در حضور تماشاگران برگزار شد؛ شرکت کرد. او در ابتدا گفت: بسيار خوشحالم که بعد از دو سال و هفت ماه مجددا به ورزشگاه وطني آمدم، از صميم قلب براي تيم پرقدرت نساجي آرزوي موفقيت مي‌کنم. صبح يک اتفاقي افتاد و يک مقدار هواداران آزرده‌خاطر شدند. من وظيفه دارم از زحمات استاندار پرتلاش‌مان جناب آقاي حسيني‌پور تشکر کنم. سه، چهار ساعت در خدمت‌شان بوديم و براي خشنودي هواداران در گرماي هوا در ورزشگاه وطني هستند. جا دارد از جناب آقاي مولايي فرماندار قائمشهر و آقاي رنگرز و قديمي تقدير و تشکر کنم. سيف‌ا...‌پور افزود: دغدغه همه ما اين بود که هواداران به ورزشگاه بيايند وگرنه کار زمين بسيار خوب انجام شده است. VIP، CIP، جايگاه خبرنگاران و رختکن‌ها طوري طراحي شده که ورزشگاه و امکانات در اختيار باشاه نساجي قرار بگيرد. دغدغه ظهر امروز ما بحث حضور هواداران بود که امروز بدون اطلاع‌رساني همه آمدند. او در خصوص افتتاح ورزشگاه وطني گفت: پنج‌شنبه منتظر حضور پربرکت آقاي استاندار و وزير محترم ورزش هستيم و با ارتباط به‌صورت وبينار با رئيس‌جمهور، ورزشگاه افتتاح مي‌شود و انشاا... همه هواداران خونگرم استان مازندران، ساعت 6 پنج‌شنبه ما را تنها نمي‌گذارند.
مشکلات


بعد از نزديک به 70 ميليارد تومان هزينه و دو سال زمان، ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر همچنان از نظر سازمان ليگ آماده برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر نيست. سيف‌ا...‌پور: نساجي نياز به حرکت جهادي دارد اواخر شهريور ماه گذشته نامه‌اي از سازمان ليگ کشور در فضاي مجازي دست‌به‌دست شد که خبر از عدم صدور مجوز برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر در قائمشهر مي‌داد. در اين نامه و با ارجاع به نامه قبلي سازمان ليگ به هيات فوتبال مازندران و باشگاه نساجي، بار ديگر نواقص متعدد استاديوم شهر خسته يادآوري و تذکر جدي داده شد که در صورت برطرف نشدن اين موارد، اجازه برگزاري بازي‌هاي ليگ برتر در وطني داده نخواهد شد. در اين نامه به 19 مورد اشاره شده و شامل موارد کوچکي مثل نصب روشنايي در تونل ورود و خروج به ورزشگاه يا مواردي بزرگي مثل ايجاد درب ورود و خروج جديد براي تيم مهمان است. نواقص اصلي وطني شامل گيت‌هاي ورودي، درب ويژه تماشاگران مهمان، عدم اتمام جايگاه خبرنگاران و همچنين سيستم‌هاي تهويه و خنک کننده رختکن‌هاست. در کنار اين البته اشکالات کوچکي مثل کمبود تجهيزات در اتاق دوپينگ يا پاکسازي محوطه زمين از نخاله‌هاي ساختماني هم وجود دارد.
هفته سيزدهم
ايزد سيف‌ا...‌پور در مورد شرايط نامطلوب براي برگزاري بازي هوادار و نساجي در ورزشگاه دستگري اظهار داشت: ابتدا بايد از سازمان ليگ تشکر کنم که مي‌خواهد با وجود اين شرايط جوي بازي‌ها را برگزار کند. اين خيلي مهم است زيرا برخي بازي‌ها هم لغو شد، اما گله‌مندي من از مديريت ورزشگاه دستگري است. از ساعت 11 که بارش رحمت الهي قطع شد، چرا بايد 10، 12 نفر کاورها را جمع کنند. ميزبان اين مسابقه باشگاه پاس است و باشگاه هوادار نيست. هوادار هم مثل نساجي دچار مشکل شده است. مديرعامل باشگاه نساجي عنوان کرد: باشگاه پاس قوامين که امکانات و هزينه مي‌گيرد، بايد تعداد نفراتش را بيشتر کند تا زمين سر وقت آماده شود. سال گذشته براي هر ديدار 180 ميليون تومان اجاره مي‌گرفتند، اما قطعا امسال اين رقم افزايش يافته است. فقط هم به باشگاه‌ها ظلم مي‌شود. باشگاه‌هايي مثل هوادار و نساجي که خصوصي هستند و بايد اين زحمت را به خودشان بقبولانند که تابع تصميم سازمان ليگ باشند، انتظار دارند يک جاي کار هم درست شود. اين واقعا درد است. سيف‌ا...‌پور در خصوص وضعيت چمن ورزشگاه وطني قائم‌شهر گفت: سه سال است استان مازندران را مضحکه دست همه جا کردند. در سال اول به اين دليل که آب در چمن مصنوعي جمع مي‌شد، انواع و اقسام موزيک‌ها را روي زمين گذاشتند تا بگويند زمين چمن نيست و رينگ بوکس است. در سال دوم نساجي دربه‌دري کشيد. يک روز ورزشگاه دستگردي و روز ديگر در ورزشگاه امام رضاي مشهد، اصفهان و... ميزبان بوديم. در سال سوم يعني امسال چنين چمني داريم. مديرعامل باشگاه نساجي خاطرنشان کرد: مي‌گويند مجموعه‌اي است که به گفته آقايان 67 ميليارد براي آن هزينه کرده و سپس به راحتي رهايش کرده‌اند. اگر نساجي خودش وارد عمل نمي‌شد و کاور نمي‌خريد، ورزشگاه نابود مي‌شد. ورزشگاه وطني جايگاه خبرنگاران، CIP، VIP ندارد آسانسورش خراب است. موتورخانه و گرمايش ندارد. دو طبقه ساختمان ساخته‌اند، اما طبقه دوم پله ندارد. مانده‌ام مهندسي که چنين بنايي ساخته چه فکري با خودش کرده است؟ متأسفانه مسئولان استان مازندران هم نسبت به اين موضوع بي‌تفاوت هستند. وي در مورد اينکه آيا با حسن رنگرز در اين خصوص صحبت نکرده گفت: رنگرز از دوستان ما است اما پس از انتخاب به عنوان سرمربي تيم‌ملي فرنگي جواب تلفن هيچکس را نمي‌دهد اکنون بحث من اين است آيا نبايد سازمان يا ارگاني نسبت به اتفاقاتي که در اين ورزشگاه مي‌افتد ورود کند؟ 67 ميليارد هزينه شده و بايد بگويند کجا خرج شده است؟ اگر هم چنين هزينه‌اي نشده با افرادي که اين مبلغ را مطرح کرده‌اند برخورد کنيد. سيف‌ا...‌پور تصريح کرد: آمادگي داريم تا در صورت رفع نقايص، باشگاه نساجي عهده‌دار ورزشگاه وطني باشد. قطعا اگر روي اين ورزشگاه دست بگذاريم، مشکلات را رفع خواهيم کرد. مورد ديگر بحث ورزشگاه ماهفروجک است. متأسفانه بايد با احترام بگويم اداره جهاد کشاورزي و منابع طبيعي استان سه سال است اين زمين را به ما اجاره داده‌اند اما اخطاريه فرستاده‌اند که چرا اجاره نداده و کاري انجام نمي‌دهيد. در شرايطي که خودشان مي‌دانند هنوز اجازه هيچگونه فعاليت عمراني به نساجي نداده‌اند.
محروميت؟!
سهيل مهدي در گفت‌وگو با فارس، در مورد اينکه آيا ورزشگاه وطني از برگزاري ديدارهاي خانگي نساجي در ليگ برتر ممنوع شده است، اظهار داشت: اين ورزشگاه از پذيرش تماشاگر تا زماني شرايط ورود تماشاگران ميزبان و مهمان از لحاظ فني و زيرساختي در آن فراهم نشود، محروم است، اما نساجي مي‌تواند بازي‌هاي خود را بدون تماشاگر در آن ميزباني کند. در واقع محدوديتي براي برگزاري مسابقه در آن وجود ندارد اما امکانات مدنظر سازمان ليگ براي ورود تماشاگران به آن فراهم نيست.