ناوها و پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف مقاومت است مگر آنکه قتل عام را متوقف کنید

  [ شهروند ] چهار میلیارد نفر در دنیا دیروز بیننده و شنونده سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان از 500شبکه خبری بودند. این آمار حیرت‌آوری بود که خبرگزاری رویترز اعلام کرد. قرار بود سکوت 27روزه‌اش را بعد از شروع طوفان الاقصی و حملات تلافی‌جویانه و مرگبار صهیونیست‌ها در غزه، بشکند. مقامات و رسانه‌های صهیونیستی بیشتر از دیگران منتظر شنیدن سخنان سیدمقاومت بودند.

شهدای مقاومت به رستگاری و پیروزی بزرگ دست پیدا کردند
دبیرکل حزب‌الله لبنان با گرامیداشت یاد شهیدان طوفان الاقصی و تبریک و تهنیت به خانواده‌های شهدا گفت که زبان و قلم از بیان عظمت ایمان مردم غزه و صبر و استقامت آنها ناتوان است. در کرانه باختری نیز این پایداری، صلابت و جانفشانی را می‌بینیم.

اوضاع فلسطین اشغالی طی سال‌های اخیر در سایه کابینه احمق رژیم صهیونیستی بسیار وخیم است
دبیرکل حزب‌الله، با ریشه‌یابی عملیات 7اکتبر (طوفان الاقصی) گفت نخستین موضوع؛ پرونده اسرای فلسطینی است که سال‌های طولانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند و برخی از آنها مریض هم هستند. موضوع دوم؛ بی‌حرمتی‌های مکرر صهیونیست‌ها به قدس شریف و مسجدالاقصی است. سیدحسن نصرالله ادامه داد: «اما موضوع سوم؛ محاصره غزه است که نزدیک به 20سال است و مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند. موضوع چهارم؛ چالش‌هایی است که کرانه باختری با آن مواجه بود و شهرک‌سازی‌های جدید است. همه اینها بر مقاومت فلسطین فشار می‌آورد و کسی هم وارد عمل نمی‌شد. این فشارها باعث شده بود لزوم انجام یک حرکت احساس شود تا تمامی این پرونده‌ها و موضوع فلسطین را به افکار عمومی برگرداند.»

طوفان عظیم الاقصی، عملیاتی کاملا فلسطینی بود
دبیرکل حزب‌الله عملیات بزرگ و عظیم طوفان الاقصی را کاملا فلسطینی دانست و گفت که انجام این عملیات کاملاً مخفی بود و این مخفی‌کاری باعث شد به این میزان از موفقیت دست پیدا کند و غافلگیری‌های بسیار بزرگی را ایجاد کند. سیدحسن نصرالله تأکید کرد که این عملیات هیچ ارتباطی با دیگر پرونده‌های منطقه‌ای نداشت و دوست و دشمن باید این واقعیت‌ها را بشناسند. جمهوری اسلامی ایران از زمان رهبری امام خمینی (ره) تاکنون که رهبری آن در اختیار امام خامنه‌ای قرار دارد آشکارا از گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند، اما هرگز هیچ فشار و توصیه‌ای به آنها وارد نکرده و هیچ‌چیز از رهبران آنها نمی‌خواهد.

طوفان الاقصی نشان داد اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است



سیدحسن نصرالله عملیات طوفان الاقصی را موجب زلزله‌ای در ابعاد سیاسی، نظامی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی خواند و گفت این عملیات خیلی از واقعیت‌ها را نشان داد، اما مهم‌ترین نکته، سستی و ضعف رژیم صهیونیستی بود و نشان داد اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است که حتی رسانه‌های اسرائیلی هم به آن اذعان کردند.

آمریکا تمام انبارهای تسلیحات استراتژیک خود را به روی اسرائیل
 باز کرد
دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت که این مسئله باعث شتاب‌زدگی ژنرال‌های آمریکایی و ورود آنها به این جنگ شد تا شاید بتوانند جلوی این شکست را بگیرند، اما هنوز با وجود تمامی پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها موفق به این کار نشده‌اند. این مداخله همچنین میزان سستی و ضعف رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نشان داد.

طوفان الاقصی در شنبه تعطیل وقتی که صهیونیست‌ها مست و خواب‌آلود بودند، شروع شد
سیدحسن نصرالله گفت که زمانبندی این عملیات، بسیار دقیق و درست بود و روز شنبه و تعطیلی‌ بود و بسیاری از صهیونیست‌ها مست بودند. آنها سردرگم و دیوانه و خواب‌آلود بودند و نمی‌دانستند چکار کنند. دبیرکل حزب‌الله گفت آنها گفته بودند که می‌خواهند حماس را نابود کنند، چطور می‌توانید چنین هدفی را تعریف کنید؟ بعد گفتند می‌‌خواهیم اسرا را پس بگیریم. این در حالی است که از آغاز تاسیس این جنبش‌های مقاومت تا امروز، اسرائیلی‌ها هرگز نتوانستند اسرای خود را بدون قیدوشرط و بدون مذاکره آزاد کنند.

آیا بمباران بیمارستان و مدرسه و کشتن هزاران غیرنظامی، به قوی‌ترین نیروی هوایی منطقه نیاز دارد؟
سیدحسن نصرالله گفت: «آنها (رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان آنها) امروز در فلسطین و غزه مردم بی‌گناه، زنان و کودکان را می‌کشند، آنها یک ماه است حمله می‌کنند، ولی نتوانستند یک دستاورد نظامی برای خود محقق کنند. اسرائیل وقتی که دید کشتارها و سرکوب‌ها فایده‌ای ندارد و نتوانسته روحیه مقاومت را تضعیف کند، عملیات زمینی خود را آغاز کرد و در آنجا بود که سلحشوری‌های نیروهای مقاومت را دید، اما اسرائیل نگران این عملیات زمینی است و با احتیاط این کار را انجام می‌دهد.»

سکوت مرگبار کشورهای غربی مدعی حقوق بشر / آمریکا مسئول مستقیم جنگ غزه
سیدحسن نصرالله اظهار داشت: «آنها (غرب و آمریکا) می‌خواستند تمام منطقه یعنی مصر، اردن، سوریه و لبنان را هدف قرار دهند. آنها می‌خواستند رژیم اسرائیل را یک رژیم انسانی و مبتنی بر اخلاق معرفی کنند اما این جنگ نشان داد که رژیم اسرائیل بسیار وحشی است علاوه بر اینکه نشان داد آمریکا مسئول مستقیم این کشتارها و رفتارهای دوگانه او مسئول مستقیم جنگ غزه است. آنها به دروغ مدعی بودند که حماس سر کودکان را بریده است، بدون اینکه هیچ دلیلی بیاورند اما در برابر تکه‌تکه شدن هزاران کودک فلسطینی ساکت می‌شوند.»

این جنگ، جنگ افکار عمومی بوده و می‌بینیم که افکار عمومی در حال روشن شدن است
رهبر مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد که این جنگ، جنگ افکار عمومی بوده و می‌بینیم که افکار عمومی در حال روشن شدن است. کسی که سکوت کند باید در رفتار خود و انسانیت خود بازنگری کند. وی با تجلیل از گروه‌های مقاومت در عراق و یمن که به کمک مردم غزه آمدند، از برخی دولت‌ها و کورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: «من نمی‌خواهم کسی را متهم به خیانت کنم، اما باید اتمام حجت کنیم تا شاید وجدان کسی در جایی بیدار شود و کاری انجام دهد.»

لبنان از 8 اکتبر وارد جنگ با رژیم اسرائیل شده است
سیدنصرالله تأکید کرد: «مردم گفته بودند که سید می‌خواهد وارد جنگ شود، ما سال‌های طولانی است که وارد این جنگ شده‌ایم، ما از 8اکتبر وارد این جنگ شده‌ایم. مقاومت اسلامی لبنان عملیات خود را از روز دوم طوفان الاقصی آغاز کرد و به تمامی مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی امتداد پیدا کرد و حتما اخبار آن را پیگیری کرده‌اید. آنچه اتفاق می‌افتد خیلی مهم است، شاید برخی تصور می‌کنند که حزب‌الله باید وارد جنگ تمام عیار شود و کاری که ما در مرزها انجام دادیم، کم بوده است، البته ما به این مقدار بسنده نخواهیم کرد، اما چیزی که در جبهه ما اتفاق می‌افتد، اتفاقاتی است که سابقه نداشته است.»

عملیات مقاومت در جنوب لبنان به دشمن هشدار می‌دهد که دچار حماقت نشود
وی تأکید کرد که اسرائیل نیمی از توان گنبد آهنین خود را در مرزهای لبنان مستقر کرده و یک سوم نیروهای خود را متوجه مرز لبنان کرده است. دشمن باید در برابر لبنان با احتیاط رفتار کند، حتی اگر یک عملیات در گذشته علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌شد این رژیم صبر نمی‌کرد، اما امروز می‌ترسد و صبر می‌کند. رهبر مقاومت لبنان تأکید کرد: «حضور ما و آمادگی ما و عملیات ما کاری کرده که دشمن را به وحشت انداخته است.»

تمام گزینه‌ها روی میز است
 سیدحسن نصرالله گفت طی هفته‌های اخیر پیام‌های زیادی به ما رسیده که اگر جبهه‌های جدید را باز کنیم، ناوهای آمریکایی برای برخورد با ما آماده‌اند. آنها همواره ما را تهدید می‌کنند ولی عملیات ما ادامه یافت و مواضع ما تغییر نکرد و کار خود را در جبهه آغاز کردیم. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «ادامه حوادث به دو موضوع بستگی دارد؛ اول آینده حوادث در غزه است، اگر تنش‌ها در آنجا بالا برود، در (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ نکته دوم نوع رفتار اسرائیل با لبنانی‌هاست. من می‌خواهم به صهیونیست‌ها هشدار بدهم که همه احتمالات در جبهه لبنان باز است و تمام گزینه‌ها روی میز است.» رهبر مقاومت اسلامی لبنان خطاب به آمریکایی‌ها گفت که ناوهای شما که ما را با آن تهدید می‌کنید، ما ابزارهای مناسب را برای مقابله با آنها آماده کرده‌ایم. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند این نبرد گسترش پیدا نکند، راه آن تهدید نیست، بلکه تنها راه آن توقف جنایت‌‌های اسرائیل ضد‌ غزه است.

آمریکایی‌ها سریعاً جنگ را متوقف کنند
دبیرکل حزب‌الله گفت: «آمریکایی‌ها باید سریعاً این جنگ را متوقف کنند و می‌دانند که اگر جنگی در منطقه در بگیرد ناوها و نیروهای آنها کارایی نخواهد داشت و بزرگ‌ترین خسارت‌ها را تحمل خواهند کرد. امروز همه دنیا از اسرائیل و آمریکا طلبکار است. همه جهان انسانیت و جهان اخلاقی امروز باید شبانه‌روز و به‌صورت جدی کار کند تا این تجاوز متوقف شود.»

غزه و فلسطین پیروز خواهند شد
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «ما باید کاری کنیم که تجاوز متوقف  و مقاومت در غزه پیروز شود. مردم از زیر آوارها بیرون می‌آیند و جان خود را فدای مقاومت می‌دانند. جنگ ما جنگ صبر و پایداری و تحمل و به شکست کشاندن دشمن است.  من از تجربه شخصی خودم که با امام خامنه‌ای داشتم برایتان می‌گویم. ایشان فرمودند که غزه و فلسطین پیروز خواهند شد.» سیدحسن نصرالله در پایان گفت: «امام خامنه‌ای چند روز بعد از جنگ لبنان درحالی‌که هیچ افقی پیش روی ما نبود، فرمودند که شما در جنگ پیروز می‌شوید و دستاوردهای بزرگی محقق می‌کنید و این اتفاق افتاد. موفقیت ما در گرو این صبر و جانفشانی است و نتیجه آن قطعا پیروزی است و ان‌شاءالله به‌زودی زود پیروزی غزه،  مردم و مقاومت غزه را جشن می‌گیریم.»

سایر اخبار این روزنامه
سردار رادان: ضدانقلاب برای اغتشاش دوباره ناکام ماند متن و فرامتن ماجرای تسخیر لانه جاسوسی وزیر بهداشت: ‌مجوز استخدام ۱۲ هزار پرستار صادر شد ‌ ناوها و پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف مقاومت است مگر آنکه قتل عام را متوقف کنید استقبال پرشور مردم کردستان از رئیس‌جمهور مراسم یوم‌الله 13 آبان در بیش از 1200 شهر برگزار می شود ایران باید درآمد نفتش را برای آمریکا خرج کند! حمایت هلال‌احمر از دانش نخبگان برای ارتقای کیفی خدمات «منظومه شهید سلیمانی»؛ گام بلند ایران در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای آتش بخاری جان 32 مددجو در کمپ را گرفت روند اقتصاد کلان کشور مثبت است تعداد شهدا از ۹ هزار نفر گذشت قتل عام 2 میلیون غیرنظامی ایجاد ۲۶۰ هزار فرصت شغلی در حوزه دانش‌بنیان‌ها هفته جنجالی سرخابی‌ها در قزوین و تهران تمایل ۶۰ درصدی جوانان ترکیه برای مهاجرت «منظومه شهید سلیمانی»؛ گام بلند ایران در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای راهگذر حمل‌و‌نقلی چین به اروپا از مسیر ایران امضا گرفت