ایثارگری نیروهای هلال‌احمر در سختی‌ها فراموش نمی‌شود

[شهروند] دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در سفر یک‌روزه به قم با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی و آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر گزارش مختصری از فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی‌ برای مردم مظلوم فلسطین در قالب پویش بشردوستی ارائه کرد. کولیوند همچنین به نقض قوانین بشردوستانه از جمله حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه و هلال‌احمر اشاره و این حملات را محکوم کرد. او همچنین اقدامات این جمعیت را در دو سال گذشته تشریح کرد.

روزانه ۱۰۰ کامیون اقلام بشردوستانه به غزه ارسال می‌شود
رئیس جمعیت هلال‌احمر  در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی، گفت: «هلال‌احمر در حمایت از مردم غزه تجمعاتی داشت که یکی از این تجمعات در میدان فلسطین و در محکومیت حمله به مردم بی‌گناه، بیمارستان‌ها و کادر درمان بود. این تجمعات طی پنج روز توسط جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌ها برگزار شد. از ابتدای وقوع درگیری‌ها در غزه جمعیت هلال‌احمر درصدد بود به مردم غزه کمک کند، ولی گذرگاه رفح تنها مسیر کمک‌رسانی به غزه تاکنون بسته بوده و روزانه 15 کامیون اقلام بشردوستانه از این مسیر عبور می‌کردند. از طریق اعلام فراخوان، ۱۰هزار تن کمک مردمی جمع‌آورى شده است.جلسه ویدیو کنفرانس با ۸۶ جمعیت ملی نیز برگزار و نقض قوانین بشردوستانه در این جلسه تشریح و درنهایت مقرر شد از رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی اعلام جرم شود.مردم غزه از نظر دارو در مضیقه و مشکل قرار دارند و ارسال سوخت و دارو برای آنها خیلی اهمیت دارد. در حال حاضر که گذرگاه رفح باز شده، روزانه ۱۰۰ کامیون اقلام بشردوستانه به غزه ارسال می‌شود.» در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران، ضمن تقدیر از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین گفت: «جمعیت هلال‌احمر جایگاه مهمی در حوزه بین‌الملل دارد، چراکه همه کشورها خواستار همکاری با این جمعیت هستند که نشان‌دهنده اعتماد آنهاست.»

ایثارگری نیروهای هلال‌احمر در سختی‌ها فراموش نمی‌شود
آیت‌الله مکارم شیرازی هم فعالیت جمعیت هلال‌احمر را براساس ارزش‌های انسانی دانست. او در این دیدار گفت: «جمعیت هلال‌احمر در خدمت‌رسانی، خود را محدود به ملیت و مذهب خاصی نمی‌کند و براساس ارزش‌های انسانی فعالیت می‌کند. این عملکرد انسانی است که می‌تواند چهره اسلامی، انسانی و خدمتگزار شما را به جهانیان نشان دهد.»
این خدمت‌رسانی‌های بی‌بدیل و با اخلاص هلال‌احمر می‌تواند تبلیغی مهم باشد تا پایبندی ما به ارزش‌های انسانی را مشخص کند. به توفیق حضور داوطلبان و کارکنان خدوم جمعیت هلال‌احمر، امروز مردم شاهد هستند که چه ازخودگذشتگی‌هایی برای آنها انجام می‌شود و این یک تصویر زیبا از هلال‌احمر به نمایش می‌گذارد. آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: «خدمت در جمعیت هلال‌احمر یک عبادت و اقدامی‌ بشردوستانه است و این توفیقی بود که به شما اعطا شده و باید قدردان آن باشید. این فرصت ارزشمند در اختیار دیگران نیست تا همچون نیروهای هلال‌احمر، در خدمت خلق خدا باشند.»



این مرجع عالیقدر با اشاره به جایگاه هلال‌احمر میان مردم گفت: «مردم زمانی که خدمات صادقانه و خالصانه هلال‌احمر را مشاهده می‌کنند، پشتیبان و همراه خواهند بود. این حمایت مردمی‌ بسیار اهمیت دارد و یک لطف الهی است که از جانب خداوند به هلال‌احمر عطا شده است. همه ما قدردان خدمات جمعیت هلال‌احمر هستیم و همواره ایثارگری‌های نیروهای هلال‌احمر در حوادث و سوانح در ذهن ما باقی خواهد ماند و مشخصا ایثارگری نیروهای هلال‌احمر در سختی‌ها فراموش نمی‌شود.»

توفیق خدمت به مردم، بالاترین نعمت خداوند به هلال‌احمر است
رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، اقدامات این جمعیت در دو سال گذشته را تشریح کرد.
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در دیدار با  آیت‌الله نوری همدانی، به تشریح اقدامات انجام‌شده هلال‌احمر در دو سال گذشته پرداخت و گفت: «در این دو سال، خداوند توفیق به ما داد و اتفاقات مهمی در جمعیت هلال‌احمر افتاد، دریافت عالی‌ترین نشان صلیب‌سرخ به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین این اتفاقات است.»  او با اشاره به ارائه خدمات جمعیت هلال‌احمر در عملیات بین‌المللی و در زلزله‌های افغانستان، ترکیه و سوریه و سیل پاکستان افزود: «دریافت نشان عالی فداکاری از دولت ترکیه، یکی دیگر از اتفاقات مهم است. در حوزه بین‌الملل اما ما در تجمع انبوه و حضور در اربعین و حج، کنگره‌های بین‌المللی زیادی را برپا کردیم که 20 نفر از مدیران صلیب‌سرخ هم حضور داشتند، در یکی از کنگره‌ها 50 مقاله علمی از کشورهای دیگر دریافت کردیم و درنهایت ایران به عنوان مسئول آموزش و علمی، درباره تجمعات انبوه انتخاب شد. به گفته رئیس صلیب‌سرخ، هلال‎احمر ایران جزو پنج هلال‌احمر برتر جهان است. در داخل کشور هم خدمات بسیار خوبی ارائه دادیم، خدمات اجتماعی، امدادی، توسعه ناوگان‌ها و جذب نیرو که از 400هزار داوطلب حالا به 2میلیون و 700هزار داوطلب رسیدیم که 140هزار نفر از آنان، از نخبگان هستند.
شرکت‌های دانش‌بنیان ما تولیدات خوبی داشتند و در زمینه تولید دارو و داروهای نوترکیب، قدم‎ها موثر و خوبی برداشتند. در زمینه تولید گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و اعضای مصنوعی، پیشرفت‌های زیادی داشتیم. به عنوان مثال ما دستی را تولید می‎کنیم که با یک دکمه، گوشی موبایل را تا بغل گوش فرد می‌برد. تولیدات ما با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور امدادگران در مراسم اربعین 1402 و افزایش خدمات ادامه داد: «سال گذشته، ما در مسیر تنها پنج پایگاه امدادی داشتیم، اما امسال در عراق چهار بیمارستان داشتیم و 32 پایگاه دایر کردیم. در مسیر کربلا تا نجف، در هر 100 کیلومتر یک پایگاه امدادی داشتیم.» او با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع) در نجف گفت: «در حال حاضر، بیمارستان امام علی(ع) نجف، در روز 7 تا 8 عمل جراحی انجام می‌دهد و به‌زودی فاز دوم این بیمارستان نیز افتتاح می‎شود.»
کولیوند با بیان اینکه امدادگران، نجاتگران، پرستاران و پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، آماده خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های غزه هستند، ادامه داد: «با کمک مردم، 10هزار تن اقلام زیستی، غذایی و دارویی جمع‌آوری شده است و ما قابلیت راه‌‎اندازی سه بیمارستان، یک بیمارستان 100 تخت‌خوابه و دو بیمارستان 55 تخت‌خوابه را داریم. به جز این اما، به صورت تلفنی، حضوری و مجازی، با صلیب‌سرخ و جمعیت‌های هلال‌احمر، هشت کشور جهان رایزنی کردیم تا نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام جرم کنیم. جنایات این رژیم، مانند حمله به آمبولانس، بیمارستان و افراد غیرنظامی تنظیم شده است و به‌زودی از طرف صلیب‌سرخ، پیگیر شکایت بین‌المللی خواهیم بود.» آیت‌الله حسین نوری همدانی در این دیدار با اشاره به این روایت از اهل بیت(س) که «ما بالاترین نعمت برای مردم هستیم و بالاترین سفارشی که داریم خدمت به مردم است»، گفت: «فعالیت‌ها و خدمات مختلف این جمعیت به مردم در سطح بسیار بالایی قرار دارد و توفیق خدمت به مردم، بهترین نعمتی است که خداوند متعال به هلال‌احمر عطا کرده است.»
در اصول کافی، بیشترین باب‌ها مربوط به خدمت به مردم است و در روایات نقل شده که مومن، برادر مومن است و به یکدیگر ظلم نمی‌کنند و باعث عقب‌ماندگی همدیگر نمی‌شوند. آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) که «بالاترین نعمت برای مردم آن است که آنها را خشنود کنیم و مشکلات‌شان را رفع کرده و باعث ترقی‌شان شویم»، بیان کرد: «افضل النعم، خدمت به مردم است و توفیقی که خداوند به هلال‌احمر عنایت کرده، بالاترین نعمت‌های انسانیت است.»
این مرجع عالی‌قدر جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم غزه را محکوم کرد و گفت: «باید در برابر تبلیغات دروغین دشمن به‌ویژه اسرائیل و آمریکا هوشیار باشیم و به فرموده امام خمینی(ره) تا این غده سرطانی را که همان صهیونیست‌ها هستند، از بین نبریم، رفاه و سعادت برای انسان‌ها حاصل نخواهد شد.»
آیت‌الله نوری همدانی در پایان ضمن قدردانی از خدمات شایسته این جمعیت در داخل و خارج از کشور توصیه کرد: «هیچ‌گاه از دشمنان غافل نشده و فریب آنها را نخورید. هلال‌احمر با بصیرت و قدرتی که دارد، زمینه نابودی دشمنان اسلام را فراهم کند.»

«طلاب» کمک‌های امدادی فرا می‌گیرند
در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جمعیت هلال‌احمر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مقرر شد کمک‌های امدادی به طلاب، روحانیون و خانواده ایشان آموزش داده شود. تفاهم‌نامه همکاری بین دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر  و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجمال‌الدین میر محمدی منعقد شد.
با توجه به بروز بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه مختلف طبیعی در ایران و قرار گرفتن این کشور در فهرست کشورهای حادثه‌خیز جهان، ضرورت کسب آمادگی روزافزون و هرچه بیشتر تمامی اقشار و واحدهای جامعه در مقابله با حوادث غیرمترقبه را در درجه بالایی از اهمیت قرار داده و این تفاهم‌نامه منعقد شد.

سایر اخبار این روزنامه
باید از تجربیات هلال‌احمر ایران استفاده کنیم «مردم‌دار»؛آماده دریافت گزارش تخلفات کیفی کالاها سال‌های دور از مازوت دولت به‌دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است مقاومت و تسلیم؛ دوگانه جدید در منطقه سازمان بهداشت جهانی: به آتش‌بس پایدار نیاز داریم؛ همین حالا زمستان امسال را با کمترین چالش می‌گذرانیم دانشگاه‌ها با مسئله یابی و تشخیص راه‌حل ها به دولت در اداره کشور کمک کنند ایثارگری نیروهای هلال‌احمر در سختی‌ها فراموش نمی‌شود ایران جایگاه سومی در اوپک را تثبیت کرد آلمان: پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات برای اروپا فاجعه‌بار خواهد بود مخالفت بیش از ۷۰ درصد صهیونیست‌ها با ادامه کار کابینه حاکم فردا؛ برگزاری جشن خودکفایی کاغذ در مازندران موشک‌سازی شهید احمدی روشن با شکر و روغن واقعیت داشت؟ جوان‌گرایی تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها خودکشی است! شناسایی شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران دلارزدایی از تجارت ایران و سوریه ۵ نکته از بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان جایگاه مستقل مدیرکل آژانس را زیر سؤال نبرید