شکست نتانیاهو در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

بخش اخبار جهان: اتحادیه اروپا تلاش نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت سران اروپایی از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را ناکام گذاشت و به وی جواب منفی داد.
در پی اعلام موافقت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس و مخالفت جهانی با این تصمیم، نتانیاهو در سفر به بروکسل و ملاقات با رهبران اتحادیه اروپا در پی کسب‌ حامیان جدید بود که با «نه» بزرگ این اتحادیه روبرو شد و سفرش با شکست مواجه گردید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از تلاشهای اردن به عنوان رئیس کمیته حمایت از قدس قدردانی کرد و حملات تروریستی در اسرائیل را محکوم کرد.


موگرینی همچنین تصریح کرد که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نخواهد شناخت.
نتانیاهو که با شکست مواجه شده ضمن متهم کردن ایران به ناآرامی‌ در منطقه مدعی شد بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، قدس را به عنوان پایتخت اسرایئل به رسمیت خواهند شناخت و این اقدام روند صلح را تسریع خواهد کرد.
وی همچنین آرزو کرد که فلسطینیان، اسرائیل را به عنوان یک کشور و این واقعیت را که اورشلیم (بیت‌المقدس) پایتخت آن است را به رسمیت بشناسند!
در ادامه شکست‌ تلاش‌های نتانیاهو در بروکسل خبرگزاری‌ها گزارش دادند دیدار رئیس کمیسیون اروپا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو شده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دیدار «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل لغو شد.
منابع خبری به جزئیات این خبر اشاره نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد که ظاهرا شلوغ بودن برنامه کاری دلیل لغو این دیدار اعلام شده است.
نتانیاهو دیروز با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد و در نشست خبری از وی خواست تا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد. موگرینی هم اعلام کرد که اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای چنین اقدامی ندارد.
ادامه اعتراضات جهانی علیه ترامپ و رژیم صهیونیستی
تظاهرات و ابراز مخالفت‌ها علیه سیاست اخیر ترامپ درباره قدس در فلسطین اشغالی و بسیاری از کشورهای جهان ادامه دارد. در فلسطین اشغالی، هلال احمر از زخمی شدن 157 فلسطینی در پنجمین روز تظاهرات علیه تصمیم اخیر دولت آمریکا درباره قدس در مناطق مختلف نوار غزه، قدس و کرانه باختری و زخمی شدن 10 تن از آنها در پی تیراندازی سربازان اسرائیلی خبر داد. همچنین یک دختربچه فلسطینی توسط خودروی نظامیان اسرائیلی زیرگفته و زخمی شد. سه نوجوان 15 ساله فلسطینی نیز در غرب الخلیل بازداشت شدند.
طبق گزارش هلال احمر فلسطین در طول چند روز گذشته تعداد فلسطینی‌های زخمی شده در اعتراضات به بیش از 1400 تن رسیده است و علاوه بر این چهار فلسطینی نیز به شهادت رسیده‌اند.
یک منبع مسوول در جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که نیروهای ارتش اسرائیل صبح دیروز با یورش به منزل شیخ خضر عدنان، یکی از رهبران این جنبش در کرانه باختری پس از ضرب وشتم او و اعضای خانواده‌اش عدنان را بازداشت کردند.
عدنان پیش از اینکه سربازان اسرائیلی او را به مکانی نامعلوم منتقل کنند، به خانواده‌اش اعلام کرد که در اعتراض به این اقدام دشمن صهیونیستی دست به اعتصاب غذا می‌زند.
از سوی دیگر اعتراضات گسترده مردمی و رسمی علیه اقدام ترامپ در اردن همچنان ادامه دارد و نمایندگان مجلس و سندیکاها و تجار اردنی خواهان لغو معاهده صلح میان اردن و اسرائیل هستند.
وکلای اردنی در دادگاه‌ها نیز به مدت یک ساعت در اعتراض به اقدام ترامپ کارشان را تعطیل کردند.
در دوحه نیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در همبستگی با فلسطینی و محکومیت اقدام ترامپ دست به تظاهرات زدند.
در مقابل سفارت آمریکا در بیروت نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه ترامپ برگزار شد که طی آن درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد.
در قاهره نیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در دانشگاه الازهر تظاهراتی را برپا کردند.
دانشجویان سودانی در خارطوم نیز اقدام ترامپ را محکوم کرده و شعارهایی را علیه آمریکا سر دادند.
صدها یمنی با برگزاری تظاهرات در استان شبوه اقدام ترامپ درباره قدس را محکوم کردند.
آن‌ها شعار "قدس پایتخت ابدی فلسطین است" و "مسجد الاقصی را فراموش نخواهیم کرد" سر دادند.
هزاران مراکشی در رباط تظاهرات گسترده‌ای را علیه ترامپ برگزار کرده و حمایتشان را از فلسطین و قدس اعلام کردند.
خشم الجزایری‌ها نیز علیه ترامپ همچنان ادامه دارد و هزاران تن از مردم این کشور با در دست داشتن پرچم فلسطین شعارهایی را علیه اقدام آمریکا درباره قدس سر دادند.
