حل مشکل دخترانی که تغییر چهره می‌دهند

آرمان: معضلات زنان در جامعه علاوه ‌بر توییت، پیگیری مسئولان را می‌طلبد و معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در این‌مورد اظهاراتی داشته است. معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اظهار داشت: این تفاهمنامه به دنبال ارتقای سلامت زنان، آموزش خودمراقبی و افزایش بهداشت باروری است. همچنین موضوع پیگیری وضعیت سلامت کادر درمانی و دانشجویان پزشکی نیز در این تفاهمنامه مد نظر قرار گرفته است. ضمن تاکید بر نقش مددکاران اورژانس اجتماعی به عنوان استراتژی مقابله با خشونت باید اذعان داشت دولت دوازدهم به طور جدی پیگیر برنامه مقابله با خشونت است.
کمپین ارغوان
ابتکار یکی دیگر از برنامه‌های معاونت زنان را تجلیل از مددکاران اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی دانست و بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این ایام حضور زنان مدیر و مشاوران زن در مرقد امام خمینی(ره) خواهد بود. همچنین درطول ایام دهه فجر به سه استان گلستان، قم و کرمان سفر خواهم کرد. دراین سفرها بازدیدی از مرکز اورژانس اجتماعی، مرکز زنان کارآفرین و سازمان‌های مردم نهاد و پیگیری جلسات گفت‌وگوی ملی خانواده برگزار خواهد شد. وی از برگزاری «کمپین ارغوان» براساس روال سال گذشته برای آزادسازی زنان زندانی جرایم غیر عمد خبر داد و یادآور شد: در این طرح قرار است ۲۵۰ زن زندانی جرائم غیرعمد با کمک‌های مردم و طی این پویش تا شب عید و همزمان با ولادت حضرت زهرا آزاد شوند.
حضور بدون محدودیت


ابتکار با بیان اینکه دو نوع وام اشتغال تحت عنوان اشتغال فراگیر و پایدار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اعضای معاونت ریاست‌جمهوری عضو کارگروه اشتغال پایدار روستایی هستند و سهم زنان از این وام در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین در مورد وام اشتغال فراگیر نیز مذاکرات لازم انجام شده و سهم زنان برای حوزه‌های کارآفرینی پیش‌بینی شده است. معاونت زنان همچنین پیگیر رفع مشکل بیمه زنان سرپرست خانوار است. وی در پاسخ به سوالی که چه زیرساخت‌هایی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها لازم است؟ خاطرنشان کرد: زنان برای حضور در ورزشگاه‌هایی که ورزش‌های مربوط به زنان برگزار می‌شود، هیچ محدودیتی ندارند. همچنین در گذشته با کم بودن حساسیت‌ها در ورزشگاه‌های سرپوشیده برای ورزش‌هایی که عمدتا زنان نسبت به آنها علاقه‌مند بودند شرایط فراهم بود. وی با اشاره به اینکه در مدت اخیر مواردی از تغییر چهره دختران برای ورود به ورزشگاه‌ها دیده شده است، بیان کرد: برای حل این مشکل باید به شکل منطقی امکان ورود کسانی که علاقه‌مند به حضور در ورزشگاه هستند را برطرف کنیم. در حال حاضر بین دولت و وزارت ورزش و جوانان همکاری‌هایی صورت گرفته است تا به شکل منطقی به این مساله پاسخ داده شود. ما در قبال تحولات اجتماعی و مطالبات باید پاسخ‌های منطقی داشته باشیم. به همین دلیل دولت با نهادهای فرهنگی و اجتماعی در حال گفت‌وگو است.