به استقبال بازی کلاسیک هفته

 [شهروند] هفته سوم لیگ برتر فوتبال از روز گذشته به‌طور رسمی آغاز شد. این هفته از رقابت‌ها امروز، فردا و شنبه با انجام 7دیدار حساس دیگر دنبال می‌شود که در حساس‌ترین دیدار هفته، استقلال و سپاهان از ساعت 19:30در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند. دو تیمی که در دو هفته گذشته مسابقات خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و برنده این جدال، از همین ابتدای فصل نشان می‌دهد که مدعی جدی‌‌تری برای فتح لیگ بیست‌وسوم خواهد بود.

رقابت نزدیک دو تیم برای رسیدن به یکدیگر!
تقابل طلایی‌پوشان اصفهانی و آبی‌پوشان تهرانی، همواره یکی از کلاسیک‌ترین مسابقات لیگ برتر بوده است. این دو تیم تاکنون 82بار در چارچوب رقابت‌های مختلف به مصاف هم رفتند که سهم سپاهانی‌ها در کسب پیروزی بیشتر بوده است. در طول 82دیدار برگزار شده، سپاهان 32بار برنده این جدال جذاب بوده و استقلال 31بار فاتح میدان بوده است. 21مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. درواقع استقلال این فرصت را دارد که با برتری در دیدار امروز، تعداد پیروزی‌های خودش را به عدد برابر با سپاهان برساند، اما تعداد پیروزی این دو تیم در مسابقات لیگ برتر، به نفع استقلال است. این دو تیم طی بیست‌ودو سالی که از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته است؛ 44بار به مصاف یکدیگر رفتند که سهم استقلال 16پیروزی و سهم سپاهان 15برد بوده است و درواقع سپاهان این فرصت را دارد که با برتری در دیدار امروز که در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر انجام می‌شود؛ تعداد پیروزی‌های خود را به استقلال برساند.

آمار منفی سپاهان در نقش جهان مقابل چشم هواداران
از زمانی که ورزشگاه نقش جهان بازگشایی شده سپاهان در 13بازی پذیرای تیم‌های پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس بوده اما در هیچ‌یک از این بازی‌ها که با حضور تماشاگران برگزار شده سپاهان به پیروزی نرسیده‌ است. هر چند سپاهان فصل گذشته با هدایت مورایس، استقلال را شکست داد یا محرم نویدکیا که در لیگ بیستم در هفته پانزدهم، استقلال را شکست داد، اما هیچ‌کدام از این دو بازی با حضور تماشاگر نبود!  سپاهان در آخرین تقابل با استقلال در حضور هوادارانش به تساوی یک‌بریک رسید، ضمن اینکه استقلال در نقش جهان و در حضور مملو از تماشاچیان حریف، خاطرات خوبی دارد از گل پاتوسی و تیام تا گل دقیقه ۹۳ بهنام برزای. آیا امروز استقلال باز هم مقابل تماشاچیان اصفهانی شکست‌ناپذیر می‌ماند یا طلسم سپاهان در عدد 13باقی می‌ماند!

استقلالی‌های سابق مقابل نکونام و یارانش
استقلال در شرایطی در مهم‌ترین بازی هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف سپاهان می‌رود که طلایی‌پوشان اصفهانی برای موفقیت در این بازی امید زیادی به بازیکنان سابق آبی‌ها دارند. شاگردان مورایس در خط دفاعی از محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور، دو مدافع سابق استقلال، بهره می‌برند و درصورت نیاز، سیاوش یزدانی هم یکی از گزینه‌های در دسترس سرمربی پرتغالی است که سابقه بازی در استقلال به‌مدت چهار فصل را در کارنامه دارد. هرچند غیبت امید نورافکن در این مسابقه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کادر فنی سپاهان به شمار می‌رود، اما کاوه رضایی، مهاجم محبوب هواداران استقلال، هم در بازی امشب برابر آبی‌پوشان پایتخت، یک گزینه ایده‌آل برای مورایس محسوب می‌شود که حضورش در زمین بازی می‌تواند جذابیت‌های زیادی به‌دنبال داشته باشد.

سپاهانی سابق در مقابل مورایس و هم‌تیمی‌های سابق



مهرداد یکی از بازیکنانی بود که پس از درخشش در ترکیب راه‌آهن در پنجره تابستانی لیگ شانزدهم به سپاهان پیوست. این همان فصلی بود که عبدالله ویسی، هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی را پس از قهرمانی دراماتیک با استقلال خوزستان برعهده گرفته بود و مهرداد محمدی در سالی که تغییرات پرشماری توسط این مربی ایجاد شده بود، جزو معدود مهره‌هایی بود که در سپاهان ماند و باعث نمایش‌های محبوب اصفهانی‌ها ‌شد.
البته محمدی در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم که سپاهان نتایج سینوسی کسب می‌کرد و با رتبه‌های پنجمی و چهاردهمی فصل را تمام کرد، روزهای سختی را پشت سر گذاشت، اما در لیگ هجدهم با حضور امیر قلعه‌نویی شرایط دگرگون شد و محمدی هم در کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر یکی از شاخص‌ترین بازیکنان سپاهان بود. در پایان همان فصل محمدی عازم فوتبال پرتغال شد و اگرچه در تیم جدیدش در سال اول به دسته پایین‌تر سقوط کرد، اما این وینگر سرعتی و تکنیکی فوتبال ایران عملکرد خوبی داشت. با این حال ادامه مسیر مهرداد محمدی در قطر ادامه پیدا کرد و او حالا پس از چهار سال دوری از ایران با پیراهن استقلال به لیگ برتر بازگشته است و عصر امروز در برابر تیم سابقش قرار خواهد گرفت.

سایر اخبار این روزنامه
تعامل با همه کشورها تعامل با همه کشورها از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد تعریف ۸۵ پروژه اضطراری تامین آب در سراسر کشور توسعه در سایه دلارزدایی بار کولبرها سبک شد بار کولبرها سبک شد به استقبال بازی کلاسیک هفته به استقبال بازی کلاسیک هفته طارمی در پورتو ماندنی شد طارمی در پورتو ماندنی شد رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین