بالاخره شورای رقابت به حرف آمد!

دبیر هیئت تجدیدنظر شورای رقابت گفته است تحت هیچ شرایطی احتکار خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی به بهانه افزایش قیمت‌ها، قابل پذیرش نیست. شورای رقابت در کمتر از سه ماه پیش قیمت‌های جدید خودرو‌های داخلی و مونتاژی را اعلام کرد و تولیدکنندگان موظف هستند از قیمت‌های ابلاغ‌شده تمکین کنند، بنابراین عدم‌عرضه خودرو با هدف اصلاح قیمت‌ها تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست و تخلف محرز محسوب می‌شود.
روز یک‌شنبه در گزارشی با عنوان «دنده لج احتکار خودرو» به نقل از چند نماینده مجلس و خبرگزاری فارس نوشتیم که فیل خودروسازان دوباره یاد هندوستان «احتکار، سپس کمبود، آنگاه گرانی» افتاده است.
حجم بالای خودرو در پارکینگ‌ها و کاهش عرضه و سپس رؤیای تقاضای افزایش ۳۰درصدی قیمت خودرو از نهاد‌های ناظر همه نقشه‌ای است که به ادعای این نمایندگان خودروسازان طماع و بی‌کیفیت در سر می‌پرورانند. حالا طبق گزارش تسنیم، آلبرت بغزیان، دبیر هیئت تجدیدنظر شورای رقابت طی گفت‌وگویی گفته است تحت هیچ شرایطی احتکار خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی، به بهانه افزایش قیمت‌ها، قابل قبول و پذیرش نیست.
شورای رقابت در کمتر از سه ماه پیش قیمت‌های جدید خودرو‌های داخلی و مونتاژی را اعلام کرد و تولیدکنندگان موظف هستند از قیمت‌های ابلاغ‌شده تمکین کنند، بنابراین عدم‌عرضه خودرو با هدف اصلاح قیمت‌ها تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست و تخلف محرز محسوب می‌شود. بر این اساس از خودروسازان می‌خواهیم مانند هفته‌های گذشته عرضه خودرو را دنبال کنند تا بازار خودرو از تعادل خارج نشود.
در حال حاضر وضعیت بازار خودرو به گونه‌ای نیست که خارج از سامانه یکپارچه، خودرو به مردم عرضه شود، بنابراین همچنان در قالب سامانه یادشده باید عرضه خودرو به متقاضیان پیگیری شود. شرکت‌های خودروسازی موظف هستند بر اساس تاریخی که در سامانه یکپارچه آمده است، عرضه خودرو به مردم را دنبال و عملیاتی کنند و منتظر تغییر قیمت‌ها نباشند.