راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:
1.جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین داخل ایران و در کشور عراق، خدمات امدادی و درمانی به زائران حسینی ارائه می‌دهد. در این راستا، با توجه به ارائه خدمات امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی از ٢٧ تا 31مرداد ١٤٠٢ ، 1174نفر از زائران برای دریافت خدمات امدادی به پایگاه‌های امدادی مراجعه کرده‌اند.
2.طبق گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر، از  27مردادماه، 198نفر از زائران مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها، در محل درمان و 4نفر نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند. 269نفر از آنان نیز، اسکان اضطراری داده شدند. انجام غربالگری سلامت در پایگاه‌های بین‌راهی به‌صورت رایگان و داوطلبانه برای 703نفر از زائران، انجام شده است.



3.از مجموع مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر که در پایانه‌های مرزی غرب کشور و همچنین خاک عراق برای خدمت به زائران اربعین فعال شده‌اند، 16واحد پایه بهداشتی (درمانگاه سریع‌الاستقرار) آماده خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مادر و کودک، پانسمان و تزریقات، پزشک داخلی و عمومی هستند. از این تعداد، 13واحد BHCU در خاک عراق مستقر بوده و سه واحد دیگر آن، در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه برپا شده است.
4.پایگاه امدادونجات پایانه مرزی مهران، به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین پایگاه مرزی کشور، در عرض 65روز، در مهران به بهره‌برداری رسید. در این قرارگاه بیش از هزار امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی می‌پردازند.
5.در پایگاه مهران استان ایلام، 30دستگاه آمبولانس، 16دستگاه ست نجات، 2دستگاه بالگرد و تیم‌های زنده‌یاب، برای ارائه خدمات در اربعین حسینی حاضر خواهند بود.
6.60پزشک و پرستار داوطلب، در استان خوزستان، در 2درمانگاه مرزی چذابه و شلمچه آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین هستند. در این راستا و با توجه به چالش‌های سفر اربعین، آموزش‎‌های همگانی توسط مربیان مجرب جمعیت هلال‌احمر جهت خودمراقبتی و خودامدادی در سفر پیاده‌‌روی اربعین ارائه می‌شود.
7.با توجه به چالش گرما و پیشگیری از گرمازدگی، برای رفاه حال زائران اربعین، تونل‌های سرد در مرز چذابه و شلمچه درنظر گرفته شده است. همچنین 2تونل سرد در مرز مهران، ویژه بانوان و آقایان و به مساحت 150مترمربع برای استراحت زائران راه‌اندازی شد.
8.علاوه بر برپایی پایگاه‌های امدادی، زمینه انتقال سالمندان با ویلچر و ارائه خدمات خیاطی برای زائران شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین، درنظر گرفته شده است.

سایر اخبار این روزنامه
تعامل با همه کشورها تعامل با همه کشورها از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ از پهپاد مهاجر ۱۰ چه می‌دانیم؟ زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین زالوهای اقتصادی زیر ذره‌بین مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق مرهم هلال در دست داوطلبان عاشق آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ آیا روسیه عامل کاهش آب دریای خزر است؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج رایگان شد تعریف ۸۵ پروژه اضطراری تامین آب در سراسر کشور توسعه در سایه دلارزدایی بار کولبرها سبک شد بار کولبرها سبک شد به استقبال بازی کلاسیک هفته به استقبال بازی کلاسیک هفته طارمی در پورتو ماندنی شد طارمی در پورتو ماندنی شد رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ رشد اقتصادی در حدود صفر یا ...؟ راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی راه‌اندازی 4تونل سرد در قرارگاه‌های مرزی مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر مراجعه 1174نفر به پایگاه‌های هلال‌احمر اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین اعزام ۱۰ هزار نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار به زیارت اربعین