تعامل با همه کشورها

سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز به مناسبت روز صنعت دفاعی با مدیران ارشد و نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار کرد. او همچنین در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مراسم بزرگداشت روز پزشک حضور یافت.
رئیسی در دیدار با مدیران ارشد نخبگان وزارت دفاع، اقدامات و دستاوردهای بزرگ، پیشرفته و به‌روز صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی را جلوه‌هایی از تولید قدرت در راستای دفاع از کشور و مایه اطمینان و آرامش مردم دانست.
رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: «جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است و دست هر کسی را که برای همکاری و دوستی به طرف ما دراز شود، به گرمی می‌فشاریم، اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی را که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد.»رئیس‌جمهوری حضور نیروهای مسلح ایران در منطقه را برخلاف حضور ناامن‌ساز نیروهای بیگانه، امنیت‌آفرین و مایه اطمینان دانست و گفت: «صنایع دفاعی کشور پشتیبان نیروهای مسلح در تامین و ارتقای امنیت، اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی هستند.»رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به سرریز دستاوردهای فناورانه و پیشرفته صنایع دفاعی کشور به دیگر بخش‌های صنعتی افزود: «امروز تلاش برای ساخت هواپیمای مسافربری به اعتبار پیشرفت‌ها و توانمندی‌هایی است که در صنایع دفاعی کشور به دست آمده است.»

قاطعانه ایران را کشوری پیشرفته در دنیا معرفی می‌کنیم
رئیسی با بیان اینکه صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها، بیشترین پیشرفت را داشته‌اند، انگیزه، همت و پشتکار را از عوامل اصلی موفقیت در دستیابی به این پیشرفت‌ها دانست و بر ایجاد یک خط ارتباطی برای سرریز پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی به صنایع دیگر تاکید کرد.رئیس‌جمهوری در پایان سخنان خود، بازدید از این نمایشگاه را به لحاظ تنوع و سطح بالای دستاوردها، امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: «امروز قاطعانه می‌توانیم ایران را در دنیا کشوری پیشرفته و فناور معرفی کنیم. این مسئله با همت و دست توانای دانشمندان جوان ما و تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است.»

گره‌گشایی از کار مردم باید سرلوحه قرار گیرد



 سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، همچنین صبح دیروز در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) حضور یافت. در این مراسم اعضای هیأت دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. رئیسی در این مراسم نیز طی سخنانی گفت: «توجه و گره‌گشایی از کار مردم و تحول در نظامات اداری باید سرلوحه کار قرار گیرد. مردم راضی‌بودن به وضع موجود را از ما نمی‌پذیرند، میثاق با امام یعنی ما یک نگاه تحولی به مسائل داشته باشیم. ما امروز در محضر عبد صالح خدا هستیم. کسی که رابطه‌اش با خدا و مردم را درست کرده بود و اراده‌ای حسینی برای بسط و گسترش عدالت داشت. شاید در شرایط پیش از انقلاب، کسی وقوع انقلاب را محتمل نمی‌دانست و دشمن‌های بسیاری در شرق و غرب عالم علیه انقلاب نقشه می‌کشیدند، اما این مردم با اراده از دوران حسین‌بن علی(ع) تصمیم گرفتند تحولی بزرگ را انجام دهند. بالاخره وقوع انقلاب و طی‌کردن دوران تثبیت و توسعه آن صورت گرفت و دشمن نیز اقدامات خود را انجام می‌داد، ولی امام خمینی(ره) هیچ‌گاه از مسیر خود متوقف نشد.»

پیگیری نامه‌های مردم از سوی رهبری
رئیسی ادامه داد: «حالا ما به‌عنوان اعضای هیأت دولت آمده‌ایم با آرمان‌های امام راحل میثاق ببندیم و خطاب به ایشان بگوییم «آمده‌ایم با آرمان‌های شما میثاق ببندیم تا هویت این دولت، هویت شما باشد و باید به این میثاق پایبند بود.» در دوران انقلاب امام برخی مشکلات را که در کشور به‌وجود آمده بود، یک‌روزه حل کردند. این برای ما یک درس است. سلوک و رفتار امام برای همه ما درس است. بسیاری از نامه‌هایی که در دستگاه‌های مختلف توسط افراد معمولی نوشته می‌شود، پیگیری اجرای آن اهمیت بالایی دارد و اگر به آن بی‌توجهی صورت گیرد، اعتماد آن فرد به سیستم سلب خواهد شد. وقتی من خدمت حضرت آقا می‌رسم، ایشان نامه‌هایی را که افراد نوشته‌اند، برای پیگیری به من می‌دهند و این نشان می‌دهد ایشان این نامه‌ها را با دقت می‌خوانند، اما برخی مسئولان نامه‌های مردم را به معاونان خود ارجاع می‌دهند. «باید به‌دنبال تحول باشیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر به مسئولان نصیحت کردند «خستگی و ناامیدی ممنوع»؛ سخن روز ما نیز همین است. راهبرد امام و مقام معظم رهبری ایجاد امید است و راهبرد دشمن نیز در مقابل، ایجاد یأس، «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» است.»

جذب فارغ‌التحصیلان پزشکی در وزارت بهداشت
این در حالی است که مراسم بزرگداشت روز پزشک سه‌شنبه ۳۱ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، در سالن اجلاس سران برگزار شد. رئیسی در این مراسم نیز گفت: «تحقق سیاست‌های مصوب حوزه سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، باید رأس برنامه‌ها قرار گیرد و همه برای تحقق آن تلاش کنند.»
رئیس‌جمهوری خطاب به جامعه پزشکی افزود: «در جهت اعتلای علم پزشکی در کشور تلاش کنید. علم باید روزبه‌روز ارتقا یابد. دانش پزشکی منحصر به کشفیات در دانشگاه‌ها نیست. سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب مربوط به تمام دست‌اندرکاران علم پزشکی است و وزارت بهداشت بخشی از آن است. نیروی کارآمدی که امروز فارغ‌التحصیل دانشگاه است، باید زمینه جذبش در وزارت بهداشت فراهم و موانع این امر برطرف شود. این افراد باید به عنوان اعضای هیأت علمی جذب شوند. جامعه پزشکی ما در تمام مشکلات در کنار مردم بوده است.»

افتخار به تولید دارو در کشور
او افزود: «افتخار کشور این است که بیش از 90درصد داروی مورد نیاز خود را در کشور تولید می‌کنیم. در ملاقات خارجی، سران سایر کشور‌ها می‌گویند که داروی ایرانی را دارای استاندارد لازم می‌دانیم و مشتری هستیم. از یک شرکت داروسازی بازدید کردم آنها گفتند هرجایی می‌توانید اعلام کنید که متخصصان در کار دانش‌بنیانی که ما انجام می‌دهیم، جایگاه دارند و زمینه شغل با عزت برای آنها وجود دارد. کسانی که رفته‌اند بدانند زمینه شغل مناسب در این شرکت‌ها برای آنها وجود دارد و مهاجرت می‌تواند معکوس شود. در ساخت تجهیزات پزشکی شرکت‌های دانش‌بنیان ما حرف بسیار روشنی دارند. قبلا خارج از کشور فرش ایرانی یا محصولات و کار‌های دستی اصفهان را می‌بردیم که هنوز اینها موجب افتخار است، اما ترجیح دادم در سفر‌های خود تجهیزات پزشکی را ببرم که جوانان ما تولید کرده‌اند و موجب افتخار ایران است.»

 مهم‌ترین سرمایه ما در حوزه سلامت، نیروی انسانی کارآمد است
رئیسی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «وضع موجود را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم. مهم‌ترین سرمایه ما در حوزه سلامت، نیروی انسانی کارآمد است. این سرمایه حفظ و ارتقا یابد. در حوزه سلامت نظام مسائل تعریف کنیم و مشکلات این حوزه حل شود. هیچ مسئله‌ای نیست که در داخل کشور راه‌حل نداشته باشد. مثلا امروز توجه به مناطق محروم یک دغدغه است. جاذبه شغلی برای پزشکی، برای کسانی که دنبال خدمت در مناطق محروم هستند، ایجاد شود. از وزیر بهداشت برای توزیع عادلانه نیروی انسانی درخواست دارم. گاهی مشکل توزیع نیروی انسانی بین مناطق برخوردار و محروم است.»
رئیس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه «باید به حرف‌های نو در پزشکی و سایر علوم توجه شود»، ادامه داد: «کرسی‌های نظریه‌پردازی برای حرف‌های نو است، باید حرف‌های نو شنیده شود، زود پذیرفته نشود و زود هم رد نشود، بلکه بررسی شود.»
او با بیان اینکه «تشکیل صندوق بیماران صعب‌العلاج و مخصوصا مبلغی که برای آن پیش‌بینی شده، یعنی ۷ همت، کار خیلی خوبی بوده است»، گفت: «یک روز از مجلس بیرون آمدم و دیدم عده‌ای بیرون مجلس ایستاده‌اند. به راننده گفتم بایست که او گفت از لحاظ امنیتی مشکل دارد، ولی گفتم بایست و در جمع خانواده‌ها رفتم و دیدم آنها فرزندان خود را همراه آورده‌اند. به لحاظ عاطفی صحنه دلخراشی بود که مادری به فرزند بیمار خود که پزشک گفته کاری برای او نمی‌شود کرد، نگاه می‌کند که چند وقت دیگر بیشتر مهمان او نیست. به وزیر بهداشت گفتم داروی این بیماران تهیه شود که این کار با این صندوق انجام شده است. شما پزشکان با امیدواری حرکت و برای این بیماری‌ها درمان و راهکار پیدا کنید.»

 

سایر اخبار این روزنامه
تعامل با همه کشورها تعامل با همه کشورها از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد تعریف ۸۵ پروژه اضطراری تامین آب در سراسر کشور توسعه در سایه دلارزدایی بار کولبرها سبک شد بار کولبرها سبک شد به استقبال بازی کلاسیک هفته به استقبال بازی کلاسیک هفته طارمی در پورتو ماندنی شد طارمی در پورتو ماندنی شد رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین