کنگره معلمان سیاست‌محور شد

آرمان- حمید شجاعی: کنگره فوق‌العاده انجمن اسلامی معلمان دیروز برگزار شد. سخنرانان این مراسم درباره احزاب، وضعیت سیاسی کشور و مشکلات فرهنگیان و معلمان به سخنرانی پرداختند. از چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، محمود صادقی دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس محمد کیانوش راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، فاطمه سعیدی نماینده مجلس، فاطمه کروبی و جمع دیگری از اعضای این تشکل و فعالان اصلاح‌طلب در این مراسم اشاره کرد.
پیگیری مطابات صنفی
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در یان مراسم گفت: حقیقتا معلمان در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا مهم‌ترین شاخصه در برنامه‌های توسعه، منابع انسانی ما هستند. مزیت ما منابع زیرزمینی نبوده، بلکه مزیت ما نیروی انسانی است و رفتار و شیوه تربیت معلم، این سرمایه را بارورتر می‌کند. محمدرضا عارف با اشاره به تصویب سندهایی همچون سند تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول در آموزش و پرورش بیان کرد: اجرایی شدن این اسناد در گروی فعالیت معلم است و سوال اینکه چه اقدامی برای فعال شدن معلمان در راستای اجرای این اسناد انجام دادیم. وی تاکید کرد: وقتی معلمان برای پیگیری مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست. چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است.
ضرورت مشارکت معلمان


وزیر آموزش و پرورش گفت: از شش زیرنظامی که باید برای اجرای این سند تحول نیاز داشتیم، چهار زیرنظام آماده شده و دو زیرنظام دیگر هم به زودی آماده می‌شود و در واقع امروز آغاز بخش عملیاتی است. محمد بطحایی اظهار داشت: آغاز هر طرحی و آغاز هر تحولی دردها و رنج‌های خود را دارد که باید آن را بپذیریم. با این همه آنجا که قرار است وارد عرصه عمل شویم، مشکلات اساسی شروع می‌شود و آموزش و پرورش باید خود را آماده کند. عضو هیأت دولت عنوان کرد: سال‌های سال است که یکی از پیش‌نیازهای اصلی را مشارکت معلمان در نظر گرفته و گفتیم تا زمانی که معلمان در تصمیم‌سازی مشارکت نکند، تحولی صورت نخواهد گرفت، امروز باید عملا وارد این بحث شویم که معلمان در بحث‌های مختلف مشارکت داشته باشند. بطحایی تاکید کرد: اگر امروز برنامه‌های آموزشی و پرورشی مورد کم‌توجهی قرار گرفته، به‌این دلیل است که صرفا از تحول سخن گفته و آن را عملیاتی نکردیم.
اداره کشور
نایب رئیس مجلس هم گفت: متاسفانه ما برای تربیت نیروی انسانی آن گونه که باید سرمایه‌گذاری نکردیم و واقعیتی که با آن مواجه هستیم بی‌عدالتی است، در حالی که از هرجا نگاه کنیم، آموزش و پرورش هزینه نیست و نوعی سرمایه‌گذاری است. مسعود پزشکیان ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: انگیزه حضور پیامبران و مصلحان برای اعمال عدالت بوده است، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما متاسفانه در جامعه ما عدالت در عمل مشاهده نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و این چیزی است که مردم آن را لمس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. معتقدم بر اساس عدالت باید با همه برخورد شود. این انصاف نیست که برای خودمان یک سفره پهن کنیم و برای مردم سفره دیگری را پهن کنیم. پزشکیان تصریح کرد: من پس از دوره وزارت بهداشت می‌خواستم برای پزشک خانواده‌ کمک کنم، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما راهم ندادند. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این به تخصص خودم که جراحی است، پرداختم و همان دولت در عرض سه سال به‌اندازه ۳۰ سال پول به حسابم واریز کرد. البته هیچ پزشکی خودزنی نمی‌کند، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما من معتقدم که با بی‌عدالتی نمی‌توان کشور را اداره کرد.
حمایت مشروط از روحانی
دبیر کل انجمن اسلامی معلمان گفت: با انتقاد نسبت به وضعیت بازنشستگان فرهنگی ابراز داشت: متاسفانه بازنشستگان ما با وجود تلاش بسیار در این سال‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند. داوود محمدی با اشاره به حمایت انجمن اسلامی معلمان از حسن روحانی در هر دو انتخابات اخیر بیان کرد: آقای روحانی باید بداند که حمایت انجمن اسلامی معلمان از وی، حمایتی مشروط بوده است.