سربازی هم خدمتی هایش را به رگبار بست

آرمان: روز یکشنبه 15 مردادماه صدای تیر اندازی در بخش «کهریزک» شنیده شد که این امر سبب وحشت مردم منطقه شده است.تیراندازی در یک پادگان نظامی واقع در ۶۰متری «شورآباد» به گوش رسیده بود و این صدا سبب ایجاد وحشت در مردم منطقه شد.علت این صدا تیراندازی یک سرباز در پادگان به سوی تعدادی از هم خدمتی‌های خود بوده است. یک سرباز با اسلحه به سوی هم خدمتی‌های خود حمله ور شد و یک سرگرد و ۲سرباز را با ضرب گلوله از پا درآورد و ۱۲تن دیگر را نیز زخمی کرد. پس از این حادثه، نیروها به سرعت وارد عمل شده و طی این درگیری سرباز مسلح را با شلیک گلوله هدف قرار دادند که وی بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. همچنین رئیس شورای کهریزک خبر داد: ۴ نفر در حادثه کهریزک کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند. رئیس شورای کهریزک گفت: یک سرباز اهل سیستان وبلوچستان با اسلحه به سوی هم خدمتی‌های خود حمله ور شده و یک سرگرد و ۲ سرباز را با ضرب گلوله از پای درآورد و ۱۲ تن دیگر را نیز زخمی کرده است. محمد هاشمی گفت: پس از این حادثه نیروها به سرعت وارد عمل شده و طی این درگیری سرباز مسلح را با شلیک گلوله هدف قرار دادند که وی بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. علت این حادثه هنوز مشخص نیست و مسئولان در حال بررسی جزئیات بیشتر هستند.
انتقال مجروحان به بیمارستان هفتم تیر
یکی از عوامل اورژانس بیمارستان هفتم تیر شهرری، ضمن تایید انتقال مجروحان پادگان نیروی هوایی ارتش به بیمارستان هفتم تیر، اظهار داشت: تعداد ۱۰ مجروح به بیمارستان هفتم تیر منتقل شدند. وی اضافه کرد: تعدادی از این افراد پس از انجام درمان اولیه به بیمارستان «بعثت» انتقال یافتند و در حال حاضر هیچ‌مجروحی در بیمارستان هفتم تیر باقی نمانده است. همچنین عبدا... مینویی، مدیر داخلی بیمارستان شهدای هفتم‌تیر نیز در این خصوص گفت: سرباز تیراندازی‌کننده و یک نفر دیگر قبل از مراجعه به بیمارستان فوت کرده بودند. وی افزود: تعداد ۱۰ سرباز زخمی به این بیمارستان منتقل شده بود که ۲نفر جان خود را از دست داد و ۸نفر به بیمارستان دیگری منتقل شدند. بر اساس این گزارش، بازپرس ویژه قتل دادسرای نظامی تهران در محل حادثه حاضر شد تا ضمن بررسی‌های میدانی و معاینات محلی گزارشات تکمیلی را در این‌باره تهیه کند.
توضیح روابط عمومی ارتش


در پی حادثه تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران متاسفانه ۴ تن از سربازان کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدند.به گزارش روابط عمومی ارتش، در پی حادثه تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران متاسفانه ۴ تن از سربازان کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدند که یکی از مجروحان از کارکنان پایور است. بر اساس این گزارش، مجروحان این حادثه سریعا به منظور مداوا به نزدیکترین مرکز درمانی اعزام شدند و علت این حادثه توسط تیم ویژه بازرسی در دست بررسی است و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.گفته می‌شود این اتفاق احتمالا به دلیل مشکلات روحی و روانی سرباز ضارب و یا چرخش ناگهانی سلاح به‌وقوع پیوسته است.
واکنش دادستان نظامی استان تهران
دادستان نظامی استان تهران ضمن تشریح حادثه تیراندازی کهریزک، از آخرین اقدامات قضائی مرتبط با این حادثه و جان باختن ضارب خبر داد. غلامعباس ترکی درباره واقعه تیراندازی در میدان تیر ارتش واقع در منطقه کهریزک تهران گفت: ساعت 20/12 دقیقه ظهر یکشنبه سرباز وظیفه دوره آموزشی نیروی هوایی ارتش، در خط آتش میدان تیر مرکز آموزش کهریزک، در اقدامی جنون‌آمیز با شلیک گلوله تعدادی از هم‌خدمتی‌ها و عوامل یگان را هدف قرار داد. وی افزود: متاسفانه بر اثر این تیراندازی، ۳ سرباز کشته و ۷ سرباز دیگر به همراه مسئول آموزش سربازان مجروح شدند که بلافاصله مجروحان به همراه دو سربازی که دچار شوک شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند. وی گفت: با گزارش موضوع به دادسرای نظامی، بلافاصله بازپرس ویژه قتل به محل اعزام و بررسی‌های اولیه را آغاز کرد. ترکی ادامه داد: پس از معاینه دقیق محل وقوع حادثه، بازسازی صحنه جرم و تحقیق از همه شهود، مطلعان و مسئولان مربوط، دستور انتقال اجساد کشته‌شدگان به پزشکی قانونی جهت معاینه و تعیین علت واقعی مرگ صادر شد. دادستان نظامی استان تهران گفت: اسلحه ضارب جهت بررسی‌های کارشناسی در اختیار کارشناسان اسلحه و مهمات قرار گرفته و ضارب نیز در جریان درگیری، به‌دنبال تیراندازی ماموران، مجروح و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. وی تاکید کرد: علت اصلی بروز این حادثه پس از بررسی‌های کامل و همه‌جانبه متعاقبا به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید. دادستان نظامی استان تهران به همراه بازپرس پرونده با حضور در بیمارستان محل مداوای مجروحان این حادثه، ضمن عیادت، در جریان آخرین وضعیت درمانی آنان قرار گرفتند.