دروغ گفتي اين خيانت نيست؟

آرمان: آیت‌ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش بسیج حقوقدانان به برخی تخریب‌ها و ادعاها علیه دستگاه قضائی پاسخ داد. در روزهای اخیر اظهارات محمود احمدی‌نژاد علیه قوه قضائیه با واکنش‌های زیادی از طرف سیاسیون مواجه شده بود. دیروز نیز رئیس دستگاه قضا هجمه‌ها علیه‌ این قوه را خنجر از پشت به نظام دانست.
بهشت بردن
آیت‌ا... آملی لاریجانی در گردهمایی قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های نظام و مفاد قانون اساسی، این سند و میثاق ملی را انعکاس‌دهنده نظام ارزشی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تفکر لیبرال دموکراسی غربی مدعی بود که لیبرالیسم، پایان تاریخ است و تمام نظام‌های دنیا وقتی به عقلانیت می‌رسند، به نظام لیبرال دموکراسی روی می‌آورند. نظام جمهوری اسلامی در واقع چالشی اساسی در مقابل این اندیشه بود و در قانون اساسی نیز از ابتدا تاکید شد که نظام جمهوری اسلامی براساس نگاه توحیدی است و این مهم‌ترین مشخصه نظام سیاسی ماست. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همین بند از اصل دوم قانون اساسی برای شناخت شاکله قانون اساسی جمهوری اسلامی کافی است، تصریح کرد: اساس حضور مردم در صحنه سیاسی براساس قانون اساسی ما به رأی گذاشته شده است. مسئولیت‌ها مستقیم یا غیرمستقیم براساس رأی مردم است منتها در چارچوب ارزش‌های الهی و این دقیقا همان تفاوت نظام جمهوری اسلامی با نظام‌های لیبرال دموکراسی غربی است. آیت‌ا... آملی لاریجانی در ادامه، نفی سکولاریسم را از اصلی‌ترین دستاوردهای نگاه توحیدی دانست و با ابراز تاسف از اینکه زمانی در کشور ما برخی مجال یافتند که تفکر سکولاریسم را ترویج کنند، اظهار کرد: بند 1 اصل 3 قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی را موظف کرده است که همه امکانات خود را برای ایجاد محیط مناسب جهت رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی به‌کار گیرد. حال عده‌ای از بزرگواران می‌فرمایند ما نمی‌توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم. برخی دیگر می‌گویند اگر دو تار موی یک خانم بیرون باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا تصور این عزیزان این است که بحث ما بر سر این مسائل است؟ بحث بر سر این است که مسئول جمهوری اسلامی به چه میزان به همین بند قانون اساسی التزام دارد. باید دید که‌ آیا واقعا با همه مظاهر فساد و تباهی مبارزه شده است؟
آسیاب دشمن


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در داخل کشور کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و علیه قوه قضائیه و مسئولان قضائی دروغ‌های عجیب و غریب می‌گویند، اظهار کرد: انسان متاسف می‌شود که آقایی از مسئولان سابق، ظرف چند دقیقه صحبت، بالغ بر 50 حرف خلاف واقع علیه قوه قضائیه و مسئولان قضائی به زبان می‌آورد و متأسفانه توجه هم نمی‌کنند که‌ این کار خیانت به نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و خون شهداست. کسی که ادعای مردمی بودن دارد، باید با چنین ادعاهایی از پشت به نظام خنجر بزند؟ آیت‌ا... آملی لاریجانی با اشاره به وظایف قانونی دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: وظایف قوه قضائیه، لوازم و اقتضائاتی دارد. در جایی بحث استقلال زندان‌ها از قوه قضائیه را مطرح می‌کنند و در مغالطه‌ای عجیب، می‌گویند در فلان کشورها زندان‌ها جزو قوه مجریه و دولت است. توجه نمی‌کنند که در آنجا نظام‌های سیاسی متفاوت است. در آن کشورها، قوه قضائیه به نحوی وابسته به قوه مجریه یا قوه مقننه است اما براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، قوه قضائیه‌ مستقل است و چنین استقلالی نسبت به قوای دیگر را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. آیت‌ا... آملی لاریجانی با بیان اینکه تخریب جمهوری اسلامی ایران و نظام قضائی آن با وجود زحماتی که مسئولان قوه قضائیه می‌کشند، جای تأسف دارد گفت: انسان تعجب می‌کند و باعث تأسف است که عده‌ای بال‌بال می‌زنند و برای دفاع از همراهانشان نظام و ارکان آن را زیر سوال می‌برند. رئیس قوه قضائیه افزود: ارزیابی‌ها باید واقعی باشد. حتی وقتی قرار است خود بنده دفاعی انجام دهم، باید روی اساس و طبق آمار واقعی صحبت کنم. گفته بودند ۱۷ میلیون پرونده در قوه قضائیه وجود دارد و این عدد را ضربدر دو کرده بودند و نتیجه گرفته بودند که ۳۴ میلیون نفر را قوه قضائیه گرفتار کرده و بعد نتیجه گرفته بودند که دستگاه قضائی این افراد را گرفتار کرده تا بر سر آنان بزند. واقعا این ادبیات را ببینید. آیا این ادبیات مناسب مسئولی است که سال‌ها در راس دستگاه اجرایی کشور حضور داشته است؟ آیا قوه قضائیه پرونده‌ایجاد می‌کند تا بر سر این افراد بزند؟ رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه‌ این قبیل تحلیل‌ها عوامانه‌ و غیرمنصفانه است، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم دستگاه قضائی مشکلی ندارد اما مشکل، آن مواردی که شما می‌گویید نیست. اینها سیاه‌نمایی علیه قوه قضائیه است. ما اشکالاتی داریم و باید برای برطرف کردن آن تلاش کنیم.