جنگ قهرمانی و بقا جذاب تر شد

گروه ورزش/ماجراهای عجیب دیدار پیکان و پرسپولیس تا دقایقی پیش از بازی ادامه داشت و سرانجام با ورود وزارت ورزش به موضوع، ورزشگاه آزادی که یک روز قبل برای میزبانی این بازی انتخاب شده بود، به صورت قطعی میزبان مسابقه شد. ماجرا از این قرار است که شورای تأمین استان تهران پس از کش و قوس‌های فراوان و در حالی که ابتدا قرار بود بازی در ورزشگاه پاس برگزار شود،  ورزشگاه آزادی را میزبان دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان تهران اعلام کرد. با این حال مدیریت مجموعه ورزشی آزادی صبح دیروز با ارسال نامه‌ای رسمی خطاب به کشوری فرد سرپرست سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که برگزاری بازی دو تیم به دلیل عملیات مرمت ورزشگاه امکان پذیر نیست!این در حالی بود که ۱۵ هزار بلیت برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی فروخته شده بود.  از سوی دیگر شورای تأمین استان تهران با ورود فوری به این ماجرا هرگونه تغییر محل بازی در فاصله چند ساعت مانده به آغاز این دیدار را غیر ممکن دانسته و خواستار رسیدگی و نامه نگاری‌های مرتبط باشگاه پیکان به عنوان میزبان بازی با ورزشگاه آزادی شد. از قرار معلوم بخشی از این موضوع به  دلیل پرداخت نکردن پول به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی باشگاه پیکان بود. همچنین نامه نگاری‌های مرتبط با برگزاری این بازی در ورزشگاه آزادی از سوی مدیران پیکان انجام نشده بود تا عجیب‌ترین نحوه میزبانی از سوی این باشگاه در ورزشگاه آزادی در هاله‌ای از ابهام باشد. در نهایت با دخالت وزیر ورزش و جوانان و دستور او به مدیریت مجموعه آزادی، این ورزشگاه میزبان بازی حساس پیکان و پرسپولیس شد.
*****
بازی پرسپولیس و پیکان مثل دو بازی دیگر هفته بیست و هشتم راس ساعت 18 آغاز شد. اساس حملات پرسپولیس در نیمه اول، حرکت از جناح ها و بردن بازی به یک سوم دفاعی حریف و از آن جا پاسکاری به قصد نزدیک شدن به چارچوب بود، البته که چندباری هم شوت را در دستور کار قرار دادند.
کمی سرآسیمگی در پاس ها و زدن ضربات در چارچوب دیده می شد که این مسئله تا اواخر نیمه دوم هم ادامه داشت تا این که پریرا مهاجم برزیلی یک پنالتی برای سرخ ها گرفت و ترابی دقیقه ۸۰ ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد. این بازی چند بار به دلیل اعتراض بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس متوقف شد اما نتیجه همان یک بر صفر باقی ماند تا پرسپولیس به امتیاز ۶۰ برسد و دوباره به صدر برگردد و نبرد قهرمانی داغ تر شود. در دو بازی دیگر گل گهر و نساجی مقابل آلومینیوم اراک و هوادار امتیاز از دست دادند تا سرنوشت بقا هم در دو هفته پایانی مشخص شود.



تابلو نتایج
گل گهر صفر  - آلومینیوم اراک یک
نساجی مازندران یک - هوادار یک
پیکان صفر - پرسپولیس یک