شیرزنان بپا خیزید

چه اشکالی دارد که بانوان وارد عرصه سیاست و امور اجرایی بشوند. زن باشند اما شیرزن، چه اشکالی دارد.
* اینکه گفته می شود خانم الهه کولایی و چند نفر جزو گزینه های شهرداری‌اند حتی وی گزینه اصلح به نظر می رسد چه اشکالی دارد؟ به نظر
من حتی آن استاد و پدر معنوی اصولگرایان هم خانم الهه کولایی را گزینه اصلح می داند!.اصولا در مرامنامه اصولگرایی گزینه اصلح بانوان‌اند! چون به قول خودشان :"خیری از مردان اصولگرایی ندیدند".
نکته: نباید فراموش کنیم در تاریخ مملکت اولین کسی که معایب‌الرجال را به طنز نوشت بی‌بی‌خانم استرآبادی بود.


*اما اینکه برخی بخواهند استفاده ابزاری از نام زنان در مسئولیت‌ها مثلا در شهرداری کنند و از کاندیداهای زن فقط به عنوان نامزد پوششی و از این جور ادا و اطوار مد شده بهره ببرند کار درستی نمی کنند .نیت شان را صاف و خالص کنند وگرنه یک‌مرتبه دیدند دست‌شان در پوست گردو یا حنا ماند. مثلا چند کاندیدای رجل حتی گردن کلفت( منظور با سابقه اجرایی و سیاسی رده بالا) مطرح می کنند بعد برای خالی نبودن عریضه یک زن هم به میان می کشند که بگویند
تفکیک جنسیتی نداریم.اما چه بسا همان
یک زن طرح و برنامه‌ای چنان خوب و زیبا و تاثیرگذار مثلا برای شهرداری تهران ارائه کند که بسیاری از مردان را انگشت به دهان بگذارد .
*اصلا شاید بانوان رجل زبان مردم را بهتر بدانند.خدا رحمت کند مرحوم استاد خرمشاهی طنزنویس مجلات توفیق و گل آقا، روزی گفت : من حرف هیچ کس را گوش ندهم حرف بانوان را گوش می دهم. شاید منظورش این بوده آنان با زبان قلدری سخن نمی گویند.همین لطافت زنانه که با چاشنی سیاستمداری و تدبیر و تخصص همراه باشد می تواند مشکل گشا باشد. حالا اگر شهرداری دست یک بانو بیفتد چه بسا فضای شهر را زیباتر کند. چه بسا همین بانوان حل‌المسائل کشور بشوند. آنقدر ادعای مردانگی نکنیم! چه بسا در رجل زن امکان فساد مالی هم خیلی کمتر باشد.
*خود حقیر می گویم : ما که از برخی مدیریت های مردان خیری ندیدیم بانوان مسئولیت ها
را بپذیرند فوقش به حقیر می گویند "ای زن ذلیل" اما شاید این ذلت و سپردن مسئولیت ها به بانوان در بخش هایی از مدیریت ها ما را نجات دهد. سکینه خانم همسایه‌مان می گفت شوهر خدا بیامرزم قبل مرگش نوشته بود: این زن بارها منو نجات داده ویرانه دستش بدی آبادی تحویل می‌ده. ننه ویرانه سراغ داری بیام تحویل بگیرم آبادی تحویل بدم؟!