شهرهای تونس از جمله شهر صفاقس نیز همچنان صحنه تظاهرات گسترده علیه اقدام ترامپ درباره قدس است.
همچنین هزاران ترکیه‌ای برای پنجمین روز متوالی علیه ترامپ دست به تظاهرات زدند. آن‌ها اقدام ترامپ درباره قدس را به شدت محکوم کردند.
در جاکارتا، پایتخت اندونزی نیز هزاران تن از مردم و اعضای احزاب و نهادهای غیردولتی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا اقدام ترامپ را توهین به تمامی مسلمانان دانستند.
در بیشتر شهرهای پاکستان نیز تظاهرات علیه اقدام ترامپ همچنان ادامه دارد.
در شهرهای برلین و اشتوتگارت آلمان صدها، فلسطینی، عرب، ترک و آلمانی با برگزاری تظاهرات اقدام ترامپ را محکوم کردند و قدس را پایتخت ابدی فلسطین دانستند.
آن‌ها اقدام ترامپ را را اقدامی جانبدارانه در حمایت از سیاست اشغالگری اسرائیل دانستند.
در شهر کوپنهاگ دانمارک نیز تظاهراتی علیه اقدام ترامپ و در حمایت از قدس برگزار شد. جبهه دفاع از مبارزه مردم فلسطین در برزیل تظاهراتی را با عنوان "دست از سر قدس بردارید" در مخالفت با اقدام ترامپ برگزار کردند.
آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در آلمان
وزیر کشور آلمان آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات در حمایت از قدس در برلین را محکوم کرد و آن را «اقدامی شرم آور» توصیف کرد.
در جریان تظاهرات جمعه در «دروازه براندنبورگ» برلین و همچنین در تظاهرات غروب یکشنبه در منطقه «نیوکلن» برلین پرچم‌های رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد. روز یکشنبه حدود 2 هزار و 500 نفر در برلین در اعتراض به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
در این حال، «توماس دی ماتزیر» وزیر کشور آلمان از حزب اتحاد دمکرات مسیحی به روزنامه «بیلد» با اشاره به آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی گفت: «آلمان با اسرائیل و یهودیان به شکلی خاص در پیوند است و زمانی که یهودیان یااسرائیل به این شکل شرم آور مورد اهانت قرار می‌گیرند برای ما قابل قبول نیست».
رئیس مجلس لبنان خطاب به اعراب: سفارتخانه هایتان را در آمریکا ببندید
روزنامه «الجمهوریه» لبنان از درخواست «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان برای بسته شدن سفارتخانه‌های کشورهای عربی و اسلامی در آمریکا در اعتراض به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خبر داد.
این روزنامه در شماره دیروز خود از قول نبیه بری نوشت: حدود یک سال پیش من در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران تاکید کردم که نقطه شروع و پایان جنگ در خاورمیانه فلسطین است. ما باید بفهمیم که کسی در اسرائیل به دنبال راه حل سیاسی نیست و اشغالگری روزانه آن تاکیدی بر این مساله است. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز اسرائیل را تشویق می‌کند که اقدامات خود را افزایش دهد و از همین رو ما در جهان عرب و اسلام باید در برابر این اقدام آماده باشیم. یکی از کارها بستن سفارت‌های کشورهای عربی و اسلامی در واشنگتن است چرا که سفارت‌های ما هیچ کاری جز دریافت اوامر آمریکا ندارند.
موافقت مجلس اردن با بازبینی در "کل توافقات" با رژیم صهیونیستی
نمایندگان مجلس اردن بر سر بازبینی توافقات با رژیم صهیونیستی به اتفاق نظر رسیدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، نمایندگان مجلس اردن در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، روز یکشنبه بر سر پیشنهاد تعیین کمیته قانونی در پارلمان جهت بررسی کل توافق‌ها با رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.
از جمله توافق‌هایی که مجلس اردن به بازنگری آن می‌پردازد، توافق صلح میان اردن و اسرائیل به نام "وادی عربه" است.
ترکیه: اسرائیل به جای هیاهو به اشغال فلسطین پایان دهد
در ادامه جنگ لفظی میان رهبران ترکیه و اسرائیل، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه اردوغان را محکوم کرد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: بهتر است دولت اسرائیل به جای این کارها به اشغال فلسطین پایان دهد.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر صنعت: قیمت حامل‌های انرژی صنعت افزایش نمی‌یابد رئیس جمعیت هلال احمر: مردم معادل 70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند هشدار دکتر ظریف به اروپایی ها: تعهد ایران به دفاع مشروع تنها یک شعار نیست لاریجانی: قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی با روسیه در مرحله نهایی است شکست نتانیاهو در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان سید حسن نصرالله: تصمیم ترامپ آغازی برای پایان اسرائیل است چین، تایوان را به حمله نظامی تهدید کرد: اگر یکی از ناوهای آمریکایی به این جزیره بیاید، حمله می‌کنیم دبیرکل سازمان ملل: عربستان و امارات به جنگ احمقانه در یمن پایان دهند بازی دو سرباخت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اقدام ترامپ سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود از زبان سردار مهری آماده‌باش پلیس در 29 استان و 100 گردنه برف‌گیر افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان