سیاست امروز دشمن یأس آفرینی است

آرمان امروز: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري، اين مجلس رفيع و بسيار مهم را نماد درهم‌ آميختگي «جمهوريت» و «اسلاميت» خواندند و با اشاره به حضور بي‌بديل، حياتي و مستمر مردم در صحنه‌هاي گوناگون گفتند: بنيه قويِ مردمي نظام، ثروتي ملي است که خداوند با آن، حجت را بر علما و همه مسئولان نظام تمام کرده است و همه بايد در حفظ و افزايش اين سرمايه عظيم، بي‌وقفه تلاش کنيم.
ايشان با تبريک حلول ماه مبارک شعبان و اعياد بزرگ و شادي آفرين آن، مجلس خبرگان را نماد حقيقي مردم‌سالاري ديني دانستند و افزودند: اين مجلس در پرتو تحقق کاملاً سالمِ مردم‌سالاري، منتخب مردم است ضمن اينکه متشکل از علماي دين است و جوهره ديني نظام را نشان مي‌دهد.
رهبر انقلاب، جايگاه، اهميت و حساسيت مجلس خبرگان را بالاتر از هر مرکز و مجموعه‌اي در نظام برشمردند و گفتند: اين مجلس، هم تعيين‌کننده رهبري، و هم با مراقبت‌هاي خود، تضمين‌کننده‌ي وجود و استمرار شرايط رهبري است که چنين جايگاه عظيمي، وظايف سنگيني را متوجه اعضاي خبرگان مي‌کند و هيچ اهمالي در اداي اين وظايف، در درگاه پروردگار پذيرفته نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اهتمام خبرگان در رسيدگي به مسائل گوناگون کشور را مطالبه رهبري و موضوعي درست دانستند و در عين حال گفتند: مهمتر از همه‌ مسائل، پرداختن و اهتمام جدي به وظايف دروني و بيروني اعضاي مجلس خبرگان است.


ايشان استمرار فعاليت هيئت تحقيق مجلس خبرگان در رسيدگي و مراقبت از «حفظ شرايط رهبري و انجام وظايف مندرج در قانون اساسي و ديگر وظايف قطعي رهبري» را بسيار مهم خواندند و افزودند: مهمترين وظيفه رهبري، رصد و حفظ حرکت کلي و حرکت بخش‌هاي مهم نظام در جهت انقلاب است تا زاويه‌اي از مسير اصلي پيش نيايد و انقلاب اسلامي مثل انقلاب‌هاي ديگر منحرف نشود.
رهبرانقلاب تبيين منطقي، مستدل و مستمر جايگاه مجلس خبرگان براي افکار عمومي به خصوص براي نسل جوان را ديگر وظيفه اعضاي اين مجلس دانستند و افزودند: تبيين صحيح جايگاهِ تعيين‌کننده‌ي مجلس خبرگان، مردم را با شوق و اشتياق به پاي صندوق‌هاي رأي در انتخابات اين مجلس مي‌آورد؛ البته اعضاي اين مجلس، شأنيت علمايي نيز دارند که وظايف سنگين ديگري را متوجه آنها مي‌کند.
رهبر انقلاب، دشمني‌ها با مجلس خبرگان را از جنس دشمني با اصل جمهوري اسلامي خواندند و گفتند: بعضي دشمني‌ها با جمهوري اسلامي مربوط به مسائل سياسي و مواضع آن در قبال موضوعي مانند فلسطين است اما بعضي دشمني‌ها با ذات نظام است چرا که اين نظام در مقابل افراد معتقد به نسخه غرب که با هر گونه دخالت دين در مسائل اجتماعي مخالفند و يا در برابر سردمداران ليبرال دموکراسي که پشت پرچم دروغين آزادي و دموکراسي، نقشه سلطه و غارت منابع دنيا را کشيده‌‎اند، ايستاده و با قرار دادن «مردم‌سالاري و آزادي» در کنار «دين» نقشه آنها را بهم زده است.
ايشان تبيين علت اصلي دشمني‌ها براي مردم را ضروري دانستند و افزودند: با تبيين اين علت اصلي، ديگر کسي نبايد در فضاي مجازي و غير از آن، بگويد جمهوري اسلامي براي خود دشمن مي‌تراشد زيرا اين ذات مردم‌سالاري ديني است که موجب ابطال نقشه‌هاي بدخواهان و عامل دشمني آنها است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شأن دوم اعضاي مجلس خبرگان را «شأن علمايي» آنها برشمردند و گفتند: بنيه مردميِ قوي جمهوري اسلامي و ارتباط و اتکاء مردم و نظام به يکديگر، ثروتي ملي، حقيقتي غيرقابل کتمان و بي‌نظير يا لااقل کم‌نظير در دنيا است که جلوه‌هاي آن در ماجراي کرونا و به ميدان آمدن مردم، کمک‌هاي مؤمنانه و همچنين حضور و تلاش‌هاي مردم در کمک به آسيب‌ديدگان حوادث طبيعي حقيقتاً حيرت‌انگيز است.
ايشان راهپيمايي 22 بهمن امسال را تجلّي ديگري از بنيه مردميِ قوي نظام خواندند و خاطرنشان کردند: در کجاي دنيا مشابه چنين اجتماع عظيمي براي يک امر سياسي وجود دارد که مردم با اين کثرت و تنوع جمعيت و سلايق، از پيران قدخميده تا نوجوانان نورسيده، چهل و چند سال پشت سر هم و در شرايط آب و هوايي غالباً سخت، هر سال در صحنه حاضر شوند؟ اين پشتوانه و بنيه مردمي قوي نظام است که البته ما به آن عادت کرده‌ايم و شايد عظمت آن را خوب درک نکنيم.
رهبر انقلاب افزودند: حضور مردم، حجت الهي را بر ما مسئولان و علما تمام کرده است و اينکه فقط به اين ثروت ملي افتخار کنيم، کافي نيست بلکه بايد اين ثروت را مستمراً حفظ و زياد کنيم و به وظايف خود در اين زمينه عمل کنيم.
ايشان نقش دين و علما را در شکل‌گيري اين‌گونه حرکتهاي ملي و انقلابي، مهم و بي‌بديل برشمردند و خاطرنشان کردند: در انقلاب اسلامي هم امام خميني به‌عنوان يک عالم ديني و مرجع تقليد نقش‌آفرين بود که توانست به پشتوانه ميراث هزار ساله علماي دين و اعتماد و اعتقادي که در مردم به آنها شکل گرفته بود، ملت را از تهران تا روستاها و شهرهاي دوردست با شعار واحد به حرکت درآورد که اين کار از هيچ حزب و شخصيت سياسي ديگري ساخته نبود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ثروت عظيم و تهديدزداي حضور و بنيه مردمي براي نظام را حياتي دانستند و گفتند: علما فارغ از داشتن يا نداشتن مسئوليت دولتي، براي حفظ اين سرمايه عظيم وظايف سنگيني دارند که مهمترين آن جهاد تبيين است، ضمن اينکه «تقوا، صداقت، پاکدستي، پرهيز از موارد شبهه‌ناک، انگيزه خدايي و دعوت کردن با عمل نه فقط با زبان» مردم را دلگرم و خاطرجمع مي‌کند.
ايشان علما را به ارتباط با جوانان و دانشجويان و حضور در مراکز دانشجويي سفارش کردند و گفتند: با حرف نو، بيان نو و منطق نو، با جوانان گفتگو و گره‌هاي ذهني آنها را باز کنيد البته در برابر شبهاتي هم که پاسخ آنها را نمي‌دانيم بگوييم نمي‌دانم يا بايد بررسي کنم.
رهبر انقلاب، تشکيل حلقه‌هاي معرفتي از فضلاي جوان و پُر شمار و صاحب‌فکر در شهرهاي مختلف با محوريت علماي بزرگ و اعضاي مجلس خبرگان را گامي ديگر براي ارتباط مؤثر با جوانان، خواندند و افزودند: از شبهه هم نبايد رنجيد و همچنانکه مرحوم شهيد مطهري خودش شبهه و پاسخ آن را کشف مي‌کرد، بايد براي مواجهه با شبهه آماده شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: شبهات مانند تحريم‌ها است و موجب مطالعه و فکر و تحقيق براي پاسخگويي مي‌شود همان‌طور که تحريم‌ها ما را وادار کرد در مسائل مختلفي مانند دفاعي، درماني و سلامت به دستاوردهاي جديدي دست يابيم که اگر تحريم‌ها نبود، مطمئناً اين پيشرفت‌هاي فني و صنعتي وجود نداشت.
ايشان سؤالها و شبهه‌هاي جوانان را نيازمند بيان منطقي و اقناعي دانستند و گفتند: مراقب باشيم حرف سست و بي‌منطق نزنيم که البته وظيفه پشتيباني فکري مجموعه‌هاي جوان و افراد صاحب فکر، برعهده حوزه علميه قم و ساير حوزه‌هاي علميه است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنانشان با تأکيد بر ضرورت اميدآفريني، سياست مستمر دشمن را يأس‌آفريني خواندند و با اشاره به نامه يک گروه سياسي در سال 1369 به يکي از مسئولان کشور گفتند: يک سال پس از رحلت امام بزرگوار، آن گروه در نامه‌اي سرگشاده و سراسر يأس‌آفرين نوشت کشور و ملت به لبه نابودي و ويراني رسيده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: کساني که خودشان و شخصيت‌شان در معرض نابودي و ويراني است، همه چيز را از اين زاويه مي‌بينند اما در مقابل، کساني که دل و ذهني پُر از اميد دارند، اميدوارانه به مسائل و تحولات نگاه مي‌کنند که اميدواريم خداوند همه ما را موفق بدارد که با اين نگاه، و به پشتوانه لطف الهي و حضور مردمي، به وظايف خود با جديت و بدون خستگي و سستي عمل کنيم.