بقايي طلبكار بقيه

آرمان: حمیدرضا بقایی، یار غار محمود احمدی‌نژاد، روز گذشته به‌منظور شرکت در دومین جلسه دادگاه خود روانه دادگاه ویژه کارکنان دولت شد. اولین جلسه رسیدگی به تخلفات بقایی چندی پیش برگزار شد. معاون اجرایی دولت نهم قبل از برگزاری اولین جلسه دادگاه خود با ارسال نامه‌ای خطاب به قاضی حیدری، رئیس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، خواستار برگزاری علنی دادگاهش شده بود که با این درخواست مخالفت شد. بسیاری اعتقاد داشتند که درخواست او به‌منظور حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه است، اما احمدی‌نژاد در دادگاه بقایی حاضر نشد و علی‌اکبر جوانفکر نیز تا دم در دادگاه او را همراهی کرد.
جلسه اول، قرائت کیفرخواست
بقایی پس از اولین جلسه دادگاه گفت: قاضی دادگاه با توجه به غیرعلنی بودن جلسه تاکید بسیار کرد که مفاد جلسه درخارج از دادگاه مطرح نشود. او ادعا کرد که پرونده وی سیاسی است. همچنین وکیل‌مدافع بقایی بعد از اتمام اولین جلسه دادگاه موکلش اعلام کرد: از نظر ما کیفرخواست دارای ایرادات شکلی بود؛ روند رسیدگی دادسرا از نظر ما ایراداتی داشت که آنها را مطرح کردیم. حسینی درباره موارد اتهامی مطرح‌شده گفت: از نظر ما همه درحد تخلف است و هیچ‌کدام جرم نیست، اما برای همه دفاع داریم، دفاعیات را بعد از اینکه کیفرخواست اصلاح شد، به دادگاه ارائه می‌دهیم. او ادامه داد: موارد اتهامی درباره ۳۰۰ میلیون، اختلاس است و مسائل امنیتی در آن وجود نداشته و فقط مسائل اقتصادی است.
بقایی با زنبیل قرمز!


همان‌طور که از قبل اعلام شده بود، جلسه دوم رسیدگی به اتهامات بقایی 30مهر برگزار شد. ایسنا نوشت، معاون رئیس دولت‌های نهم و دهم در بدو ورود به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت مدعی شد: این دادگاه سیاسی است. او ادامه داد: از سال ۹۰ یک عده آمدند و گفتند جریان انحرافی، و اتهامات فساد به ما زدند. همچنین جوانفکر نیز قبل از ورود بقایی به دادگاه در محل حضور یافت، اما اجازه حضور در دادگاه به وی داده نشد. وکیل بقایی پس از پایان دومین جلسه دادگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این جلسه موضوع قابل توجهی نداشت. او گفت: جلسه بعدی دادگاه مشخص نشد و پس از مشخص‌شدن به ما ابلاغ می‌شود. حیدری درباره روند جلسه رسیدگی به‌این پرونده گفت: در این جلسه وارد مباحث ماهیتی هم شدیم.
جلسه دوم
دومین جلسه رسیدگی به پرونده بقایی در شعبه 1057 دادگاه ویژه کارکنان دولت به پایان رسید. در این میان، افرادی که بقایی را برای ورود به دادگاه همراهی کرده بودند، تا پایان جلسه رسیدگی پشت در ساختمان شماره 2 قوه قضائیه حضور داشتند. حمید بقایی پس از پایان دادگاه، به محوطه جلو ساختمان شماره 2 قوه قضائیه آمد که ماموران حاضر در محل مانع از گفت‌وگوی وی با خبرنگاران شدند و بقایی را به سمت خیابان هدایت کردند. در این میان تعدادی از همراهان بقایی دور او جمع شدند که ماموران از حاضران در محل خواستند متفرق شوند که اصرار بقایی برای صحبت منجر به درگیری کوتاهی بین ماموران و اطرافیانش شد. در نهایت بقایی به‌همراه حامیان خود محل را ترک کرد.
در نهایت
باید در انتظار بود که جلسه سوم محاکمه حمیدرضا بقایی برگزار شود. به‌نظر می‌رسد بعد از محاکمه معاون احمدی‌نژاد و روشن‌شدن سرانجام اتهامات مالی که به وی نسبت داده شده، باید در انتظار رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد هم بود. 8 مرداد دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: «علیه احمدی‌نژاد هفت حکم صادر شده و همه هم قطعی و در حال اجرا هستند.» چند روز قبل هم اعلام شد: «رئیس‌جمهور دولت دهم در سال ۸۸ محکوم به جبران ۴۶۰۱۰‌میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به خزانه شد.» واقعیت آن است که افکار عمومی مدت‌هاست در انتظار رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهور سابق است و این انتظار و جدیت دادستان دیوان محاسبات نیز بر لزوم محاکمه او افزوده است. حال باید منتظر ماند که‌ آیا در آینده نزدیک شاهد حضور احمدی‌نژاد در دادگاه خواهیم بود.