تیراندازی به سوی شرکت کنندگان فستیوال موسیقی در آمریکا 50 کشته و 400 زخمی برجای گذاشت

وحشت در لاس وگاس
گروه تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به محل برگزاری کنسرتی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا را برعهده گرفت و مدعی شد که عامل تیراندازی چند ماه پیش به این گروه پیوسته بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، تارنمای اعماق وابسته به این گروه تروریستی، با اشاره به عملیات ائتلاف ضد داعش به فرماندهی ایالات متحده علیه مواضع این گروه در خاورمیانه، اعلام کرد: حمله لاس وگاس توسط سرباز داعش انجام شد و وی این حمله را در پاسخ به درخواست ها برای هدف قرار دادن کشورهای عضو این ائتلاف انجام داد. بر اثر تیراندازی استفان پدوک در لاس وگاس، دستکم 50 نفر کشته و بیش از 400 تن زخمی شده اند. عامل این حمله نیز پس از تیراندازی، خودکشی کرد.
پلیس در ابتدا در جستجوی زنی بود که گمان می رفت در این تیراندازی دخیل بوده، اما تماس کارآگاهان با وی، مشخص کرد که وی هیچ نقشی در این تیراندازی نداشته است. براساس اعلام منابع قانونی آمریکا، مقام های محلی در وگاس، فرد تیرانداز را می شناخته اند و چند قبضه اسلحه نیز در هتل محل اقامت وی کشف شده است. این منابع یادآور شده بودند که مقام های فدرال هیچ گونه رابطه ای بین این حادثه و تروریسم به دست نیاورده اند و از انگیزه عامل تیراندازی نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست.


عامل حمله از پای درآمده است
در همین رابطه خبرگزاری یورو نیوز فرانسه به نقل از شبکه ان بی سی آمریکا گزارش داد: استیون پادوک ۶۴ ساله عامل این حمله مرگبار از اتاقی در طبقه ۳۲ هتل مندلی‌ بِی به سوی جمعیت حاضر در کنسرت آتش گشوده است. بعضی رسانه‌های هم آمریکایی گزارش کرده اند که در اتاق فرد مهاجم یک ساک بزرگ حاوی دستکم ده قبضه مسلسل کشف شده است.
بنا بر آخرین گزارش‌ها، پلیس استفان پادوک را در اتاقش در هتل از پای درآورده است و همچنان پلیس در جستجوی یک زن آسیایی تبار با نام ماری لو دانلی به اتهام همدستی با فرد مهاجم است. از سوی دیگر گفته می‌شود که سخنگوی بیمارستان دانشگاهی لاس وگاس اعلام کرده دست‌کم حال ۱۴ زخمی این حادثه به شدت وخیم است. احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
حادثه شامگاه یکشنبه به وقت محلی در نزدیکی هتل ماندلی و در زمانی رخ داد که هزاران نفر در یک فستیوال موسیقی کانتری شرکت کرده بودند. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که صدای رگبار ممتد گلوله در جریان کنسرت شنیده می‌شود و خواننده‌ای که روی سن مشغول اجرا است، برنامه خود را قطع می‌کند.
واکنش ترامپ به حملات مرگبار لاس‌وگاس
در همین راستا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری درباره حادثه تیراندازی لاس وگاس با بیان اینکه اف بی آی، وزارت امنیت داخلی و ماموران محلی در حال تحقیق درباره این حادثه هستند، اظهار داشت: این حمله مرگبار یک اقدام شرارت آمیز محض بوده است.ترامپ در این سخنرانی، عملکرد نیروهای امنیتی و پلیس را ستود و گفت که آنها بدون درنگ وارد عمل شدند.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا پس از چنین حوادثی بیش از قبل متحد می شود، گفت: با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنم. به گزارش مهر، رئیس جمهور آمریکا همچنین با بیان اینکه پرچم ها را به حالت نیمه افراشته در می آوریم، ادامه داد: یکپارچگی و پیوندهایی که ما داریم با خشونت از بین نمی رود.
سایر اخبار این روزنامه
آیا از شبانه شدن موزه‌ها استقبال می‌شود؟ موزه‌های شب زنده‌دار «ابتکار» از تاسیس مدرسه توسط احزاب سیاسی و ابهامات آن گزارش می‌دهد مشق سیاست در مدارس حزبی « ابتکار» از افزایش قابل توجه بیماری «هاری» در ایران و تلاش‌ها برای حذف این بیماری گزارش می دهد جلال خوشچهره هوشمندی در چالش استقلال‌خواهی اقلیم کردستان عراق نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «ابتکار» بررسی کردند تکرار زمزمه های نظام پارلمانی «ابتکار» از دلایل به تعویق افتادن واریز سود سهام عدالت گزارش می‌دهد ناهماهنگی‌های یک برنامه‌ریزی دقیق! افزایش ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن تا 1400 محقق می شود؟ چالش های یک وعده در افق سرنوشت برجام «ابتکار» از یک سبک ادبی جدید گزارش می‌دهد فراتر از «سپید» شعری هست! صادق زیبا کلام در گفت و گو با «ابتکار» تشریح کرد راه حل رفع نگرانی ایران از استقلال کردستان عراق تیراندازی به سوی شرکت کنندگان فستیوال موسیقی در آمریکا 50 کشته و 400 زخمی برجای گذاشت با تایید کمیته فنی، جانشین منصوریان از آلمان آمد وینفرد شفر سرمربی استقلال شد سیدحسین هاشمی: ولله به هیچ کس باج ندادم سفیر چین در تهران: همه طرف‌ها با مذاکره مجدد درباره برجام مخالفند