نوبخت خبر داد دستور رئیس‌جمهوری برای حل مشکلات حوزه سلامت

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست حمایت از سلامت مردم در دولت دوازدهم ادامه دارد، گفت: در دولت دوازدهم دو اقدام برجسته یعنی بحث سلامت جامعه و کاهش فقر مطلق را پیش خواهیم برد.
محمدباقر نوبخت در مراسم جشن نفس با بیان اینکه تاکنون هیچ جلسه‌ای مانند این مراسم برایم ارزشمند و دوست داشتنی نبوده است، گفت: در ایامی که حضرت امام (ره) بیمار بودند و دکتر فاضل به عنوان پزشک معالج ایشان حضور داشت شنیدم که دکتر فاضل هیچگاه بدون وضو به بدن امام دست نمی‌زد بنابراین از همه انسان‌هایی که با علم و دانش، معنویت را گره زده‌اند تقدیر می‌کنم. سخنگوی دولت با بیان اینکه یک فرهنگ مشترک بین دین و ملیت و میان اسلامیت و ایرانیت همین فرهنگی است که به صورت اهدای عضو بروز می‌کند، گفت: آمار کشورمان در حوزه اهدای عضو قابل توجه است به طوریکه ما سالانه می‌بینیم که هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند و چهار هزار نفر از آنها می‌توانند اهدای عضو کنند. این ظرفیت در کشور قابل تقدیر است و من از اینکه یک ایرانی هستم افتخار می‌کنم. وی با بیان اینکه با این ظرفیت اهدای عضو و با وجود 80 میلیون ایرانی پای کار باید برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو عوامل برانگیزاننده فرهنگی هم داشته باشیم، گفت: باید به هنرمندانی که در این حوزه پای کار آمده‌اند احترام بگذاریم. حال در کنار این ملت، دولت هم باید کار کند. دولت به همه نهادها و دست‌اندرکاران در حوزه اهدای عضو کمک خواهد کرد. سخنگوی دولت با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد اقتصادی دولت، گفت: در انتهای این جلسه رئیس‌جمهوری از من خواست تا هر آنچه را که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت نیاز است فراهم کنم و کاستی‌هایی که برای داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش آمده را برطرف کنیم و در بودجه سال آینده بحث سلامت مردم را به طور ویژه در لایحه بگنجانیم. بر این اساس من به همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت و وزارت بهداشت اعلام می‌کنم که دولت از هیچ مساعدتی در زمینه حوزه سلامت مضایقه نخواهد کرد و در کنار شما خواهد بود. نوبخت با اشاره به هزینه بالای حمل و نقل اعضای حیاتی برای پیوند عضو، افزود: معاون اجتماعی وزیر بهداشت اعلام کردند که برای رسیدن به موقع اعضای پیوندی به بیمار مبلغی نیاز است و من آمادگی دولت را برای اینکه فردا این رقم را در اختیار دوستان قرار دهد اعلام می‌کنم.
سایر اخبار این روزنامه
آیت‎الله مصباح‎: اکنون انحراف رفتار را در احمدی‌نژاد می بینم «ابتکار» به مناسبت «روزمجلس» گزارش می دهد آیا مجلس در راس امور است؟ پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه ایران در جام جهانی شدند شاگردان کی روش در گروه مرگ جام جهانی ۲۰۱۸ محمدعلی وکیلی ازبقایی تابقالی سیاسی ! در پهناورترین استان جنوب شرقی ایران زلزله ای 1/6 ریشتری رخ داد کرمان دوباره روی خط زلزله چرا تعداد زیاد تشکل های مردم نهاد صنایع دستی نتوانسته به رونق آن کمک کند؟ جدایی سمن ها از سازمان گفت‌و‌گوی «ابتکار» با خواهران منصوریان درباره مستند «صفر تا سکو» زندگی ما به جوانان امید می‌دهد «ابتکار» از وضعیت بازار سرمایه در هفته اول آذر گزارش می‌دهد صعود دسته جمعی پس از 4 سال پیشنهاد پزشکیان مبنی بر برگزاری علنی جلسات دادگاه بقایی مولانا عبدالحمید در گفت‌وگو با«ابتکار»: فقط اجازه سفر به قم و تهران را دارم نوبخت خبر داد دستور رئیس‌جمهوری برای حل مشکلات حوزه سلامت فعالان سیاسی بررسی کردند «راز سکوت» اصولگرایان رضا ضراب، جعبه سیاه قرن