هادي خامنه‌اي: سرپيچي از دستور خدا تنها مربوط به کم‌حجابي نيست


دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام گفت: بعضي افراد محترم يا نيمه محترم گناه را به همان گناه‌هاي مورد نظر خود محدود دانسته‌اند و گفته‌اند که کم حجابي يا بدحجابي عامل زلزله و کمبود آب است در حالي که گناه اين است که ما يک کار فني را متناسب با روش‌هاي علمي‌پيش نبريم.
 به گزارش ايسنا، حجت الاسلام سيدهادي خامنه‌اي در حسينيه دارالزهرا (س) با بيان اين‌که غالباً استبداد نخبگان ريشه در منافع شخصي خودشان دارد گفت: هرچند که نام اين کارها را شايسته سالاري بگذارند اما اين موضوع ريشه در منافع شخصي‌شان است که‌امروز هم در جامعه شاهد آن هستيم. وي افزود: مبارزه با جهل و ناداني يکي از مهمترين موارد در مبارزه‌امام حسين (ع) است و يکي از مسائل مربوط به اين موضوع، چيرگي احساسات است که احساسات بر خرد چيره شود . عده‌اي پاي منبر کسي بدون اينکه به حرف‌هاي خطيب گوش کنند، مي‌آيند و شعار مي‌دهند و مي‌گويند مرگ بر فلاني و سخنراني سخنران را هم نيمه کاره مي‌گذراند.خامنه‌اي تأکيد کرد: وقتي مسئوليت‌هاي بزرگ به افراد کوچک و کوتوله سپرده شود و کار گِل به افراد بزرگ سپرده شود آنگاه ديگر نمي‌توان شاهد تحقق عدالت بود که مثالهاي متعددي هم براي اين مورد در جامعه ما وجود دارد.
وي افزود: گناه اين است که ما يک کار فني را متناسب با روش‌هاي علمي‌پيش نبريم. الان اين بحث در جامعه ما مطرح است که کمبود آب به دليل سدسازي‌هاي بي رويه است که اگر چنين اتفاقي در هر جايي رخ دهد همين پيش خواهد آمد.خامنه‌اي ادامه داد: در راه‌اندازي امور مردم عمدا تاخير مي‌کنيم در حالي که در خارج کساني که به کارهاي توليدي و خدماتي و تجارتي مي‌پردازند وقتي به مراکز مراجعه مي‌کنند در اسرع وقت کار انجام مي‌شود و مسئولان آن‌ها را رهنمايي مي‌کنند اما اينجا تاخيرهاي عمدي و رانت خواري و مسائل ديگر وجود دارد و چنين جامعه‌اي وقتي بيشتر در اين مسير پيش رود، بيشتر در معرض سقوط قرار مي‌گيرد.دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام با اشاره به خطبه‌هايي از نهج‌البلاغه مربوط به بازپس گيري اموال بيت المال که به ناحق خرج شده باشد، گفت: آيا امروز اين همت هست که‌اموالي که از بيت المال رفته است و صرف کارهاي بيهوده شده، بازگردانده شود؟  اگر اين طور بود که جامعه ما گلستان مي‌شد و مشکلي پيش نمي‌آمد.