رئیس جمعیت هلال احمر: مردم معادل 70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود مشکلاتی که برای انتقال کمک‌های مردمی بود. مردم معادل 70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان کمک نقدی مردمی از طریق هلال احمر به. مناطق زلزله‌زده کمک کردند.
دکتر علی اصغر پیوندی روز دوشنبه در جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث افزود: حدود 32 حادثه در کشور ما امکان وقوع دارد به همین علت پیشگیری از این حوادث و خسارتهای آن در ایران اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: هلال احمر مسئولیت آموزش‌های امدادی را نیز به عهده دارد و لازم است با اجرای برنامه‌های آموزشی علاوه بر پیشگیری و کاهش خسارتهای زلزله و حوادث ترافیکی برای کاهش تخریب محیط‌زیست و حوادث شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای نیز آماده باشد.
وی گفت: لازم است سطح آمادگی مردم و سطح تاب آوری مشکلات با آموزش عمومی ارتقا یابد.


وی گفت: برای رسیدن به این هدف باید نظام جامع دیده بانی و مدیریت حوادث در کشور داشته باشیم و نظام پیش‌بینی و پاسخگویی به حوادث داشته باشیم.
پیوندی اضافه کرد: به علت نبود چنین برنامه‌ای اقدامات و فعالیتهای دستگاهها از جمله هلال احمر به برخورد و مدیریت نشانه‌ها و عوارض حوادث تقلیل یافته است. باید علت بروز حوادث و آسیبها را مورد توجه قرار دهیم و همکاری همه نهادهای دولتی و غیر دولتی را در کنار هم داشته باشیم.
وی گفت: هلال احمر در زلزله کرمانشاه با نیروهای حرفه‌ای امداد و نجات و دو میلیون نیروی داوطلب خدمات بزرگی را در عرصه امداد و نجات, درمان مصدومان, اسکان موقت و توانبخشی جسمی و روانی آسیب دیدگان زلزله انجام داد و صبح حادثه اولین بیمارستان صحرایی را در منطقه زلزله‌زده برپا کرد و تیم‌های امدادی و سگهای جست و جو در همان ساعات اول در منطقه حادثه حضور داشتند.
وی گفت: هلال احمر در این حادثه و هر حادثه مشابه فارغ از توجه به دین و نذهب و قومیت افراد به همه آسیب دیدگان حوادث کمک می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر صنعت: قیمت حامل‌های انرژی صنعت افزایش نمی‌یابد رئیس جمعیت هلال احمر: مردم معادل 70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند هشدار دکتر ظریف به اروپایی ها: تعهد ایران به دفاع مشروع تنها یک شعار نیست لاریجانی: قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی با روسیه در مرحله نهایی است شکست نتانیاهو در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان سید حسن نصرالله: تصمیم ترامپ آغازی برای پایان اسرائیل است چین، تایوان را به حمله نظامی تهدید کرد: اگر یکی از ناوهای آمریکایی به این جزیره بیاید، حمله می‌کنیم دبیرکل سازمان ملل: عربستان و امارات به جنگ احمقانه در یمن پایان دهند بازی دو سرباخت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اقدام ترامپ سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود از زبان سردار مهری آماده‌باش پلیس در 29 استان و 100 گردنه برف‌گیر افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان