60 سوله بحران شهر تهران در اختیار دیگران است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران دارای 105سوله برای استفاده در زمان بروز حادثه تحت عنوان «مدیریت بحران» است که از این تعداد 60سوله در اختیار افراد یا نهادهای دیگر گذاشته شده است.
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: این 60سوله در دوره مدیریت قبلی شهر تهران در اختیار افراد یا نهادهای دیگر قرار گرفته که تمامی آنها باید پس گرفته شوند. وی اظهار کرد: درحال حاضر 40سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه این 40سوله توسط سازمان مدیریت بحران شهر تهران تجهیز شده است، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران باید با ساخت 40سوله جدید به 150واحد برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع برخورد ماموران شهرداری با یک دستفروش اشاره کرد و گفت: این حادثه، اتفاق بدی برای شهر تهران بود که باید برای رفع این قبیل مشکلات، چاره‌اندیشی کرد. هاشمی افزود: باید برای این موضوع، یک برنامه مشخص مبتنی بر قانون و ضوابط تدوین شود.


وی با بیان اینکه موضوع دستفروشی در مترو به یک معضل تبدیل شده است، اظهار کرد: تعداد دستفروشان در مترو تهران بسیار زیاد شده به نحوی که می‌توان گفت تعداد آنها از مسافران بیشتر است. وی تصریح کرد: موضوع دستفروشان مترو با هدف تهیه و تنظیم یک طرح و برنامه مشخص و مدون در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر درحال بررسی و پیگیری است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص وضعیت بانک شهر نیز گفت: قرار است با برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران کلانشهرها، وضعیت بانک‌شهر مشخص شود. هاشمی با بیان اینکه سهام بانک شهر متعلق به همه کلانشهرهاست، افزود: به گفته شهردار تهران موضوع بانک‌شهر در اجلاس کلانشهرها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده عیسی شریفی، قائم مقام شهردار سابق تهران که به اتهام ‌مالی دستگیر شده، افزود: من هم خبر آزادی ایشان را شنیده‌ام. ظاهرا ایشان علاقه‌مندانی دارد که به گروه اصفهانی‌ها معروف هستند و وثیقه آزادی ایشان را تامین کرده‌اند.