۸۶ درصد کودک آزاری‌های سال گذشته را والدین انجام داده‌اند غریبه‌های مهربان و خانواده‌های آزار دهنده

بدون شک مردمانی که فرزندان خود را تا مرز 86 درصد آزاربدهند، مردمانی ترسناک بوده و چنین جامعه‌ای با چونان مردمانی جزو خشن‌ترین جوامع جهان محسوب خواهد شد!
این متن خبری نیست که دیروز از زبان رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی(آقای اسدبیگی)، مطرح شده باشد؛ اما می‌توانست محتوایی باشد که ازاین تتیر، دستگیرتان می‌شد: «آمار تکان‌دهنده از کودک‌آزاری» با نقش پررنگ پدر خانواده. پدر در این‌جا آزاردهنده بزرگ است؛ مردی که می‌تواند 60 درصد، کودکش را آزار بدهد. بقیه درصدها سهم مادر، برادر و خواهر است؛ به ترتیب، 26، 20 و 8 درصد.
اسدبیگی به خبرنگار ایلنا، گفته که پدرها در سال گذشته، «هزار و ششصد و چهل و دو» بار بچه‌های خود را آزار داده‌اند و این آمار را مرکزهای مداخله در بحران داده‌اند؛ آمار اورژانس اجتماعی است و مشخص نکرده شکل آزارها چطور بوده‌اند و آزار جنسی را هم تا چه حد شامل می‌شوند؟ شاید آزار جنسی به این دلیل اهمیت داشته باشد که لااقل در یک سال اخیر، بیش از پیش به گوش مخاطب آشنا شده.
رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اشاره کرده و گفته «تصویب این لایحه نقش مهمی در حمایت از کودکان ایفا می‌کند. در این لایحه به سوء رفتار، بهره‌کشی، فحشا، معامله و خرید و فروش کودک مدنظر قرار گرفته است. همچنین اگر کودک مورد تحقیر قرار بگیرد، ترسانده شود و یا در وضعیتی قرار بگیرد که از لحاظ روانی مورد آزار قرار بگیرد، مصداق کودک آزاری در نظر گرفته شده است. همچنین در این لایحه به غفلت والدین نیز اشاره شده است که شامل عدم مراقبت والدین و سهل انگاری آنها نسبت به کودک می‌شود.» اگر سیر تصویب لوایح و میزان کاربرد آن‌ها را در نظر نگیریم، ممکن است ذهنمان به سمت فوریت‌های اورژانسی و سیر فعالیت آن‌ها در کودک‌آزاری‌ها و عدم جاافتادن چنین فرهنگیدر ایرانی ها(هرچند مترقی و پیشرفته) برود و این سوال را بپرسیم؟ کدام ما اگر ببینیم یک کودک ترسانده می‌شود یا تحقیر می‌شود به سراغ مراکز بحرانی می‌روین تا به آمارآقای اسدبیگی کمک کرده باشیم؟
آقای اسدبیگی اما کاری ندارد و توضیح می‌دهد که تنها ۱.۵ درصد کودک آزاری‌ها توسط غریبه‌ها صورت گرفته است و شما که به عنوان مخاطب، معادلات زندگی‌تان تا حدی به هم ریخته، از این به بعد، این جمله جدید را به تیترهایتان اضافه می کنید: «غریبه‌های مهربان و خانواده‌های آزادهنده»
سایر اخبار این روزنامه
بررسی وضعیت نظام آموزشی همزمان با آغاز ماه مهر مدرسه‌ها بنگاه‌های تجاری شده‌اند ظریف در گفت‌وگو با سی‌.ان.ان: ثابت کرده‌ایم موشک‌هایمان برای دفاع هستند حسین کروبی در واکنش به پیشنهاد نشست عذرخواهی به جای نشست خبری، دادگاه علنی پدرم برگزار شود بارزانی: این بغداد بود که ما را مجبور به همه‌پرسی استقلال کرد العبادی: دولت عراق هرگز نتایج همه‌پرسی جدایی را به رسمیت نخواهد شناخت ۸۶ درصد کودک آزاری‌های سال گذشته را والدین انجام داده‌اند غریبه‌های مهربان و خانواده‌های آزار دهنده «نادر گلچین» با نوای «مرغ سحر» بدرقه شد ایزد مهر، ایزدی جاوید منافع ملی مبنای حمایت از دیگر کشورها کارگری که پلاکارد دستش میگیره میگه من شش ماهه حقوق نگرفتم به آخر خط رسیده نخستین همایش کمیته ورزش هاى معلق استان تهران برگزار شد سخنگوی وزارت کشور خبر داد انتخاب 5 استاندار جدید؛ مقیمی استاندار تهران شد سعید مدنی، فعال اجتماعی به «همدلی» می‌گوید که طی چه عملیاتی یک صورت‌مسئله از خیابان‌ها پاک شد ۸۶ درصد کودک آزاری‌های سال گذشته را والدین انجام داده‌اند غریبه‌های مهربان و خانواده‌های آزار دهنده