استقبال پرشور مردم کردستان از رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی، پنجشنبه گذشته، ۱۱ آبان ماه، به‌منظور انجام سفری دوروزه وارد استان کردستان شد.
سید ابراهیم رئیسی در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان و دیدارهای مردمی، چندین طرح بزرگ استانی ازجمله کلان‌پروژه فرودگاه سقز و طرح‌های آب‌رسانی استان را افتتاح کرد. افتتاح کلان‌طرح راه‌آهن همدان - سنندج نیز از مهم‌ترین دستاوردهای دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان کردستان بود.

امنیت و انسجام در کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است
رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان کردستان ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در سنندج گفت: «کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.»
رئیسی با اشاره به اینکه در دور اول سفر، ضرورت‌های استان را شناسایی کردیم و کارهایی در جای جای استان آغاز شد، ادامه داد: «گزارش‌ها حاکی از این است که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که به‌دست توانای جوانان و مدیران باکفایت شما بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر نشسته و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.»

دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را در دستور کار دارد



رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت با طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه است که موجب رنجش مردم شده، به شکسته شدن قفل طرح راه‌آهن همدان_سنندج پس از ۱۸ سال در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: «دولت تکمیل این طرح‌های نیمه تمام را در دستور کار دارد و در این مسیر زمان برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که معتقدیم تکمیل این طرح‌های زیرساختی موجب تقویت تولید، قدرت‌افزایی و توانمندسازی و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.»

استقبال پرشور مردم کردستان از رئیس‌جمهور
مردم استان کردستان و شهر سنندج از رئیس‌جمهور در میدان آزادی سنندج استقبال کردند. کردستانی‌ها همواره به مهمان‌نوازی مشهورند، حضور بی‌نظیر این مردم در استقبال از رئیس‌جمهور بیانگر وفاداری مردم این استان به نظام و قدردانی از دولتمردان است.
حضور پرشور مردم در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی سنندج نیز بیش از استقبال باشکوه مردم در میدان آزادی سنندج بود. اینجا همه برای استقبال از رئیس‌جمهور کشور به خیابان آمده بودند تا تمدن و اصالت کردها را به جهانیان نشان دهند.

دشمنان اسلام شرایطی رنج‌آور برای غزه پیش آورده‌اند
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در اجتماع مردم سنندج با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام شرایطی رنج‌آور برای مردم غزه و آزادگان جهان پیش آورده‌اند، گفت: «امروز شاهد دو صحنه و عرصه هستیم. یکی صحنه‌ای سیاه و جنایت‌بار از شدیدترین جنایات، ظلم‌ها، تجاوزات و بمباران‌ها علیه مردمی که جرم آنها صرفا دفاع از وطن، خانه و کاشانه خود است و دیگری صحنه‌ای زیبا از حق‌خواهی، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی که مردم مظلوم غزه رقم زده‌اند.»

امروز کشور با ظرفیت بی‌نظیر جوانان در مسیر رشد قرار دارد
رئیسی همچنین در دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، دلیل دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن و برافراشتن پرچم ارزش‌های الهی و اسلامی توسط این نظام دانست و گفت: «به‌رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای متوقف ساختن کشور، امروز با اتکا به خدای متعال و ظرفیت بی‌نظیر جوانان، کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و دیگر این تفکر که جمهوری اسلامی به خواست و اراده دشمنان متوقف خواهد شد، کاملا از نظرها محو شده است.»

شرط موفقیت دولت در استفاده از ظرفیت نخبگان است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در دیدار جوانان برگزیده و نخبه این استان، بر اهمیت جایگاه نخبگان در دولت مردمی و رابطه تعاملی و همدلانه دولت با جوانان نخبه تأکید کرد و گفت: «دولت همواره شرط موفقیت اقدامات و برنامه‌های خود را در استفاده از ظرفیت نخبگان دانسته است.»

مردم در سایه امنیت و وحدت شیعه و سنی به کردستانی پیشرفته فکر می‌کنند
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به استان کردستان، با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای این استان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و همچنین شهدای مظلوم جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهیدان و تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشور دانست و افزود: «امروز در سایه این امنیت و همچنین وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در کردستان، مردم این استان به کردستان پیشرفته فکر می‌کنند.»

همان جریانی که کردستان و خوزستان ما را ویران کرد، امروز فلسطین را ویران می‌کند
رئیس‌جمهور در دومین سفر استانی به کردستان و در دومین روز از سفر خود، در جمع مردم مرزنشین بانه گفت: «ایستادگی مردم مرزدار استان کردستان، به‌ویژه در دوران دفاع‌مقدس، ستودنی بوده است و باید همواره مورد قدردانی قرار بگیرد. نمونه‌ آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم را در جنگ تحمیلی دیده‌ایم که صدامیان از خدا بی‌خبر چگونه بر سر مردم بانه بمب ریختند و مردم را به خاک و خون کشیدند. امروز همان جریان باطل و همان آمریکا که در جنگ تحمیلی در بانه فاجعه آفرید، در فلسطین جنایت می‌کند. همان جریان که دیروز شهرهای کردستان و خوزستان ما را ویران کرد، امروز خانه‌های مردم فلسطین را ویران می‌کند.»

بیش از ۵۰ درصد از مشکلات آبی کردستان رفع می‌شود
رئیس‌جمهور همچنین در مراسم افتتاح طرح‌های آب و برق وزارت نیرو در استان کردستان، با تأکید بر اهمیت تکمیل زیرساخت‌های آب و برق برای توسعه کشور، به ظرفیت‌های خوب استان کردستان در زمینه تولید، کشاورزی، گردشگری و صنعت اشاره کرد و گفت: «تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز استان از اولویت‌های در دستور کار دولت است.»
سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از تلاش مجدانه دست‌اندرکاران برای به ثمر رساندن این طرح‌ها، به نتیجه رسیدن ۱۰ ابرپروژه را موجب رفع بیش از ۵۰ درصد از مشکلات آبی استان دانست.

سایر اخبار این روزنامه
سردار رادان: ضدانقلاب برای اغتشاش دوباره ناکام ماند متن و فرامتن ماجرای تسخیر لانه جاسوسی وزیر بهداشت: ‌مجوز استخدام ۱۲ هزار پرستار صادر شد ‌ ناوها و پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف مقاومت است مگر آنکه قتل عام را متوقف کنید استقبال پرشور مردم کردستان از رئیس‌جمهور مراسم یوم‌الله 13 آبان در بیش از 1200 شهر برگزار می شود ایران باید درآمد نفتش را برای آمریکا خرج کند! حمایت هلال‌احمر از دانش نخبگان برای ارتقای کیفی خدمات «منظومه شهید سلیمانی»؛ گام بلند ایران در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای آتش بخاری جان 32 مددجو در کمپ را گرفت روند اقتصاد کلان کشور مثبت است تعداد شهدا از ۹ هزار نفر گذشت قتل عام 2 میلیون غیرنظامی ایجاد ۲۶۰ هزار فرصت شغلی در حوزه دانش‌بنیان‌ها هفته جنجالی سرخابی‌ها در قزوین و تهران تمایل ۶۰ درصدی جوانان ترکیه برای مهاجرت «منظومه شهید سلیمانی»؛ گام بلند ایران در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای راهگذر حمل‌و‌نقلی چین به اروپا از مسیر ایران امضا گرفت