۵ نکته از بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان

گروه سیاسی | سخنان رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان نکات حائز اهمیت فراوانی داشت. از تبیین شاخصه‌های بسیجی بودن تا تاکید و اصرار مجدد بر سیاست‌ همه‌پرسی از ساکنان بومی فلسطین برای تشکیل دولت تا نقد دوقطبی های کاذب داخلی را می‌توان از بخش‌های مهم سخنان رهبری در این دیدار برشمرد. نگاهی به نکات مهم سخنان رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان:
 ١- بسیج به مثابه یک فرهنگ و الگو؛ رهبر انقلاب در این دیدار با تبیین اهمیت ایده حضرت امام در تاسیس بسیج، وجود بسیج را «برای دفاع همه‌جانبه مادی و معنوی از هویت ملی، امنیت ایران و منافع ملت» ضروری خوانند. ایشان در بخش دیگری از سخنان شان بسیج را «یک فرهنگ» و فراتر از سازمان خواندند. نگاه کلان به بسیج و معرفی آن به عنوان یک فرهنگ و نیرویی که در عرصه‌های نظامی، عمرانی، علمی، فرهنگی و… الگو است، حکایت از نوعی نگاه نرم افزاری به این نهاد است. نهادی که با سبک کار و الگوی خاص خود، فراتر از نهادهای مرسوم، نقشی در راستای دفاع همه‌جانبه از هویت، امنیت و منافع ملی پیدا کرده‌است. / ٢- شاخصه‌های بسیجی فراتر از عضویت و سازمان؛ رهبر انقلاب پس از تاکید بر اینکه بسیج فرهنگ و تفکر است، عنوان کردند: «هر فردِ صاحب این فرهنگ و تفکر ولو در سازمان بسیج نباشد،‌ یک بسیجی است…جمع کثیری از ملت بسیجی هستند بدون اینکه در سازمان بسیج عضو باشند». وسعت دادن به تفکر و فرهنگ بسیج، بدون مشروط کردن عضویت رسمی در این نهاد، تلاش هوشمندانه رهبری برای منحصر نکردن تفکر بسیجی به قواعد نهادی و بروکراتیک و ایضا تعیین نقاط اشتراک برای بسیجیان با هر قشری که مبتنی بر قواعد این تفکر و فرهنگ، خدمت کند؛ است. / ٣- تاثیر طوفان‌الاقصی در «آمریکازدایی»؛ ایشان در رابطه با طرح‌های قدیمی آمریکا برای تسلط بر منطقه، تاثیر عملیات طوفان‌الاقصی بر این طرح‌ها را اینگونه خواندند: «نشانه آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی است که اگرچه علیه رژیم صهیونیستی بود اما در جهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.». رهبر انقلاب به مانند همیشه، با دیدگاهی کلان به نبرد نیروهای مقاومت با اسرائیل و حامیان اش اشاره و سطح منازعه را از درگیری محدود به سطح استراتژیک ارتقا داده و ضمن یادآوری خطر اصلی یعنی آمریکا، این پیام را نیز صادر می‌کنند که نبرد محور مقاومت با اسرائیل، عملا نفوذ و طرح‌های آمریکا در منطقه را نیز بر هم می ریزد./ ۴- راهبرد همه‌پرسی، سیاست ثابت ایران برای مسئله فلسطین؛ رهبر انقلاب با ابراز امیدواری برای تاسیس دولت فلسطينی، با رد ادعای غرب مبنی بر تلاش ایران برای نابودی یهودیان، تعیین تکلیف کشور فلسطین را مبتنی بر راهبرد عقلانی و دائمی جمهوری‌اسلامی مبنی بر «همه‌پرسی از همه فلسطينی ها» عنوان کردند. تاکید بر این راهبرد در عین پاسخ صریح به شائبه تلاش جمهوری اسلامی برای نابودی یهودیان، در زمان کنونی حائز اهمیت است، چرا که غرب درصدد القای یهودستیزی در موضوع فلسطین و اسرائیل است و موضوع جعلی بودن این رژیم و تن ندادن به همه‌پرسی را پشت آن مخفی می کند. / ۵- پرهیز از دوقطبی های کاذب و حفظ انسجام داخلی؛ تاکید رهبر انقلاب بر حفظ انسجام ملی همواره در سال‌های اخیر پررنگ بوده‌است. ایشان با نقد «دوقطبی سازی کاذب»، از اشتراک حول اصول و نهی بسیجیان و عموم مردم از افتادن به دام «دودستگی» سخن گفتند. نگاه رهبری به حفظ انسجام و اتحاد در بین همه اقشار و پرهیز از دوقطبی، نگاهی دلسوزانه و پدرانه و در عین حال جامعه شناسانه نیز هست چرا که دوقطبی و دسته‌بندی‌های کاذب، شدیدترین ضربه را به اتحاد و انسجام ملی می زند.

سایر اخبار این روزنامه
باید از تجربیات هلال‌احمر ایران استفاده کنیم «مردم‌دار»؛آماده دریافت گزارش تخلفات کیفی کالاها سال‌های دور از مازوت دولت به‌دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است مقاومت و تسلیم؛ دوگانه جدید در منطقه سازمان بهداشت جهانی: به آتش‌بس پایدار نیاز داریم؛ همین حالا زمستان امسال را با کمترین چالش می‌گذرانیم دانشگاه‌ها با مسئله یابی و تشخیص راه‌حل ها به دولت در اداره کشور کمک کنند ایثارگری نیروهای هلال‌احمر در سختی‌ها فراموش نمی‌شود ایران جایگاه سومی در اوپک را تثبیت کرد آلمان: پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات برای اروپا فاجعه‌بار خواهد بود مخالفت بیش از ۷۰ درصد صهیونیست‌ها با ادامه کار کابینه حاکم فردا؛ برگزاری جشن خودکفایی کاغذ در مازندران موشک‌سازی شهید احمدی روشن با شکر و روغن واقعیت داشت؟ جوان‌گرایی تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها خودکشی است! شناسایی شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران دلارزدایی از تجارت ایران و سوریه ۵ نکته از بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان جایگاه مستقل مدیرکل آژانس را زیر سؤال نبرید