هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، در نشست خبری با خبرنگاران به عملکرد دوساله دولت سیزدهم اشاره کرد و از رایگان شدن هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج خبر داد.
سخنگوی دولت در این نشست گفت: «در حوزه اشتغال و رشد تولید بعد از یک دهه رشد اقتصادی 0.4درصدی متوسط رشد به حدود 4درصد رسید. امیدواریم این سیر افزایش و استمرار داشته باشد. نرخ بیکاری نیز کاهش حدود 2درصدی داشت. سرمایه‌گذاری و تأمین مالی تولید در دو سال این دولت، رشد متوسط 3درصدی را داشته است. حدود 97درصد از مجوزهای کسب‌وکار در بستر درگاه ملی صدور مجوزها صادر می‌شوند که موجب شده آغاز حرکت اقتصادی تسهیل شود. همچنین حدود 4هزار کسب‌وکار راکد و نیمه‌راکد در این دو سال یا فعال یا مشکلات آنان حل شده است. در حوزه معادن نیز بیش از یک‌هزار معدن به چرخه مولد اقتصادی بازگشت داشته‌اند. رکورد صادرات 53میلیارد دلاری و تجارت 112میلیارد دلاری در سال گذشته را پشت سر گذاشتیم. همچنین تمام افراد فاقد بیمه سلامت و درمانی از ۵ دهک ابتدایی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم بیمه‌شدگان از پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد صفر شد. صندوق بیماران صعب‌العلاج تاسیس شد و بسیاری از هزینه‌های دارویی‌شان را رایگان یا با هزینه بسیار پایین دریافت می‌کنند. مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفتند و زوج‌های نابارور معرفی شده به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.»

فهرست مفصلی از افتتاح‌ها در هفته دولت
سخنگوی دولت درباره افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در هفته دولت عنوان کرد: «فهرست مفصلی از افتتاح‌ها را خواهیم داشت. بهره‌برداری از فاز 11پارس‌جنوبی در هفته دولت انجام می‌گیرد و تقریبا صددرصد با استفاده از توان مهندسان ایرانی صورت گرفته است.»
بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره قیمت بنزین افزود: «موضع دولت در دو سال گذشته شفاف و بارها مطرح شده است. الان وقت آن است که شایعه‌سازانی که در دوسال گذشته ذهن مردم را برآشفته کردند، پاسخ دهند که چه هدفی را دنبال می‌کنند.»

دیدار سران ایران و عربستان در دستور کار است
سخنگوی دولت درباره نگاه دولت به روابط با عربستان گفت: «دیدار در سطح سران بین دو کشور در پایتخت‌ها در دستور کار است و مقدمات آن فراهم می‌شود. باید هماهنگی‌های اولیه و اسناد همکاری تنظیم بشود. آقای رئیس‌جمهوری در مراسم تحلیف خود با صدای بلند اعلام کردند که دست دوستی به همه کشورها خصوصا همسایگان دراز می‌کنیم و اثر این پیام را می‌توانیم در این دو سال ارزیابی کنیم که چه همکاری‌ای با کشورهای منطقه و همسایه صورت گرفته است.»

 

سایر اخبار این روزنامه
تعامل با همه کشورها تعامل با همه کشورها از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد تعریف ۸۵ پروژه اضطراری تامین آب در سراسر کشور توسعه در سایه دلارزدایی بار کولبرها سبک شد بار کولبرها سبک شد به استقبال بازی کلاسیک هفته به استقبال بازی کلاسیک هفته طارمی در پورتو ماندنی شد طارمی در پورتو ماندنی شد رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین