عملکرد سنجیده وزارت نفت مانع تحقق اهداف دشمن و ایجاد نگرانی بین مردم شد

  [شهروند]رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با قدردانی از وزیر و کارکنان وزارت نفت برای اقدام به‌هنگام در مواجهه با تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در سامانه‌های سوخت‌رسانی کشور و نیز اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع رسانه‌ها در این زمینه گفت:«عملکرد سنجیده وزارت نفت و پوشش خبری مناسب این موضوع از سوی رسانه‌ها، مانع از تحقق اهداف دشمنان در ایجاد نگرانی برای مردم شد.» به گفته سیدابراهیم رئیسی این مسأله گواه آن است که دشمن مترصد ضربه زدن به مردم و زندگی شهروندان است و همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف باید اقدامات پیشگیرانه و اصول مراقبتی را بیش از گذشته مدنظر داشته باشند:«همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید در کنار توجه به پیشبرد امور اداری به توسعه و ارتقای موازین اخلاقی در جهت افزایش بهره‌وری در خانواده اداری کشور نیز اهتمام داشته باشند.»
 رشد اقتصادی در بخش‌های انرژی، نفت و ساختمان
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت از افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر  شهرها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد. به گفته علی بهادری‌جهرمی رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آمارهای رشد اقتصادی ارائه کردند که نشان از رشد اقتصادی در بخش‌های انرژی، نفت و ساختمان بود. رشد ساختمان در سه ماهه اول به ۳درصد رسیده است:«وزیر راه و شهرسازی هم گزارشی از توافقات با شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سود وام نوسازی مسکن روستایی به ۵درصد کاهش یافت و توافقاتی برای پلکانی شدن اقساط وام انجام شده است. این آمارها نشان از رشد اقتصادی قابل قبولی در حوزه نفت و انرژی ساختمان دارد که رشد ۶ماهه اول به حدود سه درصد رسید.» بنابرنظر بهادری‌جهرمی با موافقت شورای پول و اعتبار وام بهسازی و نوسازی مسکن‌های روستایی با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود. همچنین قرار است برای حمایت از حوزه  اجاره بهای مسکن باز پرداخت اقساط هم در ماههای اولیه به صورت پلکانی اعمال تا بازپرداخت‌ها سهل‌تر شود.
 مصوبه واردات خودرو برای ورزشکاران قانونی است



«محمد دهقان» روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت درباره ابطال مصوبه هیأت دولت در واردات خودرو توسط بازیکنان ملی و کادر فنی فوتبال گفت: این مصوبه کاملا قانونی است اما در عین حال به رای دیوان عدالت اداری احترام می‌گذاریم. همچنین از ما و وزارت ورزش در این جلسه دعوتی نشده تا از مصوبه دولت دفاع شود. معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: برای اینکه مشکلی برای ورزشکاران و کسانی که صاحب حق هستند ایجاد نشود بلافاصله متن جدیدی را آماده و در دولت تصویب می‌کنیم.
 پرهای عقاب را هم ریختیم چه رسد به گنجشک
به گفته وزیر نفت در حاشیه جلسه هئیت‌دولت، با تدابیری که در این ۷-۸ ماهه وزارت نفت و شرکت‌های تابع انجام دادیم شاید امسال سابقه هم نداشته نزدیک ۹۳درصد سبد سوختی ما در نیروگاه‌ها گاز بوده و بیش ۳۶میلیون متر گاز بیشتر به نیروگاه‌ها دادیم و روزانه ۶میلیون بیشتر به صنایع، گازرسانی شده است. به گفته جواد اوجی  نزدیک ساعت ۹ تا ۱۰، تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور عملیات سوخت‌رسانی‌شان متوقف شد و به محض اینکه این اتفاق رخ داد ما در شرکت پالایش پخش ستاد بحران را تشکیل دادیم و با یک کار جهادی و تجاربی که از قبل داشتیم با بسیج کردن شاید ۲۲هزار نفر از همکاران‌مان وارد عمل شدیم.  جا دارد از صاحبین و مالکین جایگاه‌های سوخت با همکاری و صبوری مردم و پای کار آمدن صدا و سیما قدردانی کنم. در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و عملیات سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها را به صورت آفلاین یا دستی برقرار کردیم. خوشبختانه شاید نزدیک ۸۸درصد از جایگاه‌ها در سراسر کشور عملیاتشان با کارت سوخت انجام می‌شود: «اسم این عملیات سایبری را نیز گنجشک گذاشته بودند و خبر ندارند که اینجا ایران است و پر عقاب همان سال ۵۷ ریخت چه برسد به گنجشک.» وزیر نفت گفت: در سراسر کشور ۴۲۰۰ جایگاه‌ سوخت داریم که از طریق این جایگاه‌ها با همان نرخ‌هایی که قانون مصوب کرده عرضه سوخت به مردم را انجام می‌دهیم.»
  ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از ابتدای سال به ایران سفر کرده‌اند
 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:«آمار گردشگری در ۸ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.» سیدعزت الله ضرغامی طی مصوبه‌ای اجازه خروج ۲۱۱ شی تاریخی مربوط به قبل و بعد از دوره اسلام به چین اخذ شد که این در پیرو تفاهم‌نامه با این کشور است:«بر این اساس این اشیاء در نمایشگاه چین با نام «شکوه پارس» به مدت ۶ ماه در پکن به نمایش در خواهد آمد. یکی از اهداف ما معرفی میراث فرهنگی ایران در سطح جهانی است. متقابلا هم در نمایشگاهی که بعدا در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی‌ها نمایش داده می‌شود.
 شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار کمترین بدهی معوق مالیاتی را دارند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت  تمام شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به سامانه مودیان مالیاتی متصل هستند. این شرکت‌ها کمترین بدهی معوق شده را به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دارند. به گفته  «سیدصولت مرتضوی» اصل تعاونی‌ها بر انجام درست وظایف است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد: «تمام شرکت‌های زیر مجموعه به سامانه متصل هستند و در حوزه قانون مالیات‌های خود را پرداخت می‌کنند و اگر رصد شود، خواهید دید که شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمترین بدهی معوق شده را به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دارند.» مرتضوی درباره اینکه به رغم ابلاغ قانون بیمه کارگران ساختمانی اما هنوز بیشتر آنها بیمه نشدند، توضیح داد: این قانون توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده و از تاریخ ابلاغ طبق قانون باید اجرا شود و سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به تمام شعبات خود این قانون را ابلاغ کرده است:«اگر در برخی از شعبات سازمان تامین اجتماعی، این قانون اجرا نمی‌شود، اطلاع‌رسانی کنید تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود.»
  سیاست دولت تعطیلی مدارس نیست
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هیات دولت گفت:«تعطیلی مدارس را سیاست دولت نیست. باید برای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا راهنمای آموزش داشته باشیم.» به گفته رضامراد صحرایی  «شاد» در حال فعالیت است و برخی اوقات تا ۳ میلیون کاربر به صورت همزمان در آن فعالیت دارند اما متاسفانه پشتیبانی که در زمان شیوه ویروس کرونا از شاد می‌شد اکنون وجود ندارد:«به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان به شکل اجباری تا ۲ ساعت در شاد حضور داشته باشند. طوری برنامه‌ریزی شده که حداکثر استفاده را زمان انجام دهیم اما این جایگزین مناسبی نیست.»
 شبکه فیبر نوری گلستان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیات دولت  از افتتاح فیبر نوری استان گلستان توسط رئیس‌جمهور خبر داد. به گفته «عیسی زارع‌پور» تاکنون ۷۱ درصد خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی هوشمند دولت ارائه شده و دستگاه‌ها تا ۳۰ آذر فرصت دارند تمام استعلامات خود را برخط کنند:«گلستان نخستین استانی است که همه شهرهای آن زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته و سرعت اینترنت در این استان تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.» بنابرنظر زارع‌پور ۹۹.۲درصد روستاهای استان گلستان هم به شبکه ارتباطی سراسری متصل می‌شوند و فقط ۷ روستا تا یک ماه آینده به این شبکه می‌پیوندند:«دستگاه‌ها تا ۳۰ آذر فرصت دارند تمام استعلامات خود را برخط کنند. امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها ۲۹درصد خدمت باقی مانده هم تا دهه فجر به پنجره ملی خدمات هوشمند اضافه شود.»
 اتهامات علیه ایران واقعیت ندارد
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت با تاکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس در راستای لغو تحریم‌های ایران است و ما در چارچوب همین قانون برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم، گفت: اتهاماتی که طرف مقابل به ایران می‌زند، منطبق با واقعیت نیست. به گفته «محمد اسلامی»  اینکه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغشته به مسائل سیاسی است و برخی کشورهای اروپایی هم زیاده‌خواهی دارند موضوعی مبرهن و آشکار است اما موضوعی که وجود دارد اینکه روابط آژانس و ایران در قالب ان‌پی‌تی و یادمان است و آنها بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارند. بنابرنظر معاون رئیس‌جمهور آنها باید تحریم‌ها را لغو کنند و دست از زورگویی و جنجال هم بردارند. طرفین متعهد به برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند چرا که بیش از ۲۰ سال گفت و گوها پیرو همین موضوعات و لغو تحریم‌ها بوده است.  
 واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی
 رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه هیات دولت در واکنش به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی،  ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) را مسئول تنظیم‌گری و نظارت بر تولیدات نمایش خانگی دانست. به گفته پیمان جبلی با توجه به سطح ارتباطات خوب ما با حوزه نمایش تخلفات کمتر شده و امیدواریم ارتباط خوب و تعامل روان ساترا و نمایش خانگی بهتر از این باشد تا شاهد تخلفات و ناهنجاری‌های کمتری باشیم. رئیس سازمان صدا و سیما درباره برخی برنامه‌ها با موضوع تخریب شخصیت‌های سیاسی و فرصت دفاع به آنها، گفت: اگر در هر برنامه زنده یا تولیدی خارج از ضوابط و مقرارت صدا وسیما اتفاقی رخ دهد با آن برخورد می‌کنیم و فرصت را در اختیار آن فرد که احیاتا توهین یا افترایی به آن شده باشد، خواهیم داد.
  ۹ دستگاه برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها بسیج شدند
شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:«۱۶هزار ساختمان‌ ناایمن وجود دارد، اکنون بیش از دوهزار ساختمان‌ها پایش شده‌اند، ۸-۹ دستگاه برای اولین بار در تاریخ شهر تهران دست به دست هم داده‌اند تا از داخل و خارج شهرداری کمک کنند که این پایش به‌دقت انجام شود و در جهت  ایمن‌سازی حرکت شود.» به گفته علیرضا زاکانی برخی از این ساختمان‌ها باید نوسازی شوند برخی دیگر نیز بازسازی و بخش عمده این ساختمان‌ها نیز باید ایمن‌سازی شوند.
 وارد فصل جشنواره‌های فجر شدیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: وارد فصل جشنواره‌ها شده‌ایم که به زودی جزئیات جشنواره‌های فرهنگی و هنری را اعلام خواهم کرد. کار ثبت‌نام بخش خارجی جشنواره فیلم فجر اغاز شده  و بیش از ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور ثبت‌نام شده است. ۱۰ هزار و ۷۶ اثر در بخش هنرهای تجسمی ثبت شده که اعداد بسیار خوبی است. جشنواره مطبوعات بعد از دهه فجر خواهیم داشت. بنابرنظر محمدمهدی اسماعیلی شنبه مراسم ویژه‌ای در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود و مطالبه اصحاب تئاتر برآورده شده و ما یک حائلی در این مجموعه ایجاد خواهیم کرد. بازطراحی مهندسی نیز در مجموعه تئاتر شهر صورت گرفته است. البته اسماعیلی توضیحاتی را هم از برگزاری نمایشگاه مطبوعات ارائه کرد.
 بنزین پتروشیمی نداریم
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آلودگی این روزهای هوای برخی کلانشهرها اظهار کرد: شهرهای ما نسبت به خیلی از شهرهای کشورهای همسایه وضعیت بهتری به لحاظ آلایندگی دارند ولی برای ما پذیرفته نیست که وقتی می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم، چرا این کار را انجام ندهیم؟ به گفته علی سلاجقه  با این سمت و سویی که گرفته شده حداقل تا ۱۰ سال آینده دیگر این روزها در تهران تجربه نخواهد شد. اگر شرایط اقلیمی هم کمک کند از سال‌های آینده این شرایط را در تهران نخواهیم داشت. سلاجقه درباره انتقاد از کیفیت سوخت و استفاده از بنزین پتروشیمی، گفت: اصلا بنزین پتروشیمی وجود ندارد. مازوت هم یکی از انواع سوخت است که در دنیا هم استفاده می‌شود.

سایر اخبار این روزنامه
جریمه 5 هزارمیلیارد تومانی بهمن خودرو دریافت عوارض جاده‌ای و بزرگراهی فعلا منتفی شد فروش برج ۱۰طبقه اَبربدهکار مالیاتی جهش ایران برای دستیابی به «راکتور گداخت هسته‌ای» کاخ سفید در پی آن است که اسرائیل از جنگ غزه خارج شود اختصاص ۱۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی تداوم همکاری دوجانبه در پروژه «کاهش آسیب‌ و سیاست‌های بشردوستانه در مقابله با موادمخدر» رای دیکته شده پرونده نوری واکنش جدی ایران را در پی دارد کریدور ارس روی ریل افتاد شب های نار و انار هیاهوی آمریکا برای حفاظت از منافع اسرائیل با سیشل! شناسایی و انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق انسان در ایران ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از ابتدای سال به ایران سفر کرده‌اند تامین اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان عملکرد سنجیده وزارت نفت مانع تحقق اهداف دشمن و ایجاد نگرانی بین مردم شد اعتراض شدید ایران به حکم دادگاه سوئد افق مه‌آلود 23 دستگاه رئیسی : پاکستان برای ارتقای امنیت مرزها تلاش بیشتری کند