برنامه محوری جهت‌گیری مثبت سیاست خارجی و اقتصادی مهمترین دستاورد دولت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: دولت دوازدهم امنیتی کردن فرهنگ را نمی‌خواهد، چرا که فرهنگ باید با تمام وجود آحاد ملت ایران و کلیت نظام هماهنگی داشته باشد.
مصطفی کواکبیان در نشست علنی دیروز  مجلس شورای اسلامی‌در جریان بررسی برنامه‌های دولت دوازدهم در موافقت با برنامه‌های ارائه شده دولت گفت: مباحثی که برخی مخالفان مطرح می‌کنند ظاهرا فکر می‌کنند خطبه‌های قبل از نماز جمعه می‌خوانند در حالی که اینجا مجلس بوده و باید به گونه‌ای بحث شود که حول محور برنامه‌های اعلامی‌دولت باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه عده‌ای که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار بوده یا معنای سکولار را نمی‌دانند یا متوجه نیستند که در رأس این نظام مقام معظم رهبری قرار دارد، افزود: چند روز پیش رهبر معظم انقلاب حکم رئیس جمهوری را تنفیذ فرمودند، مگر دولت سکولار را تایید کردندکه اینگونه مورد انتقاد قرار می‌گیرد؟
وی با تاکید بر اینکه افتخار دولت دوازدهم برنامه محوری است، ادامه داد: زمانی که از آقای دکتر لاریجانی لقب پروفسور را گرفته‌ام همین موضوع را بیان می‌کردم که باید برنامه با دولت هماهنگ شود چرا که برنامه 34 ماده ای را مجلس 144 ماده‌ای کرد و خوشبختانه هم اکنون دولت تمام محورهای بحث خود را براساس برنامه تنظیم کرده است مگر اینکه گفته شود برنامه‌ای که توسط مجلس تهیه شده سکولاریستی است.


کواکبیان با بیان اینکه افتخار این دولت در حوزه فرهنگ این بوده که اقدامات فرهنگی را به معنای واقعی کلمه انجام می‌دهد، یادآور شد: این دولت امنیتی کردن فرهنگ را نمی‌خواهد، چرا که فرهنگ باید با تمام وجود آحاد ملت ایران و کلیت نظام هماهنگی داشته باشد.
وی افزود: بنده عضو کمیسیون شورای عالی فضای مجازی بوده و در جریان هستم که دولت برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و واکسینه کردن اطلاعات دریافتی چه تلاش‌هایی می‌کند.
کواکبیان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مجلس دولت را موظف کرد که سالانه 75 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صورت گیرد، ادامه داد: دیدگاه‌هایی که برخی دوستان درباره توتال، قراردادهای جدید خودرویی و خرید هواپیما مطرح کردند باید گفت که این اقدامات در راستای برنامه بوده است.
وی ضمن انتقاد از زیر سوال بردن برجام توسط برخی افراد اظهار کرد: 240 نفر به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه رأی داده‌اند و عده‌ای در برخی روزنامه‌ها تیتر کرده‌اند که چرخ پنچر در مجلس است یعنی به تمام 240 نماینده توهین شده و نماینده‌ها قصد داشته‌اند چرخ پنچر را اصلاح کنند.
کواکبیان با بیان اینکه در رأس نظام ولایت فقیه قرار دارد، افزود: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند که سند 2030 باید برداشته شود همه تابع نظر ایشان شدند لذا اگر ایشان می‌خواستند برجام را هم کنار می‌گذاشتند بنابراین اگر شما تابع ولایت فقیه هستید باید برجام را تائید کنید، چرا که شخصیتی مانند دکتر ظریف در کنار حاج قاسم سلیمانی در جهت منویات نظام حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: بنده در 43 شهر، 10 دانشگاه و 12 استان برای سخنرانی حضور یافته‌ام اما هیچ گونه سهم خواهی نداشتم و یک جلسه در دولت حضور نیافتم که دولت برای این اقدام از بنده تقدیر و تشکر کند. چرا می‌گویند اعضای اصلاح‌طلب سهم خواهی می‌کنند. 
کواکبیان با بیان اینکه رئیس جمهور اظهار کرده که به احزاب و جناح‌ها سهم نداده است، اما نگفته است تحت محدودیت نبوده است یادآور شد: اینکه خانم‌ها معرفی نشده‌اند شما می‌دانید  فشار از ناحیه چه کسانی بوده است.
وی تصریح کرد: جهت‌گیری مثبت دولت در جهت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، برنامه محوری، از جمله موضوعات مثبت در برنامه‌های ارائه شده از سوی دولت است.وی ادامه داد: این دستاورد دولت است که 80 میلیون هم اکنون نظام را از آن خود می‌دانند و اگر دولت در بحث طرح تحول سلامت و امنیت کشور کاری کرده همه باید به آن افتخار کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ در پایان نکته‌ای هم به دولتمردان متذکر می‌شود: در طول مدت حدود 40 سال، گردش نخبگان ما بین 300 نفر بود و باید مدیران تازه نفسی داشته باشیم لذا همانگونه که رئیس جمهور فرموده وزرا استفاده از معاونان زن، اقوام و مذاهب را در دستورکار 
خود قرار دهند.