دزد نفت را با نفت گرفتیم

جوان آنلاین: روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه از توقیف یک نفتکش متخلف که چندی پیش با هدایت امریکا نفت ایران را به آن کشور برده و تخلیه کرده بود، خبر داد.
ماجرا از این قرار است که اردیبهشت امسال کشتی «سوئز راجان» متعلق به جزایر مارشال و با پرچم یونان، حامل نفت ایران در سواحل شرق آسیا به بهانه تحریم‌های ظالمانه نفتی، بنا به دستور امریکا توقیف و محموله آن پس از انتقال به امریکا تخلیه شد. پس از طرح شکایت شرکت ایرانی مالک محموله نفتی توقیف شده و دستور مقام قضایی برای استیفای حقوق شهروندان ایران در چارچوب دفاع مشروع، سرانجام صبح روز پنج‌شنبه کشتی متخلف شناسایی و در آب‌های دریای عمان توقیف شد.
بنا به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت امریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح پنج‌شنبه با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم امریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی برای تحویل به مقامات قضایی است. ساعاتی پس از انتشار این خبر دو مقام نظامی امریکایی به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تأیید کردند که نیرو‌های نظامی ایران یک نفتکش را در خلیج عمان توقیف کرده‌اند. شبکه خبری فاکس نیوز امریکا با تأیید این خبر که کشتی توقیف شده قبلاً به نام سوئز راجان شناخته می‌شد، گزارش داد: این کشتی زمانی در مرکز اختلافات دیگری بین امریکا و ایران قرار داشت که در نهایت منجر به توقیف بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران از سوی امریکا شد.
پس از گزارش فاکس نیوز، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا هم در جمع خبرنگاران گفت: ایران یک نفتکش متعلق به جزایر مارشال با پرچم یونان را درحالی که در آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کرد، توقیف کرد. معاون سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا بدون اشاره به سابقه تخلف این کشتی در انتقال غیرقانونی نفت ایران به امریکا و توقیف و مصادره آن به دست این کشور، اقدام ایران را محکوم کرد و از دولت ایران خواست این کشتی و خدمه آن را باید فوری آزاد کند.
مقامات مغرور و مستکبر ایالات متحده امریکا که گویی همچنان در گذشته سیر می‌کنند، از یاد برده‌اند که دوران بزن در رو گذشته و هیمنه آن‌ها بیش از چهار دهه است که نزد ملت ایران فرو ریخته است. فراتر از این، اقدام پنج‌شنبه ایران در توقیف کشتی متخلف سوئز راجان که با تغییر نام تجاری هم نتوانست از دید دستگاه‌های اطلاعاتی و نفوذ منطقه‌ای ایران پنهان شود، این پیام را به دنیا مخابره کرد که اگر شرکت‌های بین‌المللی کشتیرانی با امریکا همکاری کنند و منافع ایران را نادیده بگیرند، نمی‌توانند از تیر خشم و انتقام نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آن‌ها پاسخ داده می‌شود. عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی نشان داد، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هر گونه اقدام عداوت‌آمیز علیه منافع جمهوری اسلامی و شهروندانش را در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد.