وجدان ضعیف اعتماد آنلاین

جوان آنلاین: سایت اعتماد آنلاین وابسته به روزنامه اعتماد به مدیرمسئولی یک نظامی سابق برای مطلبی که از روزنامه جوان نقل کرده با بی‌انصافی و وجدان ضعیف چنین تیتری انتخاب کرده است: «پیش‌بینی عجیب روزنامه اصولگرا از زنده نبودن حسن روحانی در روز تصمیم‌گیری سخت و مهم مجلس خبرگان رهبری!».
اما درواقع روزنامه جوان فقط به یک مسئله اخلاقی و عرفی اشاره کرده و نوشته بود روحانی که ورود مجلس آتی خبرگان را به انتخاب جانشین رهبری بسیار محتمل می‌داند، چگونه از مشیت‌های الهی باخبر است و درباره حیات خود آن‌قدر مطمئن است که با اطمینان و تضمین برای عضویت این مجلس نامزد می‌شود؟!
روزنامه جوان نوشته بود: «روحانی کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری است و این ذهنیت را دارد که در مجلس آتی بسیار محتمل است خبرگان مجبور به گرفتن آن تصمیم سخت و مهم شود. این ذهنیت را پنهان هم نکرده و بیان نمود. البته نگفت چطور چنین چیزی را پیش‌بینی کرده، اما پیش بینی نکرده که شاید خودش هم در آن هنگامه تصمیم سخت و مهم نباشد!»
این نوشته واکنشی بود به توییت یکی از مزدبگیران دکانی که برای این خبر‌ها باز شده است. نکته عجیب در تبلیغات این پروژه‌بگیران توییتری آن است که هیچ‌یک از تحلیلگران اصلی و مطرح اصلاح‌طلب، وارد این بحث‌های مربوط به جانشینی نمی‌شوند و احتمالاً تیم پیمانکاری مربوط به وابستگان دولت سابق را به هیچ می‌گیرند، اما کسانی که سابقه اصلاح‌طلبی نداشته‌اند و با هشتگ «ما اصولگرایان» یک بی‌هویتی محض را فریاد می‌زنند، به ثمن‌بخس خود را برای یک توییت پرهیاهو می‌فروشند. اینکه اصلاح‌طلبان قلم خود را از این بازی‌ها بیرون نگه می‌دارند و برای ورود به این بازی‌های کثیف از میان اصولگرایان واداده آدم استخدام می‌کنند، باید هشداری به دستگاه قضا باشد که سرنخ‌ها را که به دم موش‌ها بسته شده است هم ببیند. اینجا ایراد اصلی به دستگاه قضا بازمی‌گردد که دروغ‌های حوزه فرهنگ را بهتر از دروغ‌های کثیف حوزه سیاست می‌بیند و هیچ‌گاه این جیره‌خوران را برای دروغ‌های فاحشی که در مجازی منتشر می‌کنند، بازخواست قانونی نمی‌کند.