ویژه‌های جوان

تنبيه فراكسيون اميدي‌ها به دليل رأي به جهرميسخنگوي فراكسيون اميد در مصاحبه با روزنامه شرق از تصميم فراكسيون براي برخورد با اعضايي خبر مي‌دهد كه از تصميم فراكسيوني در جريان رأي اعتماد به وزراي كابينه دوازدهم تخطي كرده‌اند. بهرام پارسايي مي‌گويد كه «الان ديگر زمان صحبت شخصي نيست بلكه فراكسيون بايد تصميم قاطع و جدي بگيرد و تكليف را روشن كند...» پارسايي از اينكه خلاف تصميم فراكسيون، آذري جهرمي به عنوان وزير ارتباطات رأي آورده، عصباني است و مي‌گويد: «به‌هرحال افرادي كه عضويت را امضا كرده‌اند نبايد در فراكسيون ديگري عضو باشند و اگر افراد مطابق منافع فراكسيون ديگري عمل كرده باشند، حسب همان فرم‌هاي عضويت امكان سلب عضويت آنها وجود دارد.» سال 92 هم پس از اينكه معلوم شد الهه راستگو، عضو شوراي شهر به شهرداري محسن هاشمي رأي نداده و محمدباقر قاليباف رأي او بود، برخوردهاي تند با او و اخراج از جمع اصلاح‌طلبان مجازاتش شد. پارسايي تأكيد مي‌كند كه تصميم فراكسيون بر اين بوده كه هيچ يك از اعضا به آذري جهرمي رأي ندهند.
البته در مصاحبه او نكات جالب توجه ديگري هم وجود دارد. از جمله آنكه در طول مصاحبه پارسايي از تعداد دقيق اعضاي فراكسيون اميد اطلاع ندارد و سه عدد متفاوت را مبنا قرار مي‌دهد: «اگر همه پايبند بودند، الان بالغ بر ١٦٠ عضو داشتيم.» و بعد در مورد تعداد اعضا مي‌گويد: «من مي‌گويم همان ١٠٥ رأيي كه در زمان رياست آقاي عارف به ثمر رسيد.» او جايي ديگر در مصاحبه مي‌گويد: «انتخابات هيئت‌رئيسه كه بود براي كانديداتوري ١٢٠ نفر آمده بودند.» و در نهايت اين رقم وقتي صحبت از عضويت رسمي و ثبت نام با فرم وسط مي‌آيد، به ٩٠ نفر مي‌رسد: «آن فرم‌ها را پر كردند و تا جايي كه من اطلاع دارم نزديك به ٩٠ نفر شده‌اند.» پارسايي در پايانمصاحبه مي‌گويد: «اينكه بخواهي چهارنبش باشي و جايي بروي كه به نفعت باشد، درست نيست. اتفاقاً اصولگراي چارچوب‌دار بهتر از اصلاح‌طلبي چندنبش بوده و حرمتش بيشتر است. متأسفانه افرادي داريم كه با جهت باد رأي و نظرشان تغيير مي‌كند.»  ***
ادعاهاي آفتاب يزد عليه رئيس دفتر جديد روحانيروزنامه آفتاب يزد به رئيس دفتر جديد رئيس‌جمهور پرداخته و نوشته: «تحركات واعظي از نفوذ روزافزونش در انديشه روحاني گواهي مي‌دهد و از تأثيرگذاري‌اش بر تصميمات و جهت‌گيري‌هاي روحاني خبر مي‌دهد.» آفتاب يزد در ادامه از مصداق‌هاي نفوذ واعظي در تصميم‌گيري‌هاي كلان روحاني مي‌نويسد و آنچه را كاهش وزن اصلاح طلبي در كابينه روحاني مي‌نامد، تقصير واعظي مي‌داند: «واعظي در رأس چهارضلعي نگارندگان ليست كابينه دوازدهم قرار داشت و گفته شد كه كاهش وزن اصلاح طلبي در فهرست اعضاي كابينه هم به موجب تلاش او بوده است. تكاپويش براي جلوگيري از رياست محمدرضا عارف بر مجلس شوراي اسلامي از طريق لابي با نمايندگان و همينطور كنار گذاشتن علي مطهري از صندلي نايب رئيسي حاكي از آن بود كه رئيس دفتر روحاني زاويه‌اي نامشخص با اصلاح طلبان دارد(!). او در آستانه تشكيل دولت جديد روحاني هم در يكي از محافل خصوصي عنوان كرده بود كه تنها 500 هزار رأي حسن روحاني متعلق به اصلاح‌طلبان بوده است.»
  ***


دعواي اصلاح‌طلبان سر بيطرف همچنان ادامه دارد
از رسانه‌هاي اصلاح طلب، توئيت‌هاي اصلاح طلبان، صفحات اينستاگرامشان و از محافل اصلاح‌طلب همچنان سروصداي جدل‌ها پيرامون چرايي رأي نياوردن حبيب‌الله بيطرف در جلسات رأي اعتماد بلند است. در آخرين اقدام، بهروز نعمتي، بيطرف را به مناظره دعوت كرده است.
چندي پيش جواد امام، رئيس بنياد باران در مورد عدم رأي اعتماد مجلس به «بيطرف» وزير پيشنهادي نيرو، در صفحه توئيتر خود نوشت: « باز هم گندم‌نماهاي جوفروش! رأي عدم اعتماد بيطرف نتيجه صداقت، سلامت و پاسخ منفي ايشان به خواسته‌هاي آقايان (ت، و، ح، ن) در جلسه ميدان آرژانتين بود.» جواد امام پنج‌شنبه شب در توئيتري جديد نوشت: «آقاي وكيلي تماس داشتند و ضمن تأييد جلسه فوق اعلام داشتند آقايان تاجگردون، نوريان، نعمتي و حسنوند در جلسه فوق حضور داشته و ايشان حضور نداشتند!»
حال بهروز نعمتي، عضو فراكسيون اميد در صفحه اينستاگرام خود نوشته كه: «مطالب آقاي جواد امام را تكذيب مي‌نمايم و آقاي بيطرف را در هر كجا كه ايشان تعيين نمايند به مناظره دعوت مي‌نمايم تا صداقت و حقانيت مشخص گردد، متأسفم براي افرادي كه با فشار رسانه‌اي دنبال باج‌خواهي هستند، در طي دو دوره كه خادم مردم بوده‌ام هرگز نه از كسي باج‌خواهي كرده‌ام و نه به احدي باج داده‌ام.» به نظر مي‌رسد فراكسيون اميد حتي از ارائه تحليلي واحد درباره چرايي رأي نياوردن بيطرف عاجز مانده است.