رئیس دولت اصلاحات را قبول دارم

آرمان: اصولگرایان در سال‌های اخیر به دو گروه تقسیم شدند. عده‌ای از فرصت اختلافات پیش‌‌آمده استفاده کرده و تمام تلاش خود را جهت بیرون‌راندن کامل جناح اصلاح‌طلبان به کار بستند و عده‌ای نیز به ‌این باور رسیدند که تک‌صدایی کشور را با مشکل مواجه می‌کند. برخی از اصولگرایان میانه‌رو در سال‌های اخیر تلاش خود را جهت بهبود رابطه با اصلاح‌طلبان به کار بستند تا کشور در سایه اتحاد دو جناح پیش برود. در سایه تندروی تک‌جبهه‌ای در سال‌های 88 تا 92 خساراتی بی‌سابقه کشور را زمینگیر کرد که آثار آن هنوز در کشور هویداست و از این رو اصولگرایانی که در مسیر تعقل حرکت می‌کردند، به اصلاح‌طلبان برای بازگشت به عرصه روی خوش نشان دادند. محسن رفیقدوست یکی از این فعالان اصولگراست که از محمود احمدی‌نژاد دل خوشی ندارد و تلاش می‌کند انصاف را در در مورد رئیس دولت اصلاحات رعایت کند.
جایگاه اصلاح‌طلبان
محسن رفیقدوست درباره ضرورت وحدت بعد از انتخابات اظهار داشت: باید این وحدت را حفظ کرد؛ البته به‌صورت طبیعی در هر کشوری که دشمن آشکار می‌شود انسجام داخلی ایجاد خواهد شد. زمانی که امام‌خمینی(ره) آمد، بر وحدت کلمه تاکید داشتند که همه یک حرف بزنند و در اصول نباید اختلاف داشته باشند. بنابراین وقتی جناح‌‌ها در این دایره قرار بگیرند، چه اشکالی دارد که روش‌ها با هم فرق داشته باشد. وی در ادامه افزود: تصوری پیدا شد که بین دولت و سپاه شکافی وجود دارد و دولت و سپاه آن را فهمیدند و زود ترمیم کردند و نگذاشتند دشمن نفوذ کند و این را باید جناح‌های سیاسی هم بفهمند. رفیقدوست با اشاره به اظهارات تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا، مبنی بر اینکه ما امیدمان به صداهای مخالف در ایران است، تاکید کرد: باید همه جناح‌ها این‌ مساله را مورد توجه قرار دهند که دشمن به‌دنبال اختلافات داخلی در ایران است. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بخشی از اصلاح‌طلبان را قبول دارم و بخشی را هم قبول نداشته و آنها را برانداز می‌دانم، اظهار داشت: در کشور ما مساله ولایت‌فقیه غیر از اینکه سیستم نو حکومت در جهان معاصر است، امتیازی محسوب می‌شود که هیچ کشوری از آن برخوردار نیست و باید همه از این ظرفیت استفاده کنند. وی درباره تلاش برخی اصولگرایان مبنی بر اصلاح‌طلب‌هراسی بیان کرد: با این رفتار باید مخالفت کرد. البته یکی از کارهای ما همیشه مخالفت با این رفتارها بوده است، اما در زمان مرحوم عسگراولادی به‌دلیل اینکه ‌ایشان دارای وجهه اجتماعی وسیعی بود، اقداماتش بیشر مشهود بود. وی درباره ‌اینکه شما دراین رابطه چه قدمی برداشته‌اید، بیان‌کرد: صحبت‌هایی که در محافل مختلف برای انسجام ملی مطرح می‌شود، مبنی بر این است که ما برای اصلاح‌طلبان ولایتی همان‌قدر جایگاه در حکومت قائلیم که برای اصولگرایان میانه‌رو قائل هستیم و همچنین تندروهای اصولگرا را تایید نمی‌کنیم.
کار غلط


رفیقدوست در ادامه به ایلنا گفت: رئیس دولت اصلاحات را آدم خوبی می‌دانم و ان‌شاءا... زودتر مساله‌ای که برایش ایجاد شده، برطرف می‌شود. وی با بیان اینکه در پایان ریاست‌جمهوری رئیس دولت اصلاحات به‌عنوان یک اصولگرا نزد ایشان رفتم و از او تشکر کردم، اظهار داشت: با توجه به سابقه رفاقتی که با رئیس دولت اصلاحات داشتم، روز دوم ریاست‌جمهوری ایشان در دیداری به او گفتم می‌خواستی یا نمی‌خواستی، دانسته یا نادانسته به تاریخ پیوستی و در تاریخ پادشاهان و رئیس‌جمهورها ماندگارند،‌ حتی نخست‌وزیران ماندگار نیستند و تنها یک امیرکبیر به‌عنوان نخست‌وزیر ماندگار شد. حال که در تاریخ ماندگار هستی، کاری کن که خوب بمانی که‌ ایشان سوال کرد چه باید کرد؟ پاسخ دادم زیر عبای آقا سیدعلی‌آقا (مقام‌معظم‌رهبری) می‌روی و بیرون نمی‌آیی؛ در مقابل رهبری نایست، چون اعتبار ریاست‌جمهوری در ایران از رأی مردم شروع می‌شود و با تنفیذ رهبری واقعیت پیدا می‌کند. قانون ما این است؛ بنابراین تا رهبری تنفیذ نکند، یک ساعت هم رئیس‌جمهور نمی‌تواند در پاستور باشد. رفیقدوست تاکید کرد: رئیس دولت اصلاحات در دوران ریاست‌جمهوری خود تا آنجایی که توانست حریم را نگه داشت. رفیقدوست درپاسخ به ‌اینکه‌ آیا خرید رأی و وعده دروغین تخلف محسوب نمی‌شود، گفت: تخلف نیست چون قانونا نمی‌توانند با آن کاری کنند و دیگر اقدامی که شد، این بود که از قول آقا گفتند که ‌ایشان طرفدار احمدی‌نژاد هستند، اینها باعث شد رأی‌ها بالا برود. وی ادامه داد: تقلب صورت نگرفت و رأی‌ها را عوض نکردند، اما برخی گفتند رأی موسوی در صندوق ۲۴میلیون است و این دروغی بود که به سید گفتند.