استاندار اصفهان: اصفهان دیگر تاب ‌مازوت‌سوزی ندارد

استاندار اصفهان گفت: «در این راستا انتظار می‌رود نمایندگان و مدیران استان نیز همراهی کنند و تصویر صحیحی از میزان و تأثیرات منفی آلودگی هوای اصفهان به سطح ملی منعکس کنند.»
سیدرضا مرتضوی در حاشیه بازدید از نیروگاه شهیدمحمد منتظری دلیل حضور خود را در این مجموعه مباحث آلودگی هوای استان اصفهان مطرح کرد و اظهار داشت: «امیدواریم بتوانیم پلمبی را که روی مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه زده شده، تا پایان حفظ کنیم. مدیریت استان اصفهان اجازه اینکه در مجموعه نیروگاه شهید منتظری مازوت سوزانده شود، نمی‌دهد.»
استاندار اصفهان با بیان اینکه تا مدت زمانی که نیروگاه جدید تأسیس می‌شود نباید تراز تأمین انرژی منفی شود، افزود: «تأسیس نیروگاه در دو دولت گذشته متوقف شده بود و خسارت‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم به‌دلیل سیاست غلط گذشته است.»
وی بیان کرد: «برای جبران این مهم تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت در استان اصفهان دنبال می‌شود تا تراز تولید انرژی در اصفهان مثبت شود. کمیته‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل و با حضور ذی‌نفعان در مورد جابه‌جایی و بهبود فرآیندهای نیروگاه طرح و برنامه عملیاتی و کارشناسی شده، ارائه شود.»



وی افزود اصفهان تاب اینکه بار دیگر مشعل‌های مازوت در آن سوخته شود، ندارد، گفت: «در این راستا انتظار می‌رود نمایندگان و مدیران استان نیز همراهی کنند و تصویر صحیحی از میزان و تأثیرات منفی آلودگی هوای اصفهان به سطح ملی منعکس کنند.»
استاندار اصفهان بیان کرد: «البته اگر فرآیندی برای نیروگاه تعریف می‌کنیم بایستی پشتیبانی لازم را نیز داشته باشیم از این‌رو تسهیلات موردنیاز نیروگاه برای جابه‌جایی و بهبود فرآیند نیز دنبال می‌شود. پیگیری مطالبات نیروگاه شهیدمحمد منتظری از وزارت نیرو نیز بایستی پیگیری شود.»
وی گفت: «رویکرد مناسب در حوزه تأمین انرژی و افزایش سرمایه‌گذاری در این خصوص به تکمیل زیرساخت‌های کشور منجر می‌شود. اگر فرآیندهای تولید تسهیل نشود و حمایت‌های اجتماعی و فنی در بخش‌های مختلف صورت نگیرد افزایش این ظرفیت‌ها که به زیرساخت‌های اساسی کشور کمک می‌کند با بن‌بست مواجه می‌شود.»

 

سایر اخبار این روزنامه
استاندار اصفهان: اصفهان دیگر تاب ‌مازوت‌سوزی ندارد نمایندگان مجلس به فکر مکران هستند؟ آینده خواندنی است جذب 10 برابری سرمایه ایرانیان خارج از کشور در بخش گردشگری در 2 سال گذشته رئیس‌جمهوری به دیار زردکوه سفر می‌کند اقدام تازه رئیسی برای توقف فوری جنگ در غزه تجمع سراسری حمایت از کودکان غزه ۲۷ آبان برگزار می‌شود حمایت از بیماران کلیوی در هلال‌احمر آیا هشدار وزیر صمت به خودروسازان نتیجه‌بخش خواهد بود یا ...؟ فائو : افزایش تولید گوشت قرمز در ایران از زلزله سیاسی در لندن تا مرگ آزادی بیان جذابیت ایرانی برای حوزه فرهنگی کشورهای اسلامی بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی را داریم الیزابت تسورکوف کیست؟ جاسوسی در نقاب فعالیت پژوهشی دانشگاهی جریمه ۲۶هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه وام مسکن تامین برق صنایع برای نخستین‌بار از بخش خانگی پیشی گرفت تامین برق صنایع برای نخستین‌بار از بخش خانگی پیشی گرفت تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه همچنان کاهشی است دورکاری یک‌سوم کارمندان دستگاه‌های اجرایی