تجليل هنرمندانه از شهردار جهادي

جمعي از شخصيت‌هاي فرهنگي، هنري كشور روز گذشته در مراسمي براي تجليل از 12 سال خدمت محمدباقر قاليباف به فرهنگ و هنر كشور، گرد هم آمدند و با اهداي نشان ويژه‌اي از شهردار سابق تهران قدرداري و تجليل كردند. علي مطهري در اين مراسم گفت: به دولت پيشنهاد دادم كه از قاليباف به عنوان وزير استفاده كند. وي گفت: دولت گذشته با شهرداري هماهنگ نبودند. مطهري همچنين گفت: بلندمرتبه‌سازي در دوره مديريت آقاي قاليباف كنترل شد.علي نصيريان نيز گفت: خوشحالم خانه هنرمندان اقدامي را قبل از هر نهادي در تجليل از آقاي قاليباف برگزار كرده است. در اين شش دهه‌اي كه كار نمايشي انجام مي‌دهم، شهرداري مانند قاليباف كه جداي از خدمات شهري در انديشه فرهنگ و هنر و ابعاد معنوي كار نيز باشد، نديدم. علي مرادخاني، معاون وزير ارشاد هم گفت: كارهايي كه دكتر قاليباف طي اين سال‌ها انجام داده‌ است در هيچ زماني صورت نگرفته است. شهرداران زيادي ديده‌ايم اما هيچ يك نتوانستند خدماتي همانند دكتر قاليباف ارائه كنند.
محمدمهدي عسگرپور نيز گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري قاليباف مشابه ندارد، اگر تندبادهاي سياسي نبود به راحتي مي‌شد از شخص آقاي قاليباف قدرداني كرد.
ايران درودي، نقاش هم در سخناني گفت: قاليباف با قدم‌هاي خودش به خانه من آمد و دستور داد تا براي اولين بار در تاريخ ايران زني بتواند موزه‌اي به پا كند. من قدردان دكتر قاليباف هستم و ايشان را سرباز ملت ايران مي‌دانم. غلامعلي حداد عادل در اين مراسم گفت: اين جمع به احترام يك مدير خدمتگزار موفق براي تجليل از خدمات او گرد آمدند. اهل فرهنگ و هنر موفقيت‌هاي خود را مديون مجرياني هستند كه راه را براي آنها هموار مي‌كنند. آقاي قاليباف از اين جهت به اهل فرهنگ و هنر خدمت كردند. حداد گفت: قاليباف با مديريت نيروي انساني در دوران‌هايي از بروز فجايعي جلوگيري كرد كه چون اتفاق نيفتاده است، كسي راجع به آن صحبت نمي‌كند. در شهرداري هم هميشه عده‌اي با شهردار شدن ايشان مخالف بودند و جريانات سياسي كه خودشان با هم 180 درجه اختلاف نظر داشتند، در مخالفت با قاليباف وحدت نظر داشتند و دارند! در واقع كساني كه سر هيچ موضوعي با هم وحدت ندارند، هيچ وقت دلشان نمي‌خواست ايشان شهردار باشد.  حداد گفت: تعابيري مانند شهر سوخته بي‌انصافي است، افرادي كه از چنين تعابيري استفاده مي‌كنند، بيماري فرهنگي دارند.
حجت‌الاسلام دعايي، مدير مسئول روزنامه اطلاعات نيز با تجليل از فعاليت‌هاي قاليباف در شهرداري تهران، گفت: قاليباف در هر كجا باشد منشأ خدمت و يكي از افتخارات بزرگ علمي كشور خواهد بود.  سيدحسن خميني نيز گفت: رمز موفقيت قاليباف و امثال وي اين است كه از پايين به جامعه نگاه مي‌كردند. رمز توفيق قاليباف حس كردن دردهاي جامعه بوده است. وي با يادآوري يک خاطره گفت: آقاي قاليباف و بنده شب‌هاي متعددي را با لباس‌هاي مبدل در برخي از دره‌هاي تهران از جمله دره فرحزاد كه در آنجا معتادان بودند تا صبح گذرانده‌ايم و با معتادان گعده‌اي را برگزار كرده‌ايم و در واقع آقاي قاليباف مشكلات را كاملاً لمس كرده‌اند.


در اين مراسم همچنين اصغر همت مديرعامل خانه تئاتر ايران به پاس زحمات ارائه شده از سوي قاليباف شهردار سابق تهران در حوزه فرهنگي و هنري نشان ويژه به وي اهدا كرد. همت گفت: اين نشان براي مجموعه خانه تئاتر ايران اهميت ويژه‌اي دارد و آن را به شخص آقاي قاليباف به پاس زحمات وي در حوزه فرهنگي اهدا مي‌كنيم. اين نشان ويژه با امضاي عزت‌الله انتظامي و اصغر همت به قاليباف داده شد.
اما شهردار سابق تهران در اين مراسم به نقش رهبر انقلاب در توسعه فضاهاي فرهنگي و فضاي سبز اشاره كرد و گفت: در دوره من بيش از ۲ هزار هكتار از فضاهاي دستگاه‌هاي مختلف از جمله نظامي، امنيتي و دولتي با دستور مستقيم مقام معظم رهبري براي فضاي سبز در اختيار مردم قرار گرفت.  قاليباف گفت: در اين مدت 12 سال، در جلسات رسمي و غيررسمي توفيق داشتم كه در محضر مقام معظم رهبري باشم و هميشه ايشان با نكات ارزشمند خود بنده را هدايت و راهنمايي كرده‌اند.
قاليباف افزود: رهبر معظم انقلاب درباره غفلت نكردن و توجه كردن به محرومان در شهر، مكرراً مطالبات جدي را مطرح مي‌كردند و مي‌فرمودند هر كاري مي‌توانيد براي محروميت‌زدايي انجام دهيد.  قاليباف گفت: موضوع ديگري كه مقام معظم رهبري در جلسات بر آن تأكيد داشتند، بحث فرهنگي و هنري در شهر بود. همه سلايق سياسي، ايشان را فارغ از جايگاه خودشان يك انسان هنردوست و هنرشناس مي‌شناسند. قاليباف افزود: اگر بنده در خانه هنرمندان 11 سال و پنج ماه پيش كمك‌هايي كردم، اين به دستور مستقيم مقام معظم رهبري بوده چرا كه مقام معظم رهبري دستور ويژه‌اي را براي كمك در حوزه فرهنگي و هنري در شهر داشته‌اند و تمامي اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگي و هنري و حركت در اين مسير به دستور مقام معظم رهبري بود. قاليباف با تأكيد بر اينكه ما تنها به امام و شهدا مديون هستيم، گفت: به كسي ديگر مديون نيستيم و تا زنده هستيم تلاش مي‌كنيم گرهي از مشكلات اين مردم را باز كنيم. وي گفت: هرجا بنده كار كرده‌ام، هر دو جريان سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا از بنده دلخور بودند!
شهردار سابق تهران اضافه كرد: دوستان اهل هنر مي‌دانند كه بنده هيچ‌گاه به دنبال استفاده از چهره‌هاي هنري و استفاده ابزاري نبوده‌ام و بعد از هر اتفاقات سياسي در انتخابات، رفتارم تغيير پيدا نكرده است.