صعود مقتدرانه ایران با طعم صدرنشینی

جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل امارات در سومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین گروه سوم رقابت‌ها راهی مرحله حذفی شد. ایران در شبی که VAR کاملاً در خدمت امارات بود و سه گل ایران را مردود اعلام کرد موفق شد با گل‌های مهدی طارمی امارتی را ۲ بر یک شکست دهد که می‌خواست اشک ایران را در آورد، اما اشکشان درآمد.
شب گذشته ملی پوشان ایران در یک بازی کاملاً برتر، هماهنگ و روبه جلو موفق شدند امارات را شکست دهند. امیر قلعه نویی که انتقاد‌ها در خصوص بازی قبلی تیمش به اوج رسیده بود برای برتری مقابل امارات و تثبیت صدرنشینی بازی را به سه مهاجم آغاز کرد. حضور مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی قائدی از همان ابتدا نشان از اشتهای بی‌پایان ایران برای گلزنی داشت.
ایران سراپا حمله بود. ارسال‌ها از چپ و راست و پاس‌های عمقی همراه با پرس از جلوی محوطه جریمه حریف کاری کرده بود که امارات حتی فرصت حفظ توپ را هم نداشت. ایران تا دقیقه ۲۶ می‌توانست حداقل دو بار دروازه امارت را باز کند، اما حریف خوش شانس بود که تا این دقیقه دروازه‌اش باز نشد. دقیقه ۲۶ پاس عالی سردار آزمون به مهدی طارمی رسید تا او با ضربه‌ای دقیق ایران را جلو بیندازد.
دقیقه ۳۳ ارسال حاج صفی را قلی‌زاده با یک ضربه سر شیرجه‌ای وارد دروازه امارات کرد، اما داور ازبکستانی مسابقه در مشورت با VAR سخت گیرانه گل را افساید اعلام کرد. برتری ایران ادامه داشت، اما در دقیقه ۴۴ صادق محرمی در برخورد با مدافع اماراتی مصدوم شد. محرمی که نبض حرکت ایران در سمت راست را بر عهده داشت بیرون آمد تا رامین رضاییان جای او را بگیرد.
داستان نیمه دوم هم همین بود. ایران حمله می‌کرد، اما در دقیقه ۶۲ ودرست برخلاف جریان مسابقه بازهم VAR به ضرر ایران رأی داد و برای امارات پنالتی گرفت، اما بیرانوند ضربه پنالتی را مهار کرد تا بلافاصله سردار آزمون و طارمی صحنه گل اول را تکرار کنند. سردار پاس دهد و طارمی گل دوم را بزند. سردار چند دقیقه بعد گل سوم را هم زد، اما داور این بار به درستی آن را آفساید اعلام کرد. دقیقه ۸۴ محبی هم گل زد، اما بازهم داور ازبک با سخت‌گیری VAR گل سالم ایران را مردود اعلام کرد. اعلام ۱۳ دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم هم در نوع خود بی‌نظیر بود؛ دقایقی که امارات بالاخره به گل رسید تا اختلاف را کم کند. | دبیر گروه ورزشی