صدور حکم اعدام برای یک عامل موساد

دادستان تهران از صدور حکم اعدام برای یک عامل موساد به دلیل همکاری با سرویس جاسوسی برای اعلام نشانی پروژه‌های نظامی و هسته‌ای خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت‌آبادی در این باره گفت: با توجه به کیفرخواست صادره از سوی دادسرا و رسیدگی در دادگاه، فرد مذکور به لحاظ همکاری با سرویس جاسوسی موساد به اعدام محکوم شده ‌است. دادستان تهران گفت: یکی از اقدامات محکوم‌علیه، اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنان منتهی شده است. محکوم‌علیه که مدعی شده است شهادت شهدای هسته‌ای موجب عذاب وجدان او شده، با بیش از هشت افسر اطلاعاتی موساد جلسات متعدد برگزار کرده و از این طریق، اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد به افسران اطلاعاتی موساد انتقال داده است.
وی در ادامه در رابطه با وضعیت موسسات مالی و اعتباری اظهار کرد: تداوم نظارت بانک مرکزی بر این موسسات و توجه بیشتر مردم در سپردن وجوه خود به چنین مراکزی، موضوعی ضروری است. جعفری دولت‌آبادی با اعلام اینکه پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری یک، تحت رسیدگی است، تعداد سپرده‌گذاران این صندوق را یک میلیون و 257 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیات تصفیه موسسه مذکور که بر اساس قانون‌، در بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، میزان وجوه پرداخت شده به سپرده‌گذاران 3550 میلیارد تومان و میزان وجوه تعهد شده 1573 میلیارد تومان است.
جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری، این اقدام را به منزله رفع مشکلات مرتبط با سپرده‌گذاری در چنین موسساتی ندانست و با اشاره به تجمعات برخی سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری طی چند روز اخیر، اظهار داشت: مردم وجوه خود را به مراکز مالی مجاز بسپارند و بانک مرکزی نیز اقدامات نظارتی خود را تداوم بخشد.