مجبورمان کردند کنسرت را خودمان لغو کنیم

سرپرست گروه «مهراوه»:
مجبورمان کردند کنسرت را خودمان لغو کنیم

شهرام رضایی، سرپرست گروه موسیقی سنتی «مهراوه» در گفت‌ و‌ گو با ایلنا، ضمن اعلام خبر تعطیلی کنسرت خود گفت: قرار بود کنسرتی  جمعه 27 مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار کنیم که تماس‌هایی با ما گرفته شد و درنهایت مجبور شدیم این کنسرت را لغو کنیم.


سرپرست گروه مهراوه در ادامه افزود: پس از دریافت مجوز حوزه هنری برای کنسرت گروه مهراوه، برای استفاده از بیلبوردهای سطح شهر گفتند باید از وزارت ارشاد مجوزی در این زمینه دریافت شود. وقتی به ارشاد برای این موضوع مراجعه کردیم به ما گفتند با حوزه هنری هیچ کاری نداریم و شما باید از طریق دفتر موسیقی اقدام کنید. من این توضیح را به مسئولان ارشاد دادم که مجوز دفتر موسیقی را برای برگزاری کنسرت دارم اما نتیجه‌ای نگرفتم.
شهرام رضایی گفت: با توجه به شرایطی که اشاره کردم ما مجبور شدیم از طریق حوزه هنری برای برگزاری کنسرت اقدام کنیم اما وقتی همه برنامه‌ها را هماهنگ کردیم از یکی از نهادها با ما تماس گرفتند و گفتند بدون مجوز در سطح شهر تبلیغ کرده‌اید و از شما شکایت شده است. به ما گفتند که بهتر است کنسرت را برگزار نکنیم و مجبور شدیم کنسرت را خودمان لغو کنیم. به ما گفتند اگر کنسرت را خودتان لغو نکنید امکان دارد شب اجرای شما، نامه‌ای از قوه قضائیه بیاید و کنسرت شما لغو شود.
حسن عمیدی معاون برنامه‌ریزی و توسعه هنری بنیاد رودکی در این باره به «ایران» گفت: تالار وحدت میزبان تمامی گروه‌های هنری بوده و تنها به گروه‌های نمایشی اختصاص ندارد. وی درباره اظهارات علیرضا وکیلی‌منش، خواننده گروه «مهراوه» در اعتراض و انتقاد به عدم مجوز اجرا در تالار وحدت گفت: گروه «مهراوه» در اسفند ماه 95 درخواستی مبنی بر اجرای کنسرت در مرداد و شهریور سال‌جاری داشت که آن زمان طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بر این بود اجرای «صدام» آقای محمد رحمانی که زمان طولانی را هم دربر می‌گرفت ساعت 21:30برگزار شود.
بنابراین طبق موافقت اهالی موسیقی، اجراهای موسیقی به ساعت 19 موکول شد اما بعد از آن به‌دلیل تغییراتی که در اجرای نمایش آقای رحمانیان به وجود آمد و بنابر تعهد به گروه‌های موسیقی که درخواست اجرای برنامه داشتند تمامی اجراهای موسیقی به ساعت 21 تغییر یافت اما متأسفانه در این فاصله زمانی، پیگیری از سوی این گروه صورت نگرفت و تمام مکاتبات سرپرست گروه به یک نامه که سال گذشته نوشته شده بود خلاصه شد. با این اوصاف تالار وحدت طبق درخواست ایشان زمانی را برای اجرای کنسرت «مهراوه» در نظر خواهد گرفت. وی افزود: طبق روند اداری اجاره سالن تالار وحدت، درخواست اجرا ابتدا باید به مسئولان تالار وحدت اعلام شود و بعد از آن هم نامه‌ای از سوی ما به دفتر موسیقی ارسال می‌شود.