رییس ستاد انتخاباتی ترامپ خود را به FBI معرفی کرد؛

پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ خود را به FBI معرفی کرد.
به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، علاوه بر پل مانافورت، ویک گیتس، شریک تجاری سابق وی نیز برای تحقیقات احضار شده است. هنوز اتهامات دقیق پل مانافورت و گیتس اعلام نشده است.
مانافورت 68 ساله از ژوئن تا آگوست 2016 در کمپین ترامپ بود و پس از آن به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره دریافت میلیون‌ها دلار غیرقانونی از یک حزب حامی روسیه در اوکراین استعفا کرد. ماموران FBI، در ماه ژوئیه امسال به خانه پل مانافورت یورش بردند و مدارکی را از آنجا ضبط کردند.مانافورت یکی از نزدیکان رییس‌جمهور آمریکاست که نامش در پرونده ارتباط ستاد ترامپ با روسیه مطرح بوده است. اتهامات مانافورت هنوز دقیق معلوم نیست اما احضار او حکایت از آن دارد که روند تحقیقات پرونده اتهام تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وارد مرحله‌ای تازه شده است.
جمعه گذشته شبکه CNN گزارش داد رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری فدرال که در گذشته رییس FBI بوده است، اسم یا اسامی متهمانی را به دادگاه ارائه کرد. دونالد ترامپ بارها هر گونه تماس غیرمجاز و تبانی با روسیه در جریان انتخابات سال گذشته علیه رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون را تکذیب کرده است.


پیش از این در پرونده «روس‌گیت» اسامی افرادی از نزدیکان ترامپ چون جارد کوشنر، داماد و مشاور، پل مانافورت رییس پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، مایک فلین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و دونالد ترامپ جونیور پسر بزرگ رییس‌جمهور به چشم می‌خورد، حال باید منتظر ماند و دید دومینوی «روس‌گیت» چه زمانی دامن ترامپ را می‌گیرد.
گفتنی است مانافورت با اتهام توطئه علیه آمریکا، تقلب مالیاتی و پولشویی مواجه است.