مسافران کلافه از خجالت شهردار درآمدند!

آرمان امروز- سرويس جامعه: اواسط ارديبهشت ماه امسال بود که عليرضا زاکاني، شهردار تهران در يک برنامه تلويزوني از عملکرد خود در شهرداري پايتخت، تمام قد دفاع کرد و و گفت: «اما از آن هنوز راضي نيستم!.»  وي در 2 دي‌ماه نيز با حضور در برنامه جهان آرا با طرح اين ادعا که مردم از عملکرد ما رضايت دارند، از اقدامات شهرداري در طول دو سال مديريتش دفاع کرد. اين سخنان شهردار تهران در حالي مطرح مي‌شود که عملکرد وي به‌خصوص در بخش کسب درآمد، انتصابات، حمل و نقل عمومي، محيط زيست و ... بارها مورد نقد منتقدان وي و حتي خود هم‌فکران و يارانش در شوراي شهر بوده است.    
همين چند روز قبل بود که مهدي عباسي، رئيس کميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران در يکي از آخرين نقدهاي مطرح شده خطاب به زاکاني گفت: «ما گله‌اي از شهرداري داريم، به شهرداري اعلام کرديم اولويت خودش را درباره پروژه‌هاي عمراني شهر از روي زمين به زيرزمين، از پروژه‌هاي عمراني بزرگراهي به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومي ببرد، اين مساله براي شوراي شهر ششم اولويت اول است. امسال علاوه بر بودجه ساليانه فقط 5 هزار ميليارد تومان اعتبار مازاد براي حمل و نقل در اختيار شهرداري قرار داديم. شوراي شهر يک فرصت استثنايي در اختيار شهرداري قرار داده و شهرداري مي‌تواند از اين فرصت بهتر استفاده کند.» ناصر اماني نيز به‌عنوان يکي ديگر از منتقدان شهردار تهران در نقدي به وي در‌خصوص عملکردش در مواجهه با آلودگي هوا گفته بود: «آقاي زاکاني، پيش از اين گفته بود که از سوي رئيس‌جمهور مسئوليت گرفته و حکم دارد که درباره آلودگي هواي تهران مسئول مستقيم باشد، اما بعدها هيچ خبري از اين مسئوليت‌پذيري نشد، به ايشان تذکر هم داده‌ايم اما حالا گفته مي‌شود که وظيفه اين کار فقط بر عهده شهرداري تهران نيست و يک کار ملي است.»
مردم تهران کلافه شدند
حالا همان مردمي که از عملکرد زاکاني راضي هستند عليه وي شعار مي دهند! يکي از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي با انتشار عکسي از سرگرداني مردم در مترو خط 5 نوشته است که مردم در پس اين سردرگرداني اقدام به شعار دادن عليه شهردار کرده اند. خبري که پس از آن نيز با انتشار فيلم هاي ديگري از سوي کاربران فضاي مجازي تاييد شد.


توقف مترو گرچه امري شايد تاحدودي عادي به نظر برسد اما، زماني‌که شهردار تهران در سخنانش بارها تکرار و تاکيد مي‌کند که به خاطر اقداماتي که انجام شده، شرايط فني و خدمات رساني اش بهتر شده است، مردمي که خلاف اين وعده و وعده هاي ديگر زاکاني را مي بينند عصباني شده و عليه وي حتي شعار مي دهند!  با اين حال هنوز تا لحظه تنظيم اين مطلب، شهرداري به اين اقدام مردم عصباني از توقف طولاني مترو واکنش نشان نداده اند. سکوتي که به نظر نمي رسد هيچ گاه شکسته شود!