اگر به قبل برگردیم بازهم می‌گویم برجام باید امضا شود

محمدجواد باهنر نماینده ۷ دوره مجلس شورای اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگفتگو با میزان از مشکلات مجلس و دولت و از دلایل ناآرامی های اخیر سخن می‌گوید که در ادامه بخش هایی از این گفتگو را می‌خوانید:
*مردمی که می‌خواستند مطالبات‌شان را به گوش مسئولان برسانند تجمعاتی در برخی مناطق به راه انداختند از سوی دیگر هم رسماً در بیرون از کشور، سعود‌ی‌ها و صهیونیستها و ترامپ تازه به دوران رسیده گفته بودند ما بالاخره برخی مسائل را به داخل ایران می‌کشیم. اینها ظرف این پنج سال هم خیلی علاقمند بودند که اتفاقاتی که در سوریه، عراق و یمن به راه انداخته بودند را به ایران هم بکشانند و خیلی‌ها مدعی بودند که هدف نهایی این‌ها ایران است ولی خوابهایشان برعکس تعبیر شد. بعد این زمینه‌ها که آماده شد، تحریکات آن‌ها از طریق فضای مجازی شروع شد ولی در نهایت با هوشیاری خوب مردم این تجمعات زود جمع شد .
* مسئولان باید گوش‌شان سنگین نباشد و مطالبات مردم را درست بشنوند و تلاش برای رفع مشکلات داشته باشند و همچنین اقداماتی شود تا اگر کسانی می‌خواهند اعتراضی کنند، بتوانند دریک منطقه مشخص جمع شده و بطور مسالمت آمیز حرف‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.
* امروزه هنوز هم که هنوزه عده‌ای می‌گویند برجام چه شد؟ بله در برجام از آن مقداری که می‌خواستیم نتیجه بگیریم، کمتر جواب گرفتیم. اما اگر همین الان از من بپرسند که اگر به سه سال قبل بازگردیم و قرار باشد دوباره در خصوص برجام تصمیم بگیریم، آیا باید برجام را امضا کنیم یا خیر؟ می‌گویم بله باید امضا کنیم. ولی عده‌ای می‌گویند نخیر ما برجام را که امضا کردیم متحمل ضرر شدیم.
*ما اگر بخواهیم مشکلات مملکت را نگاه کنیم و من بخواهم خیالتان را راحت کنم با توجه به اینکه چند دوره در مجلس بوده‌ام و با اعداد و ارقام آشنا هستم، می‌توانم اینطور بگویم که اگر ما بخواهیم مسائل و مشکلات را برطرف کنیم ۳۰-۴۰ مورد وجود دارد که یا به آن رسیده‌ یا در آستانه رسیدن هستیم و اگر به فکر نباشیم در آینده گرفتارش می‌شویم.