الیزابت تسورکوف کیست؟ جاسوسی در نقاب فعالیت پژوهشی دانشگاهی

  [ شهروند]  تمام مدارک و شواهد منتشرشده از سوی مقامات امنیتی عراق نشان می‌دهد الیزابت تسورکوف 38ساله، نه پژوهشگر بوده و نه برای ماجراجویی به عراق و سوریه آمده است. این تبعه صهیونیست، برای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تحت پوشش یک فعال اجتماعی وابسته به دانشگاه پرینستون آمریکا، فعالیت می‌کرده است. الیزابت زبان عربی را به خوبی صحبت می‌کند، با گذرنامه روسیه وارد عراق شده و با دریافت مجوز برای به‌اصطلاح اقدامات پژوهشی، به جمع‌آوری اطلاعات درخواستی از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا وارد عمل شده است.

ویکی پدیا، این جاسوس صهیونیست را محقق روسی-اسرائیلی معرفی می‌کند که در مارس 2023در بغداد ربوده شده و گفته می‌شود توسط گروه‌های مقاومت عراق نگهداری می‌شود؛ موضوعی که از سوی عراق تأیید نشده بود؛ تااینکه دوشنبه 13نوامبر 2023، ویدئویی از او را در بازداشت منتشر کردند. الیزابت تسورکوف، اسیر صهیونیست در عراق اعتراف کرد که برای سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر موسوم به «موساد» و سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به «سیا» کار می‌کند و در عراق برای به راه انداختن اختلاف و تفرقه بین شیعیان فعالیت کرده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، احمقانه جنگ علیه غزه را مدیریت می‌کند و خانواده اسرای صهیونیست باید به او برای توقف آن فشار بیاورند.

من اسرائیلی هستم
تسورکوف، اسیر صهیونیست در عراق، در این ویدئو که کانال صابرین نیوز منتشر کرده، اعتراف می‌کند که «اسرائیلی» است و بعد از ترک سرزمین‌های اشغالی به آمریکا رفته و برای موساد و سیا کار کرده است. او می‌گوید که در سوریه برای پایه‌ریزی روابط بین رژیم اسرائیل و گروه شبه‌نظامی موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» وابسته به ارتش آمریکا در شمال‌شرقی سوریه فعالیت کرده است.
هفت ماه قبل بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد یک تبعه صهیونیست توسط عراق به گروگان گرفته شده است. در بیانیه دفتر نتانیاهو در این خصوص آمده بود: «الیزابت تسورکوف با گذرنامه روسی خود وارد عراق شده است. ما عراق را مسئول سرنوشت او می‌دانیم.» این در حالی است که پیش از آن «صباح العکیلی»، کارشناس امنیتی عراقی، تأکید کرد که مأموریت «الیزابت تسورکوف» تبعه صهیونیست که در منطقه الکراده واقع در مرکز بغداد بازداشت شده است، جمع‌آوری اطلاعات درباره علما و شخصیت‌های عراقی و پایگاه‌های این کشور بوده است.این تبعه صهیونیست یکی از جاسوس‌های رژیم صهیونیستی بوده که در منطقه میان اقلیم کردستان عراق و استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور فعالیت می‌کرده است. این جاسوس می‌گوید: «من به‌عنوان عنصر وابسته به موساد و سیا در سال ۲۰۲۲ به سوریه رفتم. در عراق هم برای تقویت اختلافات از طریق هماهنگی تظاهرات (اکتبری‌ها) به‌منظور ایجاد درگیری شیعی - شیعی در این کشور کار کردم.»

مدیریت احمقانه نتانیاهو و زن و فرزندش بر جنگ غزه
این جاسوس صهیونیست درباره نوار غزه و جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به این منطقه گفت: «من به خوبی حوادث غزه را پیگیری می‌کنم. روزانه حوادث غزه را دنبال می‌کنم؛ ازجمله به قتل رسیدن زنان، کودکان، مردان و بمباران بیمارستان‌ها.»



تسورکوف افزود: «این سیاست باعث نفرت‌افکنی بین ما و مردم فلسطین در غزه می‌شود و به صلح با غزه منجر نمی‌شود. این مدیریت احمقانه‌ای از جانب کابینه نتانیاهو است که به فاجعه و ادامه جنگ منجر خواهد شد. من از خانواده‌های گروگان‌ها (خانواده اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین) می‌خواهم که پیوسته برای توقف جنگ علیه غزه به‌خاطر فرزندان و دختران خود وارد عمل شوند زیرا این جنگ باعث کشته شدن آنها خواهد شد. این جنگ را نتانیاهو به‌طور احمقانه از طریق همسرش «ساره» و فرزندش «یائیر نتانیاهو» مدیریت می‌کند. اگر می‌خواهید که فرزندان و دختران‌تان زنده برگردند، باید این جنگ متوقف شود.»

اسرائیلی‌ها بدانند عدم‌پیگیری برای آزادی من، ماهیت اصلی کابینه اسرائیل است
وی در پایان این ویدئو می‌گوید: «من برای خدمت به موساد و سیا وارد عراق شدم و از حدود هفت ماه است که در اسارت به سرمی‌برم. من به «اسرائیل» خدمت کردم و فکر می‌کنم که هیچ‌چیزی (برای آزادی‌ام) اتفاق نخواهد افتاد و هیچ اقدامی برای آزادی‌ام وجود ندارد و مهم است که «اسرائیلی‌ها» بدانند که این همان (ماهیت) کابینه اسرائیل است.»

جاسوس در قالب فعال اجتماعی وابسته به دانشگاه آمریکایی
العکیلی، کارشناس امنیتی عراق، بیان کرد: «تمام مدارک و شواهد دال بر آن است که تسورکوف برای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تحت پوشش یک فعال اجتماعی وابسته به دانشگاه پرینستون آمریکا، فعالیت می‌کرده است.» وی اضافه کرد: «این تبعه صهیونیست که زبان عربی را به خوبی صحبت می‌کند، با گذرنامه روسیه وارد عراق شده و با دریافت مجوز برای به‌اصطلاح اقدامات پژوهشی، برای جمع‌آوری اطلاعات مذکور وارد عمل شده است.»
بعد از آن بود که مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند تسورکوف یکی از پژوهشگران دانشگاه پرینستون آمریکا بوده و به قصد اهداف آموزشی و پژوهشی وارد عراق شده است. روزنامه دیلی پرینستون به نقل از سخنگوی دانشگاه آمریکایی پرینستون در گزارشی نوشت: «اطلاعات منتشرشده درخصوص اینکه «الیزابت تسورکوف» برای اجرای پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه خود در این دانشگاه در عراق به سر می‌برد، نادرست است.»

رد ادعای رژیم صهیونیستی توسط دانشگاه پرینستون آمریکا
وی در ادامه افزود: «سفر دانشگاهی به عراق برای دانشجویان فارغ‌التحصیل شده یا دانشگاهیان ممنوع است و استثنایی در این خصوص وجود ندارد. عراق یکی از ۲۰ کشوری است که در دسته X قرار می‌گیرد. این دسته‌بندی در دانشگاه پرینستون به‌عنوان یک گروه بسیار خطرناک برای سفر دانشجویان یا اعضای هیأت علمی آن محسوب می‌شود.»در گزارش منتشرشده از سوی روزنامه مذکور آمده است: «کابینه اسرائیل و نخست‌وزیر آن پیشتر مدعی شده بودند که تسورکوف یک شخصیت آکادمیک بوده که با پاسپورت روسی با هدف پژوهش و تکمیل پایان‌نامه خود از سوی دانشگاه پرینستون آمریکا به عراق سفر کرده است. این در حالی است که بیانیه دانشگاه مذکور صراحتا این ادعاها را رد می‌کند.»
روزنامه دیلی پرینستون گزارش داد: «تسورکوف در جریان سفر به عراق هویت اسرائیلی خود را مخفی کرده و مدعی شده که یک پژوهشگر روس بوده که به امورات مربوط به شیعیان عراق علاقه دارد.
این در حالی است که وی از مدت‌ها قبل نظرات خصمانه‌ای علیه شیعیان در سیاست‌های منطقه‌ای داشته و از مداخلات نظامی آمریکا در منطقه به‌ویژه سوریه حمایت کرده است.
وی همچنین چند ماه در لبنان مستقر بوده و هم‌اکنون مسئولان امنیتی لبنان به‌دنبال کسانی هستند که در مدت اقامت تسورکوف با وی در ارتباط بوده و مقدمات سفرش به لبنان را مهیا کردند. لبنان هم‌اکنون با رژیم اسرائیل چالش‌های زیادی دارد و ورود اسرائیلی‌ها به این کشور ممنوع است.»

سایر اخبار این روزنامه
استاندار اصفهان: اصفهان دیگر تاب ‌مازوت‌سوزی ندارد نمایندگان مجلس به فکر مکران هستند؟ آینده خواندنی است جذب 10 برابری سرمایه ایرانیان خارج از کشور در بخش گردشگری در 2 سال گذشته رئیس‌جمهوری به دیار زردکوه سفر می‌کند اقدام تازه رئیسی برای توقف فوری جنگ در غزه تجمع سراسری حمایت از کودکان غزه ۲۷ آبان برگزار می‌شود حمایت از بیماران کلیوی در هلال‌احمر آیا هشدار وزیر صمت به خودروسازان نتیجه‌بخش خواهد بود یا ...؟ فائو : افزایش تولید گوشت قرمز در ایران از زلزله سیاسی در لندن تا مرگ آزادی بیان جذابیت ایرانی برای حوزه فرهنگی کشورهای اسلامی بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی را داریم الیزابت تسورکوف کیست؟ جاسوسی در نقاب فعالیت پژوهشی دانشگاهی جریمه ۲۶هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه وام مسکن تامین برق صنایع برای نخستین‌بار از بخش خانگی پیشی گرفت تامین برق صنایع برای نخستین‌بار از بخش خانگی پیشی گرفت تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه همچنان کاهشی است دورکاری یک‌سوم کارمندان دستگاه‌های اجرایی