رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اقدام ترامپ سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدام اخیر ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در خصوص قدس شریف گفت:آخرین حمایت آمریکا اقدام خبیثانه رئیس جمهور آن کشور یعنی انتخاب بیت المقدس قبله نخست مسلمانان جهان به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی بود که این سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری دیروز در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا که در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش افزود: ابتدا انگلستان و بعد آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه حمایت کردند و آخرین حمایت آمریکا اقدام خبیثانه رئیس جمهور آن کشور یعنی انتخاب بیت المقدس قبله نخست مسلمانان جهان به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی بود که این سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود؛ این حماقت حتی توسط اندیشمندان آمریکایی نیز قابل درک نیست و قطعاً حوادث مبارکی را برای جبهه مقاومت رقم خواهد زد.
وی در ادامه با بیان اهمیت منطقه غرب آسیا، گفت: این منطقه راهبردی محل پیدایش تمدن بشری، کشاورزی در جهان، شهرنشینی، خط، دولت اول در منطقه بین النهرین و پیدایش ادیان الهی بوده است.


سرلشکر باقری افزود: منطقه غرب آسیا، یکی از مناطق ده‌گانه ژئوپلیتیکی جهان محسوب می‌شود که به مرور به عنوان مهمترین منطقه ژئوپلیتیکی جهان بعد از تحولاتی که پشت سر گذاشته، شناخته شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: بعد از جنگ جهانی دوم، سه جبهه مطرح بود. نخست منطقه گذرگاه شرقی، دوم قلمرو جنوب شرق آسیا و سوم منطقه غرب آسیا که هر سه منطقه تحولات زیادی را پشت سر گذاشتند؛ اما به مرور زمان منطقه جنوب غرب آسیا از اهمیت بیشتری برخوردار شد و جنگ‌های اعراب و اسرائیل و افزایش قیمت نفت و پس از آن انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی عراق، فروپاشی شوروی و حادثه یازدهم سپتامبر این منطقه را به هارتلند جهانی تبدیل کرد و امروز بر کسی اهمیت این منطقه پوشیده نیست و هر کس بر این منطقه حاکم باشد، دارای قدرت برتر جهانی است.
سرلشکر باقری اضافه کرد: این منطقه دارای هفتاد درصد ذخایر انرژی‌های فسیلی در جهان و محل اتصال سه قاره مهم اروپا، آسیا و آفریقا است. کسی که بر این منطقه تسلط داشته باشد به طور بالقوه قدرت برتر جهانی خواهد بود.
وی یادآور شد: جنگ جهانی اول در پی طمع و چشمداشت قدرت‌های جهانی به منطقه غرب آسیا به وقوع پیوست و به دلیل انرژی‌های موجود در این منطقه بود که دنیای غرب به دنبال احیای چرخ صنعتی کارخانجات نظامی خود افتاد.
سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که منابع ارزشمند منطقه غرب آسیا تاثیر خود را دارد، آمریکا اردوی خود را در منطقه ما حفظ می‌کند، گفت: قطعا اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد اسراییل بخش مهمی از سرزمین آرمانی‌اش را تا بحال تحقق می‌بخشید.
وی با اشاره به اینکه در سا‌ل‌های 2001 تا 2005 جنگ‌های افغانستان و عراق را در منطقه غرب آسیا داشتیم و آمریکاییها 2 هزار میلیارد دلار خرج کردند که دستاورد آن یا هیچ بوده یا اندک، گفت: از سال 2006 نیز جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه اتفاق افتاد که در همه آنها رژیم اشغالگر صهیونیستی شکست خورد و این شکست‌ها نه در برابر قدرت‌های منطقه که در برابر گروه‌های چریکی و جبهه مقاومت اسلامی منطقه بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمنان برای این لقمه چرب و نرم غرب آسیا از آسیب موجود در جهان اسلام به نام قشری گری استفاده کردند و دوگانه شیعه و سنی را درست کردند و با ایجاد تکفیری‌ها، منطقه در این آتش سوخت که بحمدالله روزهای پایانی آن را به سر می‌بریم. در سوریه تلاش‌شان سرنگونی بشار اسد به جرم حمایت از جبهه مقاومت بود که داعش را برای کار به وجود آوردند اما امروز سرزمین سوریه عمدتا پاکسازی شده است.
وی افزود: در زمان حاضر و پس از پاکسازی‌های انجام شده در سوریه و عراق منطقه‌ای کوچک تحت حمایت اسرائیل در اختیار گروهک تروریستی داعش قرار دارد که آنهم به موقع مورد حمله قرار خواهد گرفت و آزاد می‌شود و امروز همه جهان حتی آمریکا ادامه حکومت بشار اسد را پذیرفته‌اند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: به لطف الهی امروز جبهه اسرائیل و صهیونیست‌‌ها ذلیل شده و اقدامات ‌شان انفعالی است و نتیجه عکس می‌دهد و تصمیمات نامناسبی می‌گیرند که آسیب آن را خواهند دید. البته دشمن ما دست بسته و عاجز نمی‌‌ماند و درصدد است در جایی از منطقه کاری را شروع کند که باید هوشیار و بیدار بود.
وی تاکید کرد: این منطقه نیاز به حضور قدرت‌های برتر و استکبار جهانی ندارد و جمهوری اسلامی آنقدر بزرگوار است که کشورهای خطاکار منطقه را ببخشد و از خیانت‌های آنها چشم پوشی کند.
سرلشکر باقری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ریشه تمامی مشکلات و اتفاقات منطقه است و مسلمانان منطقه این غده سرطانی را تحمل نخواهند کرد، اظهار کرد: راه حل مشکلات منطقه، احترام به نظرات کشورها و مردم سرزمین‌هاست و باید درباره نحوه حکومت و حاکمان‌شان، مردم تصمیم بگیرند و مرزهای موجود در منطقه باید محترم شمرده شود چرا که هر گونه تغییر در مرزها منطقه را به آتش خواهد کشاند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: ما در جنگ جهانی اول و دوم اعلام بی‌طرفی کردیم اما در هر دو جنگ دچار اشغال شدیم و در جنگ جهانی اول، در ایران قحطی و بیماری آمد و از 20 میلیون جمعیت ایران 10 میلیون نفر معادل پنجاه درصد جمعیت ما را نابود کرد.
وی گفت: در جنگ جهانی دوم نیز ما دچار قحطی و بیماری شدیم و بازهم قدرت‌هایی که خود را خیلی مترقی می‌دانند حتی به روی خود نیاوردند و از مردم و دولت ایران عذرخواهی نکردند.
سرلشکر باقری، علت اشغال کشور را حکومت فاسد و ناتوانی نظامی و اعتماد به بیگانه عنوان کرد و گفت: موقعیت کشور ما ایجاب می‌کند که همیشه آماده و مهیای رویارویی با دشمن باشیم چرا که ما در مهم‌ترین نقطه جهان قرار گرفتیم و هر حادثه‌ای بر ما تاثیرگذار است و باید توان دفاع از خود را داشته باشیم. تنها راه بقای ما، قدرت و عزت ایران است.
وی در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین عامل پیروزی در مقابل دشمن، قدرت اتکا به قدرت الهی است و در پرتو آن حکومت الهی و ولایت فقیه است و قدرت دفاعی ما باید در حدی باشد که از خودمان دفاع کنیم. اگر مردم از حکومت جدا شوند جمهوری اسلامی معنا ندارد. در بعد دفاع باید خوداتکا باشیم و هوشیاری و غافلگیر نشدن مسئله مهمی است که در تدوین راهبردها به آن توجه داریم.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر صنعت: قیمت حامل‌های انرژی صنعت افزایش نمی‌یابد رئیس جمعیت هلال احمر: مردم معادل 70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند هشدار دکتر ظریف به اروپایی ها: تعهد ایران به دفاع مشروع تنها یک شعار نیست لاریجانی: قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی با روسیه در مرحله نهایی است شکست نتانیاهو در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان سید حسن نصرالله: تصمیم ترامپ آغازی برای پایان اسرائیل است چین، تایوان را به حمله نظامی تهدید کرد: اگر یکی از ناوهای آمریکایی به این جزیره بیاید، حمله می‌کنیم دبیرکل سازمان ملل: عربستان و امارات به جنگ احمقانه در یمن پایان دهند بازی دو سرباخت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اقدام ترامپ سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود از زبان سردار مهری آماده‌باش پلیس در 29 استان و 100 گردنه برف‌گیر افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان افتتاح 2طرح بزرگ فولادی در استان خوزستان