روز پر خبر سخنگوی قوه قضائیه قائم‌مقام قالیباف را گرفتند، حصر کروبی هم به قوتش باقیست

خبرش را اول کانال‌های تلگرامی کار کردند؛ کانال‌هایی که برخی از آن‌ها از نظر قضایی و حقوقی، فعالیتی غیرقانونی داشته و هرگونه همکاری با آن‌ها جرم محسوب می‌شود. غلامحسین محسنی اژه‌ای اما در نشست خبری روز یکشنبه‌اش که طبق روال در جمع خبرنگاران برگزار می‌شود، بازداشت «قائم‌مقام محمدباقر قالیباف(شهردار سابق تهران)» را تائید می کند و توضیح می‌دهد که آقای عیسی شریفی، اتهامات مالی دارد.
او البته به همان کانال‌های تلگرامی ممنوعه هم اشاره کرده و گفته که امیدوار است با حضور جناب آقای جهرمی جوان و پرشور(وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) هشت هزار کانالی را که نتوانسته مسدود کند، مسدود کرده و تلاش بیشتری برای استفاده از امکانات و سرویس‌های مناسب تر و ارزان تر به نفع «مردم» صورت بگیرد.
چه شد آن‌همه ملک نجومی؟
آقای اژه‌ای اما اظهار نظرات خود درباره شهرداری را به قائم‌مقام قالیباف محدود نکرد؛ او درباره آخرین وضعیت پرونده «املاک نجومی» پرحاشیه و علت طولانی شدن رسیدگی به پرونده مذکورهم گفت: دو چیز سبب طولانی شدن رسیدگی می‌شود. یکی مبحث کارشناسی است؛ بحث دیگر راجع به استیفا حق است و فقط به فکر مجازات متخلف نیستیم؛ مهم این است که پول ها چه می‌شود. این کار زمان می‌برد.


او در همان روز نشست، از همکاری قالیباف سخن گفت و اذعان کرد که با کمک شهردار سابق، ۳۴ مورد قرارداد، فسخ شد؛ این مقدار فسخ‌شده، موجود بود و نقل و انتقال بعدی نداشت، و اگر مبلغی پرداخته بودند به آن‌ها برگردانده شد. بازپرس هم مشغول کار است و با توجه به تعداد افرادی که احضار شدند، روند کار «به نظر»خوب پیش رفته؛ البته پرونده به دادگاه نرفته و دادسرا در حال رسیدگی است.
چشم علیرضا
سخنگوی قوه قضائیه در مورد علیرضا رجایی هم حرف زد؛ روزنامه‌نگاری که قصه سرطان و برداشتن یک چشم و نیمی از صورتش، در روزهای اخیر بسیار خبرساز شد. آقای اژه‌ای گفت :«علیرضا رجایی بیرون از زندان سرطان گرفت.» غلامرضا رجایی، برادر علیرضا، به سایت‌ها و رسانه‌های خبری که با او تماس گرفته‌اند، گفته « این روند تقریبا از اسفند ماه سال ٩٣ آغاز شد تا آبان‌ماه سال ٩۴ که برادرم از زندان آزاد شد، می‌شود گفت اقدام درمانی خاصی برای او صورت نگرفته بود که همان زمان اسکن انجام و متوجه شدیم که تومور بدخیم و بسیار وسیع است.»
آقای اژه‌ای اما ادامه داده: «این آقا حدود دو سال پیش از زندان آزاد شده است. ایشان مثل بسیاری از افراد دیگر کشور متاسفانه سرطان گرفته است. این فرد زمانی که زندان بوده، هیچ گونه آثاری از این مسائل نداشته است.»او در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت، چشم علیرضا رجایی به دلیل سرطان تخلیه شده و ادعا شده بهداری زندان کاری نکرده، گفت: «از افرادی که نسبتی با انقلاب و مردم ندارند و فرار کردند و با اسرائیل آمریکا همکاری می‌کنند انتظاری نداریم. از بی بی سی و صدای آمریکا هم توقع
نداریم.»
او توضیح داد که مردم عادی بدون زندان‌رفتن سرطان می‌گیرند و ظرف مدت کوتاهی از پا درمی‌آیند؛ بسیاری سرطان می‌گیرند و از زمان تشخیص تا انتها مدت کمی را طی می‌کنند.
اژه‌ای در حمایت از سازمان زندان‌ها گفته که «بیش از حد معمول تلاش می‌کند تا از همه متخصصین کمک بگیرد و بیشتر از اختیارات خودش حتی در جهت درمان زندانیان اقدام می‌کند؛ ما هم در حد توان از امکانات استفاده می‌کنیم.»
ماموران با شرط آقای کروبی از خانه خارج نشدند
مسائله حصر یکی دیگر سوژه‌های خبرساز روز بود که به واسطه اعتصاب غذای مهدی کروبی و اظهارات قوه قضائیه و دولت، در مورد خروج و عدم خروج نیروهای امنیتی از منزل آقای کروبی بیشتر خبرساز شد. آقای اژه‌ای در این مورد گفت که «در جلسه شورای عالی امنیت ملی قرار شد حصر ادامه داشته باشد.»او درباره حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ، توضیح داد که « اگر مصوبه شورایعالی امنیت ملی از روز نخست نبود، ما این محاکمه را برگزار می‌کردیم و این
وظیفه ما است.»
او در مورد خروج ماموران از خانه کروبی هم گفت که « طبق نقل قول از مباشرین این قضیه، گفته شد افرادی که به خانه رفت و آمد می‌کنند با حضور افرادی که برای امنیت مسئله در طبقه پایین مستقر هستند، ناراحت‌اند. گفتم الزامی ندارد که حتما داخل خانه باشند. الان هم می‌گویم که این ماموران با شرط آقای کروبی از خانه خارج نشدند بلکه یک درخواست بود که بررسی و موافقت شد. افراد چهارشنبه هفته قبل از خانه خارج شده و تعهدی از خانواده ایشان گرفته شد که تامین این مسائل با خود شماست و اگر در منزل اتفاقی پیش آمد، با خود شماست. در بیرون از خانه امکانی فراهم شده و همین نیروها امنیت را فراهم می‌کنند.»
از اعدام طاهری چه خبر؟
محسنی اژه‌ای درباره محمد علی طاهری هم حرف زد؛ او گفت «فردی به افساد فی الارض محکوم شده و پرونده او به دیوان عالی کشور رفته و در آن‌جا این حکم نقض شده و مجددا شعبه هم عرض ارسال شده است. این شعبه هم با مشاوره های مختلف و چندین جلسه رسیدگی به فساد فی الارض رسیده و حکم او صادر شده است. این حکم هم قابل اعتراض است و وکیل قانونی او می‌تواند اعتراض کند.»آقای طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، است که به حکم اعدام محکوم شده.
سایر اخبار این روزنامه
روز پر خبر سخنگوی قوه قضائیه قائم‌مقام قالیباف را گرفتند، حصر کروبی هم به قوتش باقیست محمد شمس لنگرودی در گفت‌وگو با « همدلی» از شعر و سینما و چیزهای دیگر می‌گوید درست است،جهان به سمت عامی گرایی پیش می‌رود راه‌حل «بحران مالی شهرداری» از زبان محمدحسین جوان‌ترین عضو اولین دوره شورای اسلامی شهر تهران فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص): علیرضا خامسیان، روزنامه نگار و مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف در گفت و گو با «همدلی» از دلایل هجمه‌ها و نقدهای اخیر به رئیس فراکسیون امید مجلس می‌گوید کدخدایی: برخی فقها معتقدند که زن نباید وزیر شود پایان سودای وزارت زنان کره شمالی در ادامه تنش ها با ایالات متحده دست به آزمایش یک بمب هیدروژنی زد جهان نا امن‌تر شد مازاراتی طلایی در جاده چالوس که قیمتش برابر با درآمد سالانه 270خانوار ایرانی است، ایده این گزارش شد خبرها حکایت از این دارند که به دختران کم‌توان ذهنی در یک مرکز بهزیستی تعرض می‌شود گفت‌وگوی «همدلی» با سعید زارعی کارگردان نمایش «شرقی غمگین» داستان رفاقت های نابِ تمام شده کاوه یگانه افشار ژن خوب، ژن بد، اخلاق و حرفه ای گرایی روز پر خبر سخنگوی قوه قضائیه قائم‌مقام قالیباف را گرفتند، حصر کروبی هم به قوتش باقیست