سرخ‌ها همچنان در تعقیب استقلال

  [ شهروند ]  در روز دوم هفته هجدهم رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف ذوب‌آهن رفت و این بازی درنهایت با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید. بازی در ابتدای کار از هیجان زیادی برخوردار بود و دو تیم در آغاز بازی، کار را هجومی آغاز کردند. روند بازی باعث شد تا یک گل در همین دقایق از بازی به ثبت برسد. در دقیقه 9 بازی گولسیانی، بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس پشت پنالتی‌ای که خودش گرفته بود، ایستاد و با ضربه‌ چیپ محسن فروزان را مغلوب خود کرد‌.

 پس از گل پرسپولیس، بازی شکل متعادل‌تری به خود گرفت و سرخ‌پوشان هم در این بین چند فرصت داشتند که نتوانستند از آنها استفاده کنند. در نیمه دوم این دیدار نیز پرسپولیس تلاش کرد تا بازی را مدیریت کند و درنهایت بازی با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید. با این پیروزی پرسپولیس با 36 امتیاز در جایگاه دوم جدول رقابت‌ها جای گرفت و ذوب‌آهن با 25 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت.
سرخ‌پوشان با کسب این پیروزی در فاصله 3 امتیازی نسبت به استقلال قرار گرفته‌اند. در دیگر بازی‌های هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر، شمس‌آذر در قزوین میزبان مس‌رفسنجان بود و این دیدار که میان سعید دقیقی و محرم نویدکیا، دو سرمربی جوان فوتبال ایران، برگزار می‌شد، درنهایت با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد. دو تیم در این دیدار موقعیت‌های بسیار زیادی داشتند، اما عدم دقت در زدن ضربات آخر باعث شد در طول این 90 دقیقه توپی از خط سفیدرنگ دروازه‌ها گذر نکند تا در پایان، تقسیم امتیازات میان دو تیم صورت گیرد و سهم هر دو تیم از جدال ایستگاه هجدهم تنها یک امتیاز باشد.
همچنین تراکتور با 2 گل موفق شد از سد استقلال خوزستان بگذرد. شاگردان خمس در این مسابقه به‌خوبی به توپ و میدان مسلط بودند و فرصت چندانی در اختیار استقلال خوزستان قرار ندادند. در نیمه نخست تراکتوری‌ها فرصت‌های زیادی داشتند، اما نتوانستند دروازه استقلال خوزستان را باز کنند، اما در نیمه دوم آنها حساب‌شده و با برنامه‌تر حمله کردند و دو گل به ثمر رساندند تا پیروزی قاطعانه‌ای به دست آورند و با کسب 31 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول مسابقات، به جمع مدعیان برگردند.
در پایان، در یکی از بازی‌های پرگل این هفته از مسابقات، صنعت نفت آبادان و پیکان به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کردند. در این بازی خیلی زود و در دقیقه ۳ حسین شنانی با یک ضربه فنی و تماشایی موفق شد دروازه پیکان را باز کند تا آبادانی‌ها از حریف خود پیش بیفتند. دقیقه ۳۲ علی قربانی روی ارسال سامان نریمان‌جهان موفق شد گل تساوی را وارد دروازه صنعت نفت کند. درحالی که نیمه اول با نتیجه مساوی رو به اتمام بود، امیرحسین صدقی موفق شد روی پاس قربانی گل دوم خودروسازان را وارد دروازه صنعت نفت کند تا نیمه نخست این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان تمام شود. در شرایطی که به نظر می‌رسید بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان به پایان برسد، عرفان قهرمانی روی پاس حسین سنگرگیر گل تساوی را وارد دروازه میزبان کرد و صنعت نفت از شکست گریخت.