افزایش توان رزم ارتش با الحاق انبوهی از پهپاد‌های راهبردی

جوان آنلاین: انبوهی از پهپاد‌های راهبردی طراحی و تولیدشده از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با همکاری ارتش، با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در چند نقطه از کشور به سازمان رزم ارتش الحاق شد.
به گزارش فارس، آیین الحاق انبوهی از پهپاد‌های راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولیدشده از سوی وزارت دفاع و همکاری ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد. در این مراسم، انواع پهپاد‌های راهبردی چندمنظوره ابابیل ۴ و ابابیل ۵ با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی، همچنین پهپاد‌های آرش و باور با قابلیت اجرای مأموریت انهدامی، دوربرد و نقطه‌زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.
پهپاد‌های تحویلی ضمن ارتقا، به سامانه‌های خودحفاظتی و ضدجنگال، ناوبری چندگانه بومی و تسلیحات هوشمند نقطه‌زن تجهیز شده‌اند و دارای قابلیت ویژه و روزآمد در بهره‌گیری ترکیبی با سایر سامانه‌های سلاح و عملیات شبکه محور هستند.
سرلشکر موسوی: پهپاد‌ها توان رزم ویژه‌ای به نیرو‌های مسلح افزوده‌اند


سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در آیین الحاق انبوهی از پهپاد‌های راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری تولید‌شده از سوی وزارت دفاع با همکاری ارتش به یگان‌های آجا، ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) و امام علی (ع) گفت: وظیفه نیرو‌های مسلح و از جمله ارتش این است که هر روز برای افزایش توان رزمی خود تلاش کنند تا بتوانند مأموریت‌های محوله را به بهترین نحو ممکن و با موفقیت به سرانجام برسانند.
فرمانده کل ارتش با اشاره به نقش پهپاد‌ها در نبرد‌های حال و آینده تصریح کرد: در این چند سال اخیر نقش پهپاد‌ها در عرصه‌های مختلف شناسایی، رزمی، انهدامی، جنگالی و رادار‌های پرنده در زمین، هوا و دریا مؤثر و غیرقابل انکار بوده است. حضور پهپاد در نیرو‌های مسلح در همه جهان، توان رزم ویژه‌ای به نیرو‌های مسلح افزوده است. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به خصوص در نیرو‌های مسلح ما، با توانمندی بالا و اهتمامی که در وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی وجود دارد، اتفاقات مبارکی افتاده و در همین یکی دو سال اخیر صد‌ها فروند انواع پهپاد از نظر تعداد و تنوع به ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است. سرلشکر موسوی با اشاره به الحاق انبوهی از پهپاد‌های راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری در چندین نقطه از کشور به یگان‌های ارتش گفت: حتماً این الحاق‌ها موجب ارتقای قابل ملاحظه‌ای در توان رزم نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی خواهد شد تا بتوانند مأموریت‌های خود را به بهترین نحو انجام دهند. فرمانده کل ارتش ضمن تشکر از اهتمام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سازمان صنایع هوایی و دیگر صنایع همکار در تحقق فرمان مبارک فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر جبران عقب‌افتادگی‌ها، افزایش تعداد پهپاد‌ها و ارتقای کیفیت آن‌ها تصریح کرد: امروز در حوزه پهپاد همه چیز، از حوزه طراحی تا به‌کارگیری در مقابل تهدیدات، متکی بر توان داخلی و دانش دانشمندان جوان کشور است.
وزیر دفاع: تمامی تحولات منطقه و جهانی همواره تحت رصد قرار دارند
امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه تجهیز و تسلیح نیرو‌های مسلح در جهت دفاع از کشور است، گفت: الحاق این پهپاد‌ها در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی خواهد داشت.
وزیر دفاع با بیان اینکه همواره تمامی تحولات منطقه و جهانی تحت رصد است، افزود: فناوری‌های نوین و به‌روز در دنیا بررسی می‌شود و با نیاز‌های نیرو‌های مسلح تطبیق داده می‌شود تا در راستای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات زمینی، هوایی، دریایی و فضایی بومی‌سازی و تولید شود. امیر آشتیانی در پایان خاطر نشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم در مسیر دفاع از کشور و افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقای توان رزمی نیرو‌های مسلح تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و دشمن ناامید خواهد شد.