تهران استادیومی برای میزبانی نداشت!

  [ شهروند ] یکی از مسابقات حساس هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، بین دو تیم پرسپولیس و پیکان برگزار خواهد شد، اما با وجود اینکه برنامه این رقابت با میزبانی خودروسازان از مدت‌ها قبل مشخص شده است؛ تا دیروز عصر، کسی درمورد استادیومی که این مسابقه در آن برگزار خواهد شد، اطلاعاتی نداشت. طی این مدت شایعاتی درخصوص میزبانی احتمالی البرز، اراک، تهران و قزوین از این مسابقه به گوش می‌رسید اما سرانجام بعد از مدت‌ها کش‌وقوس، بالاخره ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برای میزبانی از این رقابت اعلام شد.

چرا پاس قوامین، میزبان پرسپولیس نشد؟
پیکانی‌ها این فصل بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه پاس قوامین برگزار کرده‌اند و علاقه‌مند بودند تا پنجشنبه نیز در همین ورزشگاه از پرسپولیس میزبانی کنند. این در حالی است که چمن ورزشگاه پاس تحت عملیات ترمیم و بهسازی قرار گرفته است. مسئولان ورزشگاه پاس که خبر نداشتند سازمان لیگ قصد دارد بازی‌های معوقه ششم را در اواخر مهرماه برگزار کند، چمن خود را زیر عملیات ترمیم برده‌اند و براساس اعلام مدیران این مجموعه، قطعا چمن ورزشگاه تا  27مهرماه آماده نخواهد شد. اتفاقی که برای چمن ورزشگاه پاس افتاده شایعات درباره احتمال برگزاری دیدار پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را افزایش داد؛ نکته مهم اما برگزاری دیدار استقلال و هوادار در 28مهر (یک روز بعد از بازی پیکان و پرسپولیس) در ورزشگاه آزادی است و با توجه به شرایطی که چمن آزادی در هفته‌های گذشته با آن دست‌وپنجه نرم کرده، امکان برگزاری دو بازی در دو روز متوالی روی آن نیست.

البرز و اراک هم زیر بار میزبانی از این بازی نرفتند!
باشگاه پیکان نامه‌ای رسمی به هیأت فوتبال استان البرز زد تا درصورت امکان در ورزشگاه انقلاب کرج، میزبان پرسپولیس باشد اما مدیرکل اداره ورزش استان البرز با اعلام اینکه ورزشگاه اصلی کرج، امکان میزبانی از لیگ برتر را ندارد، انصراف این استان را اعلام کرد. پیکانی‌ها در ادامه برای بازی در شهر اراک اقدام کردند؛ آنها از مسئولان آلومینیوم و اداره ورزش استان مرکزی و هیأت فوتبال خواستند اجازه برگزاری بازی با پرسپولیس را در ورزشگاه امام خمینی اراک صادر کنند، اما این مسئله نیز امکانپذیر نبود. از اراک خبر می‌رسد با توجه به اینکه طبق برنامه لیگ، تیم آلومینیوم تا  11آبان ماه بازی خانگی ندارد، مسئولان ورزشگاه قصد دارند با رسیدن فصل سرما اقدام به عملیات بهسازی و ترمیم چمن کنند تا برای مسابقات خانگی تیم شهر خود آماده باشد. از طرف دیگر براساس استعلام صورت گرفته از هواشناسی، شهر اراک در  پنجشنبه 27مهرماه (زمان برگزاری پیکان- پرسپولیس) بارانی شدید را پشت سر می‌گذارد که درصورت برگزاری بازی آسیبی جدی به چمن ورزشگاه امام خمینی زده خواهد شد. همه این دلایل باعث شد که مسئولان استادیوم اراک هم اعلام کنند امکان میزبانی از بازی پرسپولیس و پیکان را ندارند و خودروسازان باید به سراغ راه‌حل بعدی بروند.

و در نهایت سردار آزادگان، میزبان پرسپولیس - پیکان
بعد از چند روز کش‌وقوس، سرانجام استادیوم خانگی تیم شمس‌آذر قزوین به‌عنوان میزبان پرسپولیس و پیکان انتخاب شد و سازمان لیگ، رسما از این استادیوم به‌عنوان میزبان این رقابت رونمایی کرد. این خبر در حالی اعلام شد که ورزشگاه دستگردی، تختی و شهر قدس به‌عنوان سه استادیوم کوچک شهر تهران امکان میزبانی از   دیدار تیم پیکان را نداشتند و ورزشگاه آزادی نیز از شرایط برگزاری دو بازی در 48ساعت برخوردار نبود تا دربی شهر تهران از پایتخت خارج شود. ضمن اینکه سازمان لیگ در طول این مدت تقریبا خود را از ماجرا کنار کشیده بود تا ماجراهایی شبیه آنچه در فصل گذشته در جریان بازی پرسپولیس و پیکان برای آنها رخ داد تکرار نشود